بیشتر خوابیدن کالری دریافتی را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند: مطالعه

[ad_1]

شیکاگو: علاقه مندان به تناسب اندام و کسانی که با چاقی سر و کار دارند، همه روش های کاهش وزن ممکن را زیر نور خورشید امتحان می کنند تا به نتایج دلخواه برسند. اما اگر خواب فرد بتواند به همان اندازه خوب عمل کند، چه؟ یک محیط واقعی تلاش کرد تا طرز فکر ما را در مورد کاهش وزن تغییر دهد. این مطالعه در ‘JAMA Internal Medicine’ منتشر شد.

به گفته اسرا تسالی، MD، مدیر مرکز خواب UChicago در دانشگاه پزشکی شیکاگو، درک علل زمینه‌ای چاقی و نحوه پیشگیری از آن، بهترین راه برای مبارزه با اپیدمی چاقی است.

او گفت: «به گفته متخصصان، اپیدمی چاقی کنونی بیشتر با افزایش کالری دریافتی توضیح داده می شود تا عدم ورزش.

در یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده با 80 بزرگسال، تاسالی و همکارانش در UChicago و دانشگاه ویسکانسین-مدیسون دریافتند که بزرگسالان جوان و دارای اضافه وزن که معمولاً کمتر از 6.5 ساعت در شب می خوابند، می توانند به طور متوسط ​​1.2 ساعت طول مدت خواب خود را افزایش دهند. هر شب بعد از یک جلسه مشاوره شخصی بهداشت خواب.

مداخله خواب برای افزایش مدت زمان در رختخواب به 8.5 ساعت در نظر گرفته شده بود – و افزایش مدت زمان خواب در مقایسه با گروه کنترل همچنین باعث کاهش مصرف کالری کلی شرکت کنندگان به طور متوسط ​​270 کیلو کالری (کالری) در روز شد.

تسالی گفت: در طول سال ها، ما و دیگران نشان داده ایم که محدودیت خواب بر تنظیم اشتها تأثیر می گذارد که منجر به افزایش مصرف غذا می شود و در نتیجه شما را در معرض خطر افزایش وزن به مرور زمان قرار می دهد.

اخیراً، سؤالی که همه می‌پرسیدند این بود: «خب، اگر این اتفاقی است که با کم خوابی می‌افتد، آیا می‌توانیم خواب را طولانی‌تر کنیم و برخی از این پیامدهای نامطلوب را معکوس کنیم؟»

مطالعه جدید نه تنها اثرات تمدید خواب بر دریافت کالری را بررسی می‌کند، بلکه مهمتر از همه، این کار را در محیطی واقعی و بدون دستکاری یا کنترلی بر عادات غذایی شرکت‌کنندگان انجام می‌دهد.

شرکت‌کنندگان در تخت‌خواب‌های خود می‌خوابیدند، خواب خود را با دستگاه‌های پوشیدنی پیگیری می‌کردند، و در غیر این صورت بدون هیچ دستورالعملی در مورد رژیم غذایی یا ورزش، سبک زندگی عادی خود را دنبال می‌کردند.

تسالی گفت: “بیشتر مطالعات دیگر در مورد این موضوع در آزمایشگاه ها کوتاه مدت هستند، برای چند روز، و مصرف غذا با میزان مصرف شرکت کنندگان از یک رژیم غذایی پیشنهادی اندازه گیری می شود.”

“در مطالعه ما، ما فقط خواب را دستکاری کردیم و از شرکت کنندگان خواستیم هر چه می خواهند بخورند، بدون ثبت مواد غذایی یا هیچ چیز دیگری برای ردیابی تغذیه خود به تنهایی.

در عوض، برای ردیابی عینی کالری دریافتی شرکت کنندگان، محققین به روش “آب دارای برچسب دوگانه” و تغییر در ذخایر انرژی تکیه کردند. این آزمایش مبتنی بر ادرار شامل نوشیدن آب توسط فرد می شود که در آن اتم های هیدروژن و اکسیژن با مقدار کمتری جایگزین شده است. ایزوتوپ های رایج، اما به طور طبیعی، پایدار که به راحتی قابل ردیابی هستند. استفاده از این تکنیک در انسان توسط نویسنده ارشد این مطالعه، Dale A. Schoeller، PhD، پروفسور بازنشسته علوم تغذیه در UW-Madison پیشگام شد.

شولر گفت: «این استاندارد طلایی برای اندازه‌گیری عینی مصرف انرژی روزانه در محیطی غیر آزمایشگاهی و واقعی در نظر گرفته می‌شود و روش مطالعه چاقی انسان را تغییر داده است.»

به طور کلی، افرادی که مدت زمان خواب خود را افزایش دادند، توانستند کالری دریافتی خود را به طور متوسط ​​270 کیلوکالری در روز کاهش دهند – که در صورت حفظ اثرات در طول یک مدت زمان، تقریباً 12 کیلوگرم یا 26 پوند کاهش وزن در طول سه سال خواهد داشت. درازمدت. شاید شگفت‌انگیزترین جنبه مطالعه، سادگی مداخله بود. تسالی گفت: «ما دیدیم که تنها پس از یک جلسه مشاوره خواب، شرکت‌کنندگان می‌توانند عادات خواب خود را به اندازه‌ای تغییر دهند که منجر به افزایش مدت خواب شود.

ما به سادگی به هر فرد در مورد بهداشت خواب خوب آموزش دادیم، و در مورد محیط خواب شخصی آنها بحث کردیم، و توصیه های مناسبی را در مورد تغییراتی که می توانستند برای بهبود مدت خواب خود ایجاد کنند، ارائه کردیم. به ما این امکان را می دهد تا الگوهای خواب معمولی واقعی را در ابتدا ثبت کنیم.” تسالی گفت: اگرچه این مطالعه به طور سیستماتیک عواملی را که ممکن است بر رفتار خواب تأثیر بگذارند ارزیابی نکرد، “محدود کردن استفاده از وسایل الکترونیکی قبل از خواب به عنوان یک مداخله کلیدی ظاهر شد.”

تنها پس از یک جلسه مشاوره، شرکت کنندگان میانگین مدت خواب خود را بیش از یک ساعت در شب افزایش دادند. علیرغم تجویز هیچ تغییر دیگری در شیوه زندگی، اکثر شرکت کنندگان کاهش زیادی در میزان غذای خود داشتند، به طوری که برخی از شرکت کنندگان تا 500 کالری کمتر در هر روز دریافت کردند. آزمودنی‌ها تنها به مدت چهار هفته در این مطالعه شرکت کردند، دو هفته برای جمع‌آوری اطلاعات پایه در مورد خواب و دریافت کالری، و پس از آن دو هفته برای نظارت بر اثرات مداخله خواب. تسلی گفت.

اما حتی در عرض تنها دو هفته، ما شواهد کمی را نشان می‌دهیم که نشان دهنده کاهش کالری دریافتی و تعادل منفی انرژی است – کالری دریافتی کمتر از کالری سوزانده شده است. اگر عادات خواب سالم برای مدت طولانی‌تری حفظ شود، این منجر به وزن مهم بالینی می‌شود. کاهش در طول زمان. بسیاری از مردم سخت کار می کنند تا راه هایی برای کاهش کالری دریافتی خود بیابند تا وزن کم کنند – خوب، فقط با خواب بیشتر، ممکن است بتوانید آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

در نهایت، تسالی و تیم او امیدوارند مکانیسم‌های اساسی را که ممکن است این نتایج را توضیح دهد، بررسی کنند و معتقدند که این کار باید مطالعات جدید و بزرگ‌تری را در مورد کنترل وزن انجام دهد تا مشخص شود آیا طولانی‌تر شدن خواب می‌تواند از برنامه‌های کاهش وزن حمایت کند و به پیشگیری یا معکوس کردن چاقی کمک کند. تسالی گفت: در کارهای قبلی خود متوجه شدیم که خواب برای تنظیم اشتها مهم است.

اکنون ما نشان داده‌ایم که در زندگی واقعی، بدون ایجاد هیچ تغییر دیگری در سبک زندگی، می‌توانید خواب خود را طولانی‌تر کنید و کالری کمتری دریافت کنید. این واقعا می‌تواند به افرادی که سعی در کاهش وزن دارند کمک کند.



[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما