(عکس) چگونه «چهره زشت دنیا» به برندی میلیاردی تبدیل شد!

نمی توان انکار کرد که این کفش های پهن و تخت زشت هستند و پاهای شما را پهن و بزرگ نشان می دهند. اما با تمام این اوصاف، داستان این کفش حکایتی از موفقیت های اقتصادی شگفت انگیز است.

به گزارش فرادید، زشتی صندل های پهن و تخت بیرکن استاک را نمی توان انکار کرد. به نظر می رسد آنها پاهای پهن و چاقی دارند. Birkenstock که کفش‌هایش هرگز به نماد مد تبدیل نشد، در سال 1774 توسط کفش‌ساز آلمانی Johann Adam Birkenstock تأسیس شد.

صندل معروف این شرکت که از پنبه، جیر و کتان هندی ساخته شده است، توسط نوه آدام بیرکنستاک در سال 1896 طراحی شد. سپس در دهه 1960 یک خیاط آلمانی مستقر در کالیفرنیا به زادگاهش آمد و این کفش ها را با خود به ایالات متحده آورد.

برای فروشگاه های کفش آمریکایی، این صندل ها خیلی زشت به نظر می رسید. این بی توجهی تا سال 1990 ادامه داشت تا اینکه کیت ماس، مدل 16 ساله، آنها را در یکی از اولین عکس های مد لباس پوشید و ناگهان نظر در مورد این صندل تغییر کرد.

Birkenstocks که اکنون به جای پای یک مرد آلمانی میانسال روی پای یک سوپر مدل آینده دیده می شود، یک شبه به سبک ایده آل تبدیل شده است!

در سال 2019، حدود 24 میلیون جفت از این کفش ها در بیش از 100 کشور جهان فروخته شد. این هفته، Berkenstock، که اکنون متعلق به یک شرکت مالی آمریکایی است که توسط خانه لوکس فرانسوی LVMH حمایت می‌شود، اعلام کرد که با قیمت تخمینی 9.2 میلیارد دلار (7.6 میلیارد پوند) در بورس اوراق بهادار نیویورک فهرست می‌شود.

اینکه چگونه شرکتی که عمدتاً کفش‌های غیرمعمول می‌فروشد تا این حد ارزشمند شد، داستان بازاریابی هوشمندانه، همکاری‌های هوشمندانه و فریب‌های هوشمندانه کل صنعت مد است.

من (فره استار، روزنامه نگار) اولین جفت Brownstocks خود را در سال 1996 خریدم. آنها آریزوناهای سفید بودند، سبک کلاسیک با دو بند ضخیم و سگک نقره ای، که ماس در عکسبرداری معروف خود برای مجله The Face پوشید.

در اواخر دهه 1990، همه در نسل من آن را می پوشیدند. در موج مد به نام «گرانج»، این صندل ها هم با دامن های چین دار و هم با شلوار جین و کلاه بافتنی عالی به نظر می رسیدند و اگرچه کاملاً مد نبودند، اما مردم از آنها راضی بودند.

در سال 2013، فیبی فیلو، که خانه مد فرانسوی سلین را اداره می کند، نسخه ای با خز تولید کرد و آن را به قیمت بیش از 400 پوند فروخت.

چند فصل بعد، Givenchy یک مدل متالیک گلدار منتشر کرد که به طرز مشکوکی شبیه آریزونا بود. سایر خانه های مد از این طرح پیروی کردند و از تقاضای این مدل کفش بهره مند شدند.

سپس، در سال 2018، Birkenstock کاری بسیار هوشمندانه انجام داد.

ابتدا، سنت مارتین لندن را شامل می‌شد و به دانشجویان مد کالج اجازه دسترسی به آرشیوها را می‌داد و به چهار دانشجو اجازه می‌داد تا برخی از سبک‌های کلاسیک آن را دوباره طراحی کنند.

بعدها، او با چندین خانه مد برای بازگرداندن برخی از سبک های کلاسیک از جمله بوستون و آریزونا همکاری کرد. ریک اونز، والنتینو و پروونزا شولر شروع کردند.

با همکاری با طراحانی که همگی در فروش طرح های خود موفق بوده اند، Braxtalk به بخش مهمی از گفتگوی مد تبدیل شده است.

یادم می آید یک بار زنی را در خیابان تعقیب کردم تا بفهمم والنتینو از کجا آریزونا سیاه رنگش را خریده است.

پس از همکاری با Manolo Blahnik، برند پوشاک خیابانی Stussy و Jil Sander از این کار پیروی کردند و یکی از داغ ترین آیتم های مد سال گذشته نسخه Dior بود.

علاوه بر این، یک جفت Birkenstocks نه یک بار، بلکه دو بار در فیلم پرفروش باربی ظاهر شدند. در نتیجه، گفته می شود که فروش Birkenstock 300٪ افزایش یافته است.

اما Brexentak به جای سیل کردن بازار، برعکس عمل کرد و در دسترس بودن محدود در سراسر جهان بود. این برند اکنون یکی از محبوب ترین برندهای روی کره زمین است که مورد علاقه افراد مشهور و دنیای مد است که همیشه به کمی “زشتی” تمایل داشته اند.

BraxenTac با کفی یک تکه و بند قهوه ای خود برای کار مناسب است. آنها را با یک لباس کاملاً زنانه بپوشید تا خیلی مصنوعی به نظر نرسید یا آنها را با جوراب‌های سفید تنیس (مانند اکثر زیر 25 سال) بپوشید تا خود را یک شیک پوش Gen Z کنید.

جالب اینجاست که در حالی که سایر اقلام در دنیای مد فراموش شده اند، Birkenstock بیش از سه دهه است که در کانون توجه بوده است.

سوال این است که حالا که اکثر خانم ها و آقایان حداقل یک جفت برسنتاک دارند، آیا آنها بیشتر می خواهند یا بازار از این کفش های پهن، ضخیم و بسته اشباع شده است؟

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما