(تصاویر) حال طبیعی محمد علیشاه در عکس هایش; از تاج و تخت تا تبعید

چهره و حالت محمد علیشاه در عکس ها و حتی نقاشی هایش تقریباً بازتابی از سبک اداری اوست. در کنار یک غرور همیشگی و نگاهی که می خواهد سلطنتش را نشان دهد.

به گزارش فرادید، محمد علیشاه ششمین پادشاه قاجار بود که در دوره کوتاه دو ساله خود با «ظلم صغیر» نامی بر سر زبان ها انداخت و مجلس شورای ملی را تعطیل کرد و مشروطه خواهانی چون ملک المتکلمین و را کشت. میرزا. جهانگیرخان سوراسرافیل.

محمد علیشاه که کاملاً به یک قدرت خارجی، یعنی روسیه وابسته بود، می خواست مشروطه را کنار بگذارد و قدرت پادشاهان سابق قاجار را بازگرداند، اما در عمل به اولین پادشاه تبعیدی تاریخ معاصر ایران تبدیل شد. سرنوشتی که هر سه پادشاه پس از او نیز تجربه کردند.

اگر در عکس‌هایشان به دنبال حال و هوای مردم باشید، ممکن است عکس‌های محمد علیشاه را آیینه‌ی غرور و خودبزرگ بینی او بیابید. برخلاف دیگر پادشاهان قاجار مانند ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه که جلوی دوربین بسیار راحت و معمولی بودند و هر ژست و حالتی داشتند، همیشه تقریباً با همین شکل جلوی دوربین می آمد. عکس خودش تک ژست:

به نشانه قدرت، سر کمی به عقب خم شده است، سینه به جلو است و نگاه انگار می خواهد فریاد بزند: “من شاه هستم.” جالب است که این ژست حتی در دوران تبعید شاه نیز از ذهنش خارج نشد و عکس های او در روسیه همچنان همان حال و هوای عکس های تهران را دارد.

محمد علیشاه و همسرش در دوران تبعید

تصویری که محمد علیشاه در زمان حیاتش کشیده است

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما