من نمی خواهم این زمان زیادی را صرف سندبلاست کنم. در مورد شما چطور؟

یکی از مزایای برچسب های مات کن شیشه، هزینه آن ها می باشد که در مقایسه با سندبلاست شیشه بسیار پایین تر است. سایندهها معمولا روی سطوحی مانند فلز، شیشه، چوب، بتن، سنگ و… اگر به زبان ساده بخواهیم سند بلاست را تعریف کنیم باید بگوییم که سندبلاست به نوعی صیقل دادن و لایه برداری از سنگ در صنعت نماشویی می باشد که تمامی جرم های سنگ و به خورد نفوذ کرده را از بین می برد. اصل کار یک سندبلاست و عملکرد آن بسیار ساده است: یک جریان هوای قوی تولید میشود که با یک عامل ساینده مانند ذرات سندبلاست شن مخلوط میشود. اندازه طرح و پیچیدگی و ساده بودن طرح روی هزینه و قیمت سندبلاست شیشه تأثیر گذار می باشد.

یک روز که ژنرال بنجامین تیلگمن در قرارگاه خود در منطقه بیابانی بود، طوفان شن رخ میدهد، بر اثر برخورد ماسههای بادی به سطح شیشه، شیشه کدر و مات میشود. یکی از روش های مات کردن شیشه و ایجاد حکاکی روی شیشه، سندبلاست شیشه است که با پاشش شن و ماسه های مخصوص ، از طریق نازل سندبلاست بر روی شیشه، سطح شیشه را مات می کنند و یا تصاویر زیبایی روی شیشه حکاکی می نمایند. همچنین وقتی سطح شیشه به وسیله سندبلاست مات می شود یا روی آن حکاکی می شود، چون به وسیله پاشش با فشار شن و ماسه های مخصوص این کار انجام می شود روی سطح شیشه خط و خش هایی می افتد که سطح شیشه دارای برجستگی هایی می شود و این عمل ، کیفیت کار را بسیار بالا می برد. در نتیجه، شیشه مات یا تار به نظر می رسد؛ به همین دلیل به آن پارتیشن شیشهای مات نیز میگویند.

به دلیل نرمی نسبی، این سطوح امکان تمیزکاری سریع، حکاکی و پرداخت را دارند. همچنین این برچسب ها نیاز به مراقبت دارند و بعد از مدتی کم کم از شیشه جدا می شوند و احتیاج به تعمیر و یا تعویض دارند. در این مطلب به معرفی پارتیشن شیشه ای سندبلاست پرداختیم و درباره مزایا، معایب و کاربردهای آن صحبت کردیم. کاربردهای سندبلاست شیشه کدام است؟ وسایل و ابزار مورد نیاز برای ارائه خدمات سندبلاست کدام است؟ همانطور که قبلاً توضیح دادیم، سندبلاست باعث ایجاد خط و خش هایی روی سطح مورد نظر می شود.

که طی مرور زمان روی سطوح مختلف چسبیده اند می شود و همچنین باعث ایجاد خط و خش هایی روی سطوح شده تا کیفیت و چسبندگی عملیات بعدی که رنگ کاری می باشد را تضمین می نماید. همین خط و خش ها و اثراتی که از عملیات سندبلاست روی سطوح برجای می ماند سبب شده است تا کارآیی های سندبلاست از حذف آلودگی های سطوح فراتر رفته و در ایجاد حکاکی روی سطوح نیز از روش سندبلاست استفاده نمایند. خط کشی هایی که در سطح خیابان ها برای عابران پیاده یا محدوده های عبور و مرور وسایل نقلیه طراحی شده اند پس از مدتی و بر اثر بارندگی، رفت و آمد ماشین ها، آلودگی و موارد دیگر کم رنگ یا کثیف می شوند و پس از مدتی لازم است که این خط کشی ها پاک شده و خط کشی های جدیدی ایجاد شود.

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما