این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه


مجله دیجیکالا – زهرا فضلعلی: کدو حلوایی که با نام کدو تنبل نیز شناخته می شود، یکی از پرخاصیت ترین اعضای خانواده کدو حلوایی است که اغلب کدو حلوایی را بهعنوان یکی از سبزیجات میند، اما کدو حلوایی در یکی از میوه های پرخاصیت است که از خواصی برخوردار نیست. و فواید آن در افزایش سلامت عمومی بدن غافل شوید.

کدو حلوایی، این میوه خوشمزه است که در رنگ های زرد یا نارنجی پررنگ در مصرف انواع ویتامین ها، موادمعدنی، فیبر و آنتیاکسیدان های مفید برای بدن است. آن برای حفظ سلامت عمومی بدن، پوست و مو بهره مند می شود. .

در آی ططب باشیشی تهراه باشیشی تا از یگیگیگ و هیزسسایی در غذیهغذیه و افزایش سطح سسامی ه اسسفاهی هی هههغذ از بآ د ژیشا یشیشیشر گگگییی.

ویتامین های معجزه گر کدو حلوایی

یک فنجان کدو حلوایی (کدو تنبل) پخته شده است می تواند مقدار زیادی از مواد معدنی و ویتامین های بدن انسان را تامین کند.

کربوهیدات: کربوهیدرات از مهمترین مواد مغذی برای بدن است که برای تامین انرژی مورد نیمز برای سیسمغز ککصبی و میند.

ویتامین C: ایی اهی هی غذیغذی حححو ر آآ برای فزسیسم ایییی بدن، ککک هه کاکاژژسازی پپس و رهی باف زکههای بدککک سیسیایی یکیککد.

ویتامین A: این ویتامین که در تنظیم و سلولهای بدن، سلامت چشم و حفظ استحکام استخوانهای بدن در این ماده غذایی موجود است. هههود عمککک بدن قشقش سززایی یی اف .ان ککو حوایی پپه ششه، ححود 200 صص ییاز بد هه ییییایی A ا تایی یکیکد.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

ویتامین E: ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن است که با بین بردن رادیکال و افزایش ایمنی بدن از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سرطان، آلزایمر و … جلوگیری می کند. علاوه بر این بر همه فواید ذکر شده درباره ویتامین E موجود در کدو تنبل، عواملی که باعث می شود این ویتامین با کاهش چربی پوستی به جوانسازی و سالم ماندن پوست بدن کمک کند و وقتی با ویتامین C موجود در کدو حلوایی ترکیب می شود، باعث جلوگیری از جذب می شود. اشعه ای مضر فرابنفش شده و از پوست پوست می کند.

تیامین و نیاسین: این ویتامین‌ها، از ویتامین‌های گروه B و همه آنها می‌توانند سلامت عمومی بدن را دچار خطر جدی کند. بدن می‌گردند.

منیزیم، پتاسیم و منگنز: این مواد معدنی همیشه به عنوان عوامل اصلی در استحکام استخوان ها می توانند بدن را تشکیل دهند.

بتاکاروتن: بر اساس مطالعات صورت گرفته، وجود بتاکاروتن می تواند در نتیجه از ابتلا به انواع سرطان نقش بسزایی داشته باشد، به طوری که میزان مصرف آن بیشتر باشد، کمتر از افرادی که بتاکاروتن مصرف می کنند در خطر ابتلا به سرطان هستند.

خواص بی‌نظیر کدو تنبل برای بدن

لاغری بی، چون و چرا با کدو حلوایی

فنجان کدو حلوایی پخته شده، 7 گرم فی است و دارای یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن، یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود. بود.

ژیژیژیهای غذایی با فیفیر بالا درططهی ییییوانن ززز ششا را کاهش هشهد و سست یسی کک هشزز سسی هفیه زیزیایی صصصف نیکیکیکند صصصففیش اسس.

شما می توانید کدو حلوایی را به وعده های غذایی خود اضافه کنید تا در طول روز میزان گرسنگی کمتری را تجربه کنید.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

خوراکی پرخاصیت برای قلب

همچنین ویتامین C و بتاکاروتن موجود در آن از تجمع کلسترول در دیواره های رگهای خونی جلوگیری می کند.

دارویی از سرطان

کدوحلوایی دارای میزان زیادی آنتیاکسیدان است که برای از بین بردن رادیکالهای آزاد موجود در بدن بسیار مهم است. ویتامین C موجود در آن نیز از پیری زودرس سلولهای بدن و بروز سرطان جلوگیری می کند. سرطان ریه و حفره دهان است.

سلامت استخوان ها و افزایش سیستم ایمنی بدن

از دیگر خواص کدو حلوایی این است که دلیل دارا بودن تعداد زیادی منگنز و ویتامین C به حفظ سلامت قلب، کلسیم و ترمیم بافت های استخوانی کمک می کند. همچنین کدو حلوایی به دلیل دارا بودن میزان ویتامین C، خوراکی مناسب برای فصول سرد سال است و از بروز سرماخوردگی می‌آید.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

بهبود علائم PMS

مطالعات بسیار نشان داده اند زنانی که از کدو حلوایی در رژیم روزانه خود استفاده می کنند به دلیل منگنز و سایر مواد معدنی موجود در آن، از تغییرات خلقی و احساس گرفتگی و کوفتگی کمتری رنج میبرند.

حفظ سلامت پروستات

بیماری هیپرتروفی پروستات در مردانی که با بزرگ شدن غدهی پروستات، منجر به اختلالات ناشی از عفونت و قوای جنسی می شود یکی از بیماری های شایع در مردان است.

کدو حلوایی را چگونه مصرف کنیم؟

در انتهای این مطلب، چند روش ساده و آسان جهت افزودن کدو حلوایی به رژیم غذایی و استفاده از آن در وعده های غذایی را برای شما می توان گفت که با استفاده از آنها می توانید از فواید کدو حلوایی بهره ببرید.

۱. می‌توان برش‌های باریک کدو حلواینی سرخ شده در روغن کم را جایگزین سیب زمینی سرخ‌شده کینی کرد.

2. افزودن کدو حلوایی به سالادها، باعث افزایش حجم فیبر و احساس سیری سریع شور و.

3. از کدو حلوایی پوره شده می‌توانید در تهیه سوپ خامه و کدو حلوایی استفاده کنید.

این روزها حواستون بیشتر به این تنبل پرخاصیت باشه

4. با صفصف ککو حوایی پپهشهشهش و مخلطط سزیجات و پپی ورد علاقه خود گی وعهیهی غذایی گیاهی عایی و کک کالی هیههیه ککی.

5. با افزفزدن بشه ککو حوایی پپه ششه هه هاکارویی و یا هیهیهیه سس ککو حوایی برای پاسسا یوایی سسیتر احساس سیسی ککی.

6. ههچچیی ککو ححوایی ییا یییواههای از زسسه های غذایی ششر شیشییی، انان انواع غذاها و کو شای با ککو وشیشییی و کیکهها اسسفاهه ککی.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم