کویر رضا آباد سمنان; رویای زیبای تپه های شنی

کویر رضا آباد در نزدیکی پارک حیات وحش هارتوران قرار دارد و گردشگران می توانند بخشی از سفر خود را به تماشای حیوانات وحشی بگذرانند و از زیبایی های کویر لذت ببرند.

به گزارش ایرنا، مناظر و فعالیت های جالب دیگری مانند رودخانه شور، پیاده روی در کویر، رصد ستارگان، آسمان شب کویر، بارش شهابی، موتورسیکلت چهار چرخ، شترسواری و پیاده روی در شن های کویر وجود دارد. . برای آشنایی بیشتر با کویر زیبای ریزوآباد با ما همراه باشید.

کویر رضا آباد کجاست؟

آدرس: استان سمنون، شهرستان شاهرود، بخش بیارجمند، روستای هارتران، روستای ریز آباد

کویر ریزآباد در روستایی به همین نام قرار دارد و یکی از زیباترین کویرهای ایران است. این کویر از روستای ریزوآباد شروع و تا مجاورت پارک وحشی هارتوران ادامه دارد. کویر ریزآباد از غرب تا شهرستان بیورجمند ۱۱۵ کیلومتر (یک ساعت و ۴۵ دقیقه)، از شمال غربی تا شهرستان شاهرود ۲۲۵ کیلومتر (سه ساعت) و از شمال شرق ۱۴۰ کیلومتر (دو ساعت و ۱۰ دقیقه) است. .دقیقه) به شهر سبزوار منتهی می شود.

کویر ریزآباد در 405 کیلومتری (پنج ساعت) سمنون، 380 کیلومتری (چهار ساعت و 50 دقیقه) مشهد و 840 کیلومتری (هشت ساعت و 25 دقیقه) تهران قرار دارد.

جاده دسترسی به کویر رضا عباد

برای ورود با ماشین شخصی به کویر رضا آباد، همراه داشتن نقشه یا نقشه الکترونیکی (GPS) علاوه بر مراجعه به تابلوهای جاده توصیه می شود. ابتدا به سمنون و سپس شاهرود بروید. پس از عبور از اتوبان پلیس شاهرود و میامی وارد جاده بیارجمند شده و از شهر بیارجمند، روستاهای کلا آباد و احمدآباد عبور کنید. ادامه دهید تا تابلوی روستای رضا آباد را ببینید.

در مسیر دسترسی دیگر به کویر ریزآباد، پس از عبور از شاهرود، میامی، میاندشت و عباس آباد، در بزرگراه امام رضا یا بزرگراه شاهرود-سبزور ادامه دهید و از خروجی به سمت مزینان خارج شوید تا به داورزن برسید. پس از طی حدود 50 کیلومتر به ریزوآباد می رسید. لازم به ذکر است این جاده از کویر سبزوار می گذرد.

توجه داشته باشید که به طور کلی، روش دسترسی اول، روش بهتری است. زیرا تنها 10 کیلومتر آخر مسیر خاکی است. البته باید بدانید که کیفیت آسفالت جاده احمدآباد به ریزآباد مناسب نیست و این جاده ناهموار چاله های زیادی دارد. راه دسترسی دوم حدود 45 کیلومتر جاده خاکی دارد.

یادتان باشد برای سفر به کویر زیبای رضا آباد می توانید با تور کویر بروید و تجربه ای متفاوت و منحصر به فرد را در کنار همراهان خود رقم بزنید.

درباره کویر رضا عباد

کویر ریزآباد نیز مانند دیگر کویرهای ایران، جلوه دیگری از زیبایی جاذبه را به نمایش می گذارد. در این کویر می توانید زیر تپه های شنی قدم بزنید و رنگ طلایی آن ها را زیر آفتاب سوزان تماشا کنید. او شب ها از آرامش محیط و منظره آسمان پر ستاره و جذاب استفاده می کرد.

در ماه های مرداد و آذر در کویر ریزوآباد شاهد بارش شهاب سنگ های عجیب و غریب و رویایی خواهید بود که به نام های «برسواشی» و «جوزاعی» نیز معروف هستند.

شن های کویر رضاآباد همیشه یکسان نیست، آن را باد شکل می دهد. قدم زدن در بیابان روی زیر پاهای نرم و جابجایی شن ها به همان اندازه دلپذیر است که از انسان انرژی می گیرد. قدم زدن در شن‌های کویر رضاآباد جلوه‌ای بی‌نظیر خواهد داشت. بیشتر تپه ها یا ماسه های این کویر دارای خزنده هستند. البته در مکان های مورد بازدید گردشگران و نزدیک روستاها به ندرت دیده شده اند.

بهترین زمان سفر به کویر رضا عباد

مناطق کویری کشور اغلب آب و هوای گرم و خشک دارند. کویر ریزآباد نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر همین اساس در فصول گرم سال گرمای طاقت فرسایی در این منطقه حاکم است. با فرا رسیدن پاییز و زمستان، شرایط آب و هوایی بهتر و تثبیت می شود. بدین ترتیب در طول روز به دلیل وجود خورشید، هوا نسبتاً گرم می شود و با تاریک شدن هوا، هوا خنک می شود.

در پایان می توان گفت بهترین زمان سفر به کویر ریزوآباد فصل بهار و پاییز است. سفر در تابستان به دلیل گرمای شدید و در زمستان به دلیل سرمای شدید و باد شدید توصیه نمی شود.

تفریح ​​در کویر رضا آباد

تفریح ​​مناطق کویری اگر بیشتر نباشد از تفریح ​​مناطق سرسبز کمتر نیست. برای لذت بردن از فعالیت های منحصر به فرد و هیجان انگیز آن کافی است یک بار به کویر رضا آباد بروید.

پیاده روی در تپه ها یا تپه های شنی

یکی از تفریحات سالم و رایگان کویر ریزآباد که وجود هر مسافری را سرشار از آرامش می کند، قدم زدن بر روی شن های گرم و نرم است. اگر از وجود موجودات در منطقه ای که می خواهید پیاده روی کنید آگاه نیستید، حتما از کفش مناسب استفاده کنید. در غیر این صورت احتمال گزش توسط عقرب یا موجود دیگر وجود دارد.

قدم زدن در ماسه های هموار کویر رضا آباد کمی سخت است. چرا که در هر قدم دست و پا در ماسه می افتد. اگر قصد پیاده روی دارید سعی کنید از همراهان خود دوری کنید.

شتر سواری

شترسواری در صحرا یکی از تفریحاتی است که از قدیم الایام باقی مانده است. حتی امروزه نیز شترسواری جزء جدایی ناپذیر لذت سفر در کویر است. شکوه بیابان دو چندان می شود که بر شتر بنشینی و صدایی جز زنگ قافله نباشد.

موتور چهار چرخ

موتور سواری چهارچرخ یکی از بازی های کویری است که می توان گفت سرگرم کننده ترین است. اکثر کمپینگ های آفرود نیز این موتورها را دارند. موتور چهار چرخ توانست در مدت زمان کوتاهی طرفداران زیادی را به خود جذب کند. این موتورها به طور ویژه برای جاده های ناهموار و مکان های کویری مانند طراحی شده اند و استفاده از آنها به مهارت زیادی نیاز ندارد. کافی است با مهارت های رانندگی در محدوده های تعیین شده رانندگی کنید.

راندن موتورسیکلت با سرعت زیاد باعث ایجاد موجی از شن در هوا می شود. پس حتما از عینک برای محافظت از چشمان خود در برابر شن استفاده کنید.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما