سرنوشت خریداران آیفون 14 مشخص شد

مدیرکل ستاد قاچاق انسان با اشاره به ممنوعیت واردات و تحویل آیفون 14 و 15 گفت: در صورت مشاهده توزیع این مدل از گوشی های قاچاق دستور برخورد و برخورد با آنها صادر می شود. آنها را جمع آوری کنید ..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «آنلاین»، اخیرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با توجه به مغایرت با انتشار این خبر، دستورالعملی را به دبیر کمیسیون کنترل قاچاق کالا و ارز تهران ابلاغ کرده است. آیفون 14-15 به دلیل واردات غیرقانونی این دو مدل از برند آیفون در کلیه تشریفات تجاری و مسافربری و یک پیام در روزنامه باشد.

آیفون های قاچاق جمع آوری می شوند

بنابراین گزارش، یاسر سوادگاهی، مدیرکل ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 و اینکه چه اقداماتی انجام می شود. مبارزه با قاچاق کالا و ارز..بسیاری از سری های آیفون 14 وارداتی در گمرک ثبت نشده و قانوناً قاچاق محسوب می شوند.

وی ادامه داد: در مورد آیفون 15 ثبت سفارشی وجود ندارد و ورود آن حتی به صورت مسافری ممنوع است و قاچاق محسوب می شود. بنابراین در صورت مشاهده توزیع این مدل از گوشی های قاچاق در محل های فروش گوشی، دستور برخورد و جمع آوری آنها صادر می شود.

انتقال رجیستری متوقف خواهد شد

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین «ایکا دانگ» که آنتن دهی گوشی های ثبت نشده را فعال می کرد نیز قاچاق محسوب و در سطح عرضه جمع آوری می شود. همچنین گوشی های آیفون 14 وارد شده به صورت مسافری در صورت عدم ثبت کد در گمرک شارژ می شوند.

سوادکوهی در پایان با اشاره به اینکه تمامی نهادهای ذی صلاح برای مبارزه با گوشی های قاچاق مکلف شده اند، گفت: تمامی عرضه کنندگان این کالاهای قاچاق توسط کمیته شناسایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شناسایی شده اند. از سوی دیگر به منظور جلوگیری از عرضه و فروش گوشی های قاچاق، مراتب را کتبا به اصناف اعلام کردند.

چرا واردات آیفون 14 و 15 ممنوع است؟

در بهمن ماه 1401 اخطاریه ای از سوی مدیر کل گمرک گمرک ایران صادر شد و ورود گوشی های با علامت تجاری اپل 14 به عنوان مسافر و پست ممنوع شد.

در این بازه زمانی گزارش شده است که از تاریخ 1401/12/14 گوشی‌های با برند اپل مدل 14 و تمامی مدل‌های بعدی در فهرست کالاهای مجاز برای همراهی مسافران و پست‌های ورودی به کشور قرار نمی‌گیرند. دلیل ممنوعیت واردات سری جدید گوشی های اپل گرانی آنهاست.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما