جنگ روسیه و اوکراین: فیس بوک اجازه ارسال پست هایی را می دهد که خواستار خشونت علیه مهاجمان روس است

[ad_1]

بنگلور: بر اساس ایمیل‌های داخلی رویترز که روز پنج‌شنبه توسط رویترز مشاهده شد، متا پلتفرم‌ها به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام در برخی کشورها این امکان را می‌دهند تا در چارچوب تهاجم به اوکراین، درخواست خشونت علیه روس‌ها و سربازان روس را داشته باشند.

بر اساس ایمیل‌های داخلی به ناظران محتوای خود، این شرکت رسانه‌های اجتماعی همچنین به طور موقت به برخی از پست‌هایی که خواستار مرگ ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه یا الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس هستند در کشورهایی از جمله روسیه، اوکراین و لهستان اجازه می‌دهد.

“در نتیجه تهاجم روسیه به اوکراین، ما موقتاً برای اشکال بیان سیاسی که معمولا قوانین ما را نقض می کند مانند سخنرانی خشونت آمیز مانند “مرگ بر مهاجمان روس” به طور موقت اجازه داده ایم. یک سخنگوی متا در بیانیه ای گفت: غیرنظامیان روسی.

در یکی از ایمیل‌ها، در تغییر اخیر قوانین شرکت در مورد خشونت و تحریک، گفته می‌شود که تماس‌ها برای مرگ رهبران مجاز خواهند بود مگر اینکه حاوی اهداف دیگری باشند یا دارای دو شاخص اعتبار، مانند مکان یا روش باشند.

بر اساس یک ایمیل، تغییرات سیاست موقت در مورد درخواست خشونت علیه سربازان روسی در ارمنستان، آذربایجان، استونی، گرجستان، مجارستان، لتونی، لیتوانی، لهستان، رومانی، روسیه، اسلواکی و اوکراین اعمال می شود.

در ایمیلی که اخیراً برای ناظران ارسال شده است، متا بر تغییر در سیاست سخنان نفرت پراکنی خود در مورد سربازان روسی و روس ها در زمینه تهاجم تاکید کرده است.

ما در حال صدور مجوزی مبتنی بر روحیه سیاست برای اجازه دادن به سخنرانی خشونت آمیز T1 هستیم که در غیر این صورت تحت خط مشی سخنان نفرت انگیز حذف می شود: (الف) هدف قرار دادن سربازان روسی، به استثنای اسیران جنگی، یا (ب) هدف قرار دادن روس ها در جایی که آن را مورد هدف قرار می دهد. واضح است که زمینه، تهاجم روسیه به اوکراین است (مثلاً، محتوا به تهاجم، دفاع شخصی و غیره اشاره می‌کند)» در این ایمیل آمده است.

در این ایمیل آمده است: “ما این کار را انجام می دهیم زیرا مشاهده کرده ایم که در این زمینه خاص، “سربازان روسی” به عنوان نیابتی برای ارتش روسیه استفاده می شود. سیاست سخنان نفرت به منع حملات به روس ها ادامه می دهد.”

هفته گذشته، روسیه اعلام کرد که فیس بوک را در این کشور در پاسخ به آنچه که محدودیت دسترسی به رسانه های روسی در این پلت فرم را ممنوع می کند، اعلام کرد. تهاجم او به اوکراین که آن را «عملیات ویژه» می نامد.

بسیاری از پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی محدودیت‌های محتوای جدیدی را در مورد مناقشه اعلام کرده‌اند، از جمله مسدود کردن رسانه‌های دولتی روسیه RT و Sputnik در اروپا، و نشان داده‌اند که در برخی از سیاست‌های خود در طول جنگ بی‌اعتنایی کرده‌اند.

ایمیل‌ها همچنین نشان دادند که متا در تغییری که اولین بار توسط The Intercept گزارش شد، اجازه تمجید از گردان راست‌گرای آزوف را می‌دهد، که معمولاً ممنوع است.

سخنگوی متا، جو آزبورن، قبلاً گفته بود که این شرکت “در حال حاضر، استثنایی محدود برای تمجید از هنگ آزوف در چارچوب دفاع از اوکراین یا نقش آنها به عنوان بخشی از گارد ملی اوکراین قائل است.”

تلویزیون زنده



[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما