وضعیت این روزهای اینترنتی؛ نوع جدید فیلترسازی؟

[ad_1]

اگگچه که گگگصص ککی مست نت نر یک ماهه اییی یشیشیشر ششه، اماآآچه کاربران ا یش از پیش گگگان بکه شکپیششکای یر اصال هه اییترنت جهایی اسس.

به گزارش اعتماد، گفته می شود در صورت تصویب طرح ضد اینترنتی در مجلس، دسترسی به سرویس های کلاود و وب از سمت ایران را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد که در برنامه ششم توسعه برای ارتباطات در نظر گرفته شده است. شده است.

برنامه این برنامه که در انتهای ماه جاری به پایان می رسد بود پهنای باند اینترنت بین المللی افزایش و وزارت ارتباطات نیز برای توسعه زیرساخت های لازم، از سرمایه گذاران خارجی استفاده کند، اما در عمل وزارت ارتباطات نه تنها به این مهم نزدیک نمی شود بلکه طی ماه های اخیر. وضعیت سرعت اینترنت به نفع فراری دادن سرمایه گذاران تغییر کرده و بدتر شده است؛ به نظر می رسد که اعضای کمیسیون مشترک طرح صیانت منتظر باشند تا زمان برنامه ششم توسعه به پایان برسد و بعد در حالی که قرار است دسترسی به پهنای باند بسیار سریع برای برخی از بخش های کشور صورت گیرد. پذيرد، ورق را به نفع تعديل‌ها برند.

اما به نظر می رسد اتفاقی بیفتد که در سال 94 برای پیامی که برای اینستاگرام رخ داد و پهنای باند آن را به شدت کاهش داد، قرار گرفت. عملا کاربران فراموش کنند که شبکه اجتماعی به نام اینستاگرام وجود داشته است در میان اعتراض ها به وضعیت برخی از کاربران اینترنتی به مواضع ابراهیم رئیسی پیش از انتخابات و در زمان تبلیغات نیز اشاراتی کرده و گفته اند: «رییسجمهور که در زمان انتخابات ریاست جمهوری از پایین بودن سرعت آنها اینترنت گفته بود، چرا در شرایط فعلی دستور پیگیری منشا و منبع کاهش سرعت اینترن را نمی‌دتد؟»

وزیر میگوید فیکنیوز است

در آخرین سایت سرعت تست رتبه اینترنت همراه ایران کاهش ۷ پله داشته و به جایگاه ۷۷ ام در جهان رسیده است؛ وضعیت برای اینترنت خانگی نیز به مراتب بدتر است و سرعت اینترنت در آن کمتر از ۱۰ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.

انتقاد از وضعیت اینترنت که تا چند ماه پیش مختصر کاربران شبکه های اجتماعی بود، از هفته های گذشته دامنه وسیعتری به خود گرفت و معلمان، اساتید دانشگاه ها، دانشجویان و … را نیز به صف هایی اضافه کرد.

طی روزهای گذشته انواع و اقسام تصاویر در فضای مجازی دست به دست می شود که نشان دهنده کاهش پهنای باند است در این راستا روز گذشته عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات نسبت به این دست از نمودارها واکنش نشان داد و در اکانت شخصی خود نوشت:. اخباری که گاهی آنقدر باور جعلی آماده می شود که ممکن است از جامعه باور و تصمیم آن قضاوت کنند یا تصمیم بگیرند. گذشته افت کرده و به هیچوجه نشان دهنده ترافیک کل گوگل نیست، اما در فضای مجازی برای حقیقت نشان دادن یک دروغ، از آن به عنوان ترافیک کل سرویس های گوگل در ایران و وضعیت پهنای باند بین الملل کشور استفاده شده است. »

این زارعپور کاهش وضعیت پهنای باند را دروغ میداند که در مهر ماه خبرهایی مبنی بر عدم افزایش پهنای باند منتشر شد؛ به نظر میرسد داستان از این قرار بود که شورای عالی فضای مجازی مجوزی برای ارائه پهنای باند به شرکت زیرساختها نداشت؛ خبری که بعدها فیروزآبادی، دبیر و رئیس مرکز ملی شورای عالی فضای مجازی در مصاحبه با یکی از سایتها آن را رد کرد. قطع از کابلهای فیبر نوری به سمت قطر و از دست خارج شدن 430 گیگ پهنای باند کشور »عنوان و تاکید دریایی کرده بود که« قطعی یکی از پهنای باند کشور را 7 درصد کاهش داده است.

با وجود اینکه احتمالاً دی ماه زارعپور از حل شدن مشکل گفته بود، اما به نظر می رسد وضعیت بدتر شده است و این طرح پیش بینی شده است که طرح صیانت نه با مسدودسازی و فیلترینگ که با کاهش پهنای باند برای برخی از شبکه های اجتماعی در حال اجرا و به زودی در پهنای است. باند به قدری کاهش می‌یابد که در اینستاگرام مختل خواهد شد.

اعضای کمیته مشترک طرح صیانت در حالی که بر مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی تاکید دارند که این همه مسئولیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی اکانت و فعالیت‌های می‌کنند، رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و مجلس تنها بخشی از مسوولان هستند که در اینستاگرام اکانت داشته‌اند و در آن فعالیت می‌کنند. ککک هیگیگ ر ایی اسس که اکثکث نمی ططح صیانت از فضای یجازی یزیز یزر ایانت داشش ه رآآ هه مرور ففایییها و طقهطقهای یججس سیپیپدازز جججس سیپیپدازز جججس سیپیپداززی.

نوع جدید فیلترسازی

به نظر می رسد تجربه از خارج شدن پیامرسان «وایبر» در سال 94، قرار است برای اینستاگرام نیز تکرار شود. در کشور مسدود شد تا امکان مکالمه فرستادن پیام و … در این اپلیکیشن از دسترسی کاربران ایرانی خارج شود. دولت وقت این اپلیکیشن از دسترس خارج شد.

در برخی از خبرگزاری ها، خبری به نقل از دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه منتشر شد که در آن فیلترینگ واتساپ نیز از دستور کار این گروه خارج شد. کاگگهه تییییییی صصایقیق فیفیتییی «گفگفه بود که« ایی اخطی هصصیاطی یه هصصیهه نداره و صصصههای برای یسسوو وکد نسیسیس وایی داشش اسس.»

در واقع این حرف دبیر وقت کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ تا حدودی بود. .. برود به نظر میرسد همان استراتژی برای اینستاگرام نیز در حال پیاده سازی است وب سایت جماران در این باره نوشته است: «« پینگ »معیار احتساب فاصله زمانی بین دو دستگاه در شبکه است از طریق میزان پینگ، میفهمیم که چقدر طول خواهد کشید. که یک بسته از سمت دستگاه هوشمند مانند کامپیوتر به سمت سرور می رود و دوباره آن مسیر را می گیرد. پینگ اینستاگرام در ایران در مقایسه با دیگر اطلاعات به شدت بالاست.

یک روزنامه نگار حوزه فناوری نیز نوشته شده است: «فرض کنید اتوبان سه باندها به اسم اینترنت کسانی که میخواهند به اینستا بروند را مجبور کنند از یک باند بروند و هر روز در حال باریک کردن این مسیر با تعداد خودروهایی که میخواهند از آن استفاده کنند.. این باند بروند زیادتر است.نتیجه ترافیک زیادتر است و قطع ارتباط شما با سرورهای اینستاگرام و بازگشت دیتا از سرورهای اینستا به موبایل های شما. است.»

قرار بود وضعیت اینترنت در پایان ۱۴۰۰ به چه شکل باشد؟

در 13 برنامه ششم که به ارتباطات و اطلاعات مربوط به فناوری توسعه می‌یابد، تصویب شد که «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد نسبت به افزایش ظرفیت انتقال (ترانزیت) پهنای باند عبوری از کشور به سی ترابیت بر اقدام کند.» البته در بخش دیگری از متن قانون برنامه ششم توسعه برای این وزارتخانه آمده است که «به شرکت ارتباطات زیرساخت اجازه داده می شود شرکت انتقال (ترانزیت) ارتباطات بین الملل را به منظور حضور در بازارهای مناطق و خدمات بین المللی صدور فنی و مهندسی پهنای باند با مشارکت انجام دهد. و سرمایه‌گذاری مشترک با بخش‌های خصوصی و عمومی غیردولتی و شرکت‌های خارجی با رعایت ملداف ملد»ع ملد»ع ملد.

اگر قرار باشد در بخش های مختلف از پتانسیل سرمایه گذاران خارجی استفاده شود، اما با طرح هایی که در مجلس مطرح می شود، هیچ سرمایه گذاری خارجی خارجی ندارد که سرمایه های خود را به کشور وارد کند. از 6.3 میلیارد دلار سرمایه از خارج از کشور، معضلات و مشکلات بیشتر برای اقتصاد ایجاد می کند؛ به بیان دیگر در وضعیتی که سیاستمداران و تصمیم سازان باید انگیزه های فرار سرمایه را از بین ببرند، خود را به عاملی برای فرار بیشتر سرمایه چه به صورت مادی و چه چیزی. به صورت انسانی تبدیل شده است.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما