آژانس بین المللی انرژی اتمی از همه طرف ها می خواهد از اقداماتی که ایمنی نیروگاه های هسته ای اوکراین را تهدید می کند خودداری کنید

[ad_1]

وین: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ناظر هسته‌ای سازمان ملل متحد از همه طرف‌ها خواسته است تا از هرگونه اقدامی که می‌تواند ایمنی و امنیت نیروگاه‌های هسته‌ای در اوکراین را در بحبوحه تهاجم نظامی تشدید شده روسیه به پایتخت این کشور کیف و سایر مناطق تهدید کند، خودداری کنند. اوکراین دارای چهار سایت انرژی هسته ای با 15 راکتور است که تقریباً نیمی از برق کشور را تامین می کند.

رافائل ماریانو گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با ابراز نگرانی شدید از وضعیت اوکراین، روز شنبه از همه طرف‌ها خواست از هرگونه اقدام یا اقدامی که می‌تواند امنیت مواد هسته‌ای و عملکرد ایمن همه تاسیسات هسته‌ای را به خطر اندازد، خودداری کنند. می تواند عواقب شدیدی برای سلامت انسان و محیط زیست داشته باشد.

او گفت که اوکراین روز شنبه به آژانس اطلاع داد که نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور پایدار و در حالت عادی کار می‌کنند. در به‌روزرسانی جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بازرسی دولتی تنظیم‌کننده هسته‌ای اوکراین (SNRIU) همچنین اعلام کرد کارکنانش تماس‌های منظمی با نیروگاه‌ها دارند. ، در این بیانیه آمده است.

“ایمنی و امنیت سایت‌ها و مواد هسته‌ای در اوکراین تحت هیچ شرایطی نباید به خطر بیفتد. در حال حاضر، نیروگاه‌ها به طور عادی کار می‌کنند و مواد هسته‌ای آن‌ها تحت کنترل باقی می‌ماند. این امر بسیار مهم است که این وضعیت ادامه داشته باشد و اینکه کارکنان کارخانه همچنان قادر به انجام کارهای حیاتی خود بدون هیچ گونه فشار و استرس بی مورد هستند.”

نیروهای روسیه روز پنجشنبه پس از نبرد شدید با گردان اوکراینی که از این تاسیسات محافظت می کرد، نیروگاه هسته ای از کار افتاده چرنوبیل (NPP) را تصرف کردند، جایی که تشعشعات هسته ای هنوز از بدترین فاجعه هسته ای جهان در سال 1986 نشت می کند.

روز جمعه، رگولاتور ایالتی افزایش سطوح تشعشعات در سایت چرنوبیل را گزارش داد که احتمالاً ناشی از انفجار خودروهای نظامی سنگین خاک آلوده است، اما آژانس ارزیابی کرد که خوانش تشعشعات کم است و هیچ خطری برای مردم ایجاد نمی کند.

رگولاتور ایالتی روز شنبه در یک به روز رسانی گزارش داد که سایت به طور عادی به کار خود ادامه می دهد، اما رگولاتور همچنین گفت که کارکنان وظیفه از 24 فوریه تغییر نکرده اند. انفجار در کارخانه چرنوبیل در سال 1986 بدترین انفجار است. فاجعه هسته ای در تاریخ

بر اساس گزارش ها، بیش از 30 نفر بلافاصله پس از انفجاری که در راکتور شماره 4 چرنوبیل در 26 آوریل 1986 در نزدیکی پریپیات، اوکراین رخ داد، جان خود را از دست دادند.

طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان بهداشت جهانی، در سال‌های بعد، تعداد بی‌شماری دیگر بر اثر علائم تشعشع جان خود را از دست دادند.دولت اوکراین حدود 135000 نفر را از این منطقه تخلیه کرد و منطقه ممنوعه 19 مایلی اطراف نیروگاه غیرقابل سکونت باقی خواهد ماند. دهه ها

گروسی با بیان اینکه عملیات تاسیسات هسته ای منطقه نباید به هیچ وجه تحت تاثیر قرار گیرد یا مختل شود و کارکنان باید بتوانند به طور عادی کار کنند و استراحت کنند، تاکید کرد که افرادی که کنترل موثر تاسیسات هسته ای را در دست دارند نباید هیچ گونه اقدامی انجام دهند که ایمنی آنها را به خطر بیندازد. .

SNRIU گفت که نیروهای روسیه یک ترانسفورماتور الکتریکی را در یک سایت دفع زباله های رادیواکتیو سطح پایین در نزدیکی شهر شمال شرقی خارکف که آسیب دیده بود، منهدم کردند، اما انتشار مواد رادیواکتیو گزارش نشد.

تلویزیون زنده



[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما