رئیس جمهور اوکراین خواستار “روز اتحاد” برای 16 فوریه شد، روزی که برخی معتقدند روسیه می تواند به آن حمله کند

[ad_1]

مسکو: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه از مردم این کشور خواست که پرچم‌ها را به اهتزاز درآورند و سرود ملی را به صورت هماهنگ در 16 فوریه بخوانند، تاریخی که برخی رسانه‌های غربی می‌گویند روسیه ممکن است به آن حمله کند.

مقامات دولت اوکراین تاکید کردند که زلنسکی حمله روز چهارشنبه را پیش‌بینی نمی‌کند، اما به گزارش‌های رسانه‌های خارجی با تردید پاسخ می‌دهد.

زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی خطاب به ملت گفت: “آنها به ما می گویند 16 فوریه روز حمله خواهد بود. ما آن را روز وحدت خواهیم کرد.”

زلنسکی گفت: «آنها سعی دارند با نامگذاری مجدد تاریخی برای شروع عملیات نظامی ما را بترسانند. ما در آن روز پرچم های ملی خود را به آویزان خواهیم کرد، بنرهای زرد و آبی را بر تن خواهیم کرد و اتحاد خود را به تمام جهان نشان خواهیم داد. “

زلنسکی مدت‌هاست که گفته است، در حالی که او معتقد است روسیه تهدید به حمله به کشورش می‌کند، احتمال حمله قریب‌الوقوع توسط متحدان غربی، در پاسخ به تلاش‌های مسکو برای ترساندن اوکراین و ایجاد وحشت، اغراق‌آمیز شده است.

میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس دفتر زلنسکی، به رویترز گفت که رئیس جمهور تا حدی “با کنایه” به گزارش های رسانه ها درباره تاریخ احتمالی حمله پاسخ می دهد.

او گفت: «کاملاً قابل درک است که چرا امروز اوکراینی‌ها درباره «تاریخ‌های خاص» به اصطلاح «شروع تهاجم» که در رسانه‌ها اعلام می‌شود، تردید دارند. وقتی «شروع تهاجم» به نوعی تبدیل می‌شود. تاریخ تور، چنین اطلاعیه های رسانه ای را فقط می توان با کنایه گرفت.

دفتر زلنسکی با صدور فرمانی از تمام روستاها و شهرهای اوکراین خواست پرچم های کشور را در روز چهارشنبه برافراشته و تمام ملت سرود ملی را در ساعت 10 صبح بخوانند و همچنین خواستار افزایش حقوق سربازان و مرزنشینان شد. نگهبانان

مقامات آمریکایی گفتند که حمله ای را به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک روز مشخص پیش بینی نمی کنند، اما هشدارهای مکرر داده اند که ممکن است در هر زمانی انجام شود.

جان کربی سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: “من به تاریخ خاصی نمی پردازم، فکر نمی کنم این کار هوشمندانه ای باشد. من فقط به شما می گویم که کاملاً ممکن است که او بتواند بدون هیچ اخطاری حرکت کند.” کربی گفت که مسکو همچنان به توانایی های نظامی خود در مرز اوکراین می افزاید.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن که قبلاً اکثر دیپلمات های خود را به خانه فرستاده است، در حال انتقال ماموریت دیپلماتیک باقی مانده خود در اوکراین از کیف به شهر غربی لویو، بسیار دورتر از مرز روسیه است. افزایش نیروهای روسیه».

بلینکن گفت که واشنگتن برای آرام کردن بازارها به اوکراین تا 1 میلیارد دلار ضمانت وام دولتی ارائه کرده است.

وزارت امور خارجه یک توصیه مسافرتی صادر کرد و به شهروندان آمریکایی توصیه کرد بلاروس را که هم مرز روسیه و اوکراین است، ترک کنند.

روسیه بیش از 100000 سرباز دارد که در نزدیکی مرز اوکراین جمع آوری شده اند.رهبران سیاسی روسیه اتهامات غرب مبنی بر برنامه ریزی برای حمله را رد می کنند، اما می گویند که می تواند اقدامات “نظامی-فنی” نامشخصی انجام دهد، مگر اینکه طیف وسیعی از خواسته ها برآورده شود، از جمله ممنوعیت کیف از ورود به این کشور. پیوستن به ائتلاف ناتو

روسیه روز دوشنبه پیشنهاد کرد که به گفتگو با غرب برای خنثی کردن بحران امنیتی ادامه خواهد داد.

در یک گفتگوی تلویزیونی، پوتین از وزیر امور خارجه خود، سرگئی لاوروف، پرسید که آیا امکان توافق برای رسیدگی وجود دارد یا خیر.
نگرانی های امنیتی روسیه، یا اینکه آیا روسیه فقط به مذاکرات پر پیچ و خم کشیده شده است.

لاوروف پاسخ داد: ما قبلاً بیش از یک بار هشدار داده‌ایم که اجازه نمی‌دهیم مذاکرات بی‌پایان درباره مسائلی که امروز راه‌حلی را می‌طلبد، انجام دهیم.

اما وی افزود: به نظر من فرصت های ما به پایان نرسیده است… در این مرحله پیشنهاد می کنم ادامه و تقویت شود.

کشورهای غربی تهدید کرده‌اند که در صورت حمله روسیه، تحریم‌های بی‌سابقه‌ای خواهند داشت.گروه هفت اقتصاد بزرگ (G7) روز دوشنبه درباره «تحریم‌های اقتصادی و مالی که عواقب گسترده و فوری بر اقتصاد روسیه خواهد داشت» هشدار داد.

سخنگوی سازمان ملل گفت، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پس از صحبت با وزرای خارجه روسیه و اوکراین گفت که هنوز «بر اساس تحلیل‌های خودش و امیدهای خودش» معتقد است که درگیری رخ نخواهد داد.

مسکو می گوید تلاش اوکراین برای پیوستن به ناتو یک تهدید است.در حالی که ناتو هیچ برنامه فوری برای پذیرش اوکراین ندارد، کشورهای غربی می گویند که نمی توانند بر سر حق یک کشور مستقل برای تشکیل ائتلاف مذاکره کنند.

خسارت اقتصادی

اوکراین قبلاً از بن بست متحمل آسیب اقتصادی شده است.افزایش قیمت معاوضه های نکول اعتباری 5 ساله در اوراق قرضه دولتی اوکراین نشان داد که بازارها به کیف 42 درصد احتمال نکول می دهند.

خطوط هوایی اوکراین اینترنشنال، بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور، اعلام کرد که بیمه‌گران آن پوشش برخی از هواپیماهایش را خاتمه داده‌اند.

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، در کیف با زلنسکی گفت‌وگو کرد. شولز قرار است روز سه‌شنبه پس از دیدار امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و دو وزیر بریتانیا، به مسکو سفر کند.

شولز گفت که او “توجیه معقولی” برای فعالیت نظامی روسیه در مرز اوکراین نمی بیند و “ما آماده گفتگوی جدی با روسیه در مورد مسائل امنیتی اروپا هستیم.” وی اعتباری بالغ بر 150 میلیون یورو (170 میلیون دلار) اعلام کرد. ) برای اوکراین.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما