نقشه برداری و ردیابی تهاجم روسیه به اوکراین

[ad_1]

نیروهای نظامی روسیه در سومین روز تهاجم به سمت کیف، پایتخت اوکراین به پیشروی خود ادامه می‌دهند. انفجارها و تیراندازی در نزدیکی شهر در ساعات اولیه صبح گزارش شده است. درگیری در سراسر اوکراین ادامه دارد.

در مورد تهاجم بیشتر بخوانید: بایدن جزئیات تحریم‌های جدید روسیه را توضیح می‌دهد و می‌گوید «تجاوز نمی‌تواند بدون پاسخ بماند».

حمله نیروهای روسیه به کیف

نیروهای روسی در ساعات اولیه روز شنبه به کیف نزدیک شدند، اما سپیده دم شفافیت محدودی را در مورد میزان نفوذ نیروهای متجاوز به پایتخت اوکراین به ارمغان آورد. بلافاصله مشخص نیست که سربازان تا چه اندازه پیشروی کرده اند. درگیری ها در لبه این شهر گزارش شده است. شهر پیشنهاد کرد که واحدهای کوچک روسی در حال بررسی پدافند اوکراینی هستند تا مسیری را برای نیروهای اصلی باز کنند.

نیروهای روسی به فرودگاه بین‌المللی بوریسپیل در نزدیکی کیف پایتخت اوکراین حمله کردند. اوکراین حریم هوایی خود را به روی پروازهای تجاری بست و گفت حملات موشکی روسیه خطر بسیار بالایی دارد. رویترز گزارش داد فرودگاه تخلیه شده است. سناتور مارکو روبیو از R-Texas گفت: توییتر که روسیه فرودگاه را به عنوان می خواهد یک پایگاه عملیات.

یک مقام ارشد وزارت دفاع روز شنبه گفت که حدود 50 درصد از نیروهای رزمی روسیه از 30 درصد در روز جمعه وارد اوکراین شده اند و این تعداد را در ده ها هزار نیروی رزمی و لجستیکی توصیف می کند.

اوکراین می گوید 13 سرباز پس از خودداری از تسلیم شدن در جزیره مار کشته شدند

سیزده مرزبان اوکراینی مستقر در جزیره مار، یک پاسگاه کوچک استراتژیک در دریای سیاه، پس از درخواست یک کشتی جنگی روسی از آنها برای تسلیم شدن کشته شدند. طبق شنیده‌های صوتی تایید نشده، یک نگهبان مرزی قبل از بمباران با انفجاری پاسخ داد. رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی گفت که هر 13 نفر پس از مرگ عنوان قهرمان اوکراین را دریافت خواهند کرد.

درباره جزیره مارها بیشتر بخوانید: یک سرباز اوکراینی در جزیره مار به افسر روسی می‌گوید: «خودت را ول کن» پیش از کشته شدن.

روسیه از ناتو خواست اوکراین را حذف کند

ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، عامل اصلی تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین است که می خواهد به ناتو و اتحادیه اروپا بپیوندد، سایر جمهوری های شوروی سابق در طول سال ها به ناتو ملحق شده اند و پوتین مخالف الحاق اوکراین است. در مذاکرات دیپلماتیک. او خواستار تضمین ناتو مبنی بر عدم پذیرش اوکراین شد.ناتو گفت که این تصمیم به اوکراین بستگی دارد.

درباره خواسته های امنیتی روسیه بیشتر بخوانید: چرا روسیه به اوکراین حمله می کند؟آیا می تواند آغاز جنگ جهانی سوم باشد؟در اینجا چیزی است که ما می دانیم.

پوتین مناطق دونباس اوکراین را به عنوان جمهوری های مستقل اعلام کرد

منطقه دونباس در شرق اوکراین از سال 2014 توسط شبه نظامیان تحت حمایت روسیه تقسیم شده است، زمانی که روسیه به طور غیرقانونی کریمه را ضمیمه کرد. این نیروها “جمهوری های مردمی” دونتسک و لوهانسک را کنترل می کنند. پوتین هر دو را به عنوان جمهوری های مستقل به رسمیت شناخت و سپس نیروهای روسیه را فرستاد. به آنها برای “وظایف حفظ صلح”.

درباره دنباس بیشتر بخوانید: دونباس چیست و چگونه در تهاجم روسیه به اوکراین می گنجد؟

نیروهای روسیه نیروگاه هسته ای چرنوبیل را تصرف کردند

نیروگاه بسته شده محل بدترین فاجعه هسته ای جهان است. هسته راکتوری در آوریل 1986 ذوب شد و ذرات رادیواکتیو را در هوا و سراسر اروپا منتشر کرد. وزارت امور خارجه اوکراین در توییتی نوشت: “اگر روسیه به جنگ ادامه دهد، چرنوبیل می تواند در سال 2022 دوباره اتفاق بیفتد

کشورهای اروپای مرکزی برای پناهندگان اوکراینی آماده می شوند

فهرست کشورهایی که قصد پذیرش پناهجویان اوکراینی فراری از روسیه را دارند شامل اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی و کشورهایی است که قبلاً متحد یا تحت اشغال روسیه بودند:

  • جمهوری چک (قبلاً توسط روسیه اشغال شده بود)
  • استونی (عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی)
  • مجارستان (قبلاً توسط روسیه اشغال شده بود)
  • لتونی (عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی)
  • لیتوانی (عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی)
  • مولداوی (عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی)
  • لهستان (قبلاً توسط روسیه اشغال شده بود)
  • رومانی (قبلاً توسط اتحاد جماهیر شوروی اشغال شده بود)
  • اسلواکی (قبلاً توسط روسیه اشغال شده بود)

رویترز و منابع دیگر گزارش دادند که این کشورها و سایر کشورها برای سیل عظیم پناهجویان آماده شده اند.حدود 5 میلیون نفر ممکن است کشور را ترک کنند.

منبع گزارش و تحقیق شبکه USA TODAY؛ آسوشیتدپرس

مشارکت کننده: مورین گروپ، ایالات متحده آمریکا امروز

منتشر شده

به روز شد



[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما