(ویدئو) انتخاب آزادی برای افغان‌ها؛ از روی دیوار یا از طریق صحرا

[ad_1]

در زرنج، یک شهر مرزی در جنوب غربی افغانستان، قاچاقچیان مردم می‌گویند که جریان تبعیدیان احتمالی را به 5000 تا 6000 در روز می‌رسد.

به گزارش فرارو، در میان غرش موتورها و گرد و غبار، ستار امیری به همراه همسر و پسر شیرخوارش در یک شهر دورافتاده مرزی آماده برای سفری خطرناک در بیابان، سوار وانت می شود. : رسیدن به ایران.

ستار ۲۵ ساله می‌گوید: چاره‌ای ندارم. هیچ آینده‌ای در افغانستان وجود ندارد.

با وجود خطر تیراندازی از سوی مرزبانان، جسورترین ها شب هنگام تلاش می کنند تا از دیوار ابهتی را که این شهر خشک را از ایران جدا می کند، بالا بروند.اما وقتی خورشید طلوع می کند، هزاران مرد، زن و کودک در وسایل نقلیه قدیمی در یک سفر. طولانی‌تر از طریق کوه‌ها و بیابان‌ها از طریق پاکستان انباشته می‌شوند.

پس از تسلط طالبان در شش ماه پیش، افغانستان در بحران مالی فرو رفته است و وضعیت انسانی وخیم پس از دهه ها جنگ را بدتر کرده است. فراتر از آن ترک کنند.

برخی به دلیل ارتباط آنها با حکومت از حمایت غرب یا نیروهای خارجی تحت رهبری ایالات متحده آمریکا که در نهایت در 31 اوت عقب نشینی انجام دادند، میترسند که توسط طالبان هدف دیگری را انجام دهند.

سسار شغشغ و ککایکیک عنوان کک زس اد که ازش مافغاسسط شش ششه پیش سقسقط کز و از آآآ ززان یگیگی کهحی نتواسسه هحس ییاو هه هسس یاورد.

یی در ناایی خا هه ششیف دفوخ تا هزیهزیه ففار انواههاش شه اییان أایی کهقص کک اد ههشغ شغشغ یا کهیییاند هه هس یاورد.

بر اساس گزاشش ای ی سازلیی یی الملیی ههاجیک (IOM)، ززز یکه یک ییییین افغان یی اه اوت گذشس هر تشاش برای ففار خاهه های خود را تکک یکد د.

در هتلهای مخروبه شهر، مهاجران در حالی که منتظر نوبت عبور خود هستند، روی فرش میخوابند، ناامیدی و ترس در چهره هایشان نقش بسته است.

محمد، یک پلیس سابق، پس از دوبار ضرب و شتم توسط طالبان، می‌خواهد خود را به ایران برساند این جوان 25 ساله از ولایت دایکندی که از افشای نام کامل خودداری می‌کند، میگوید:.

ساززان لل یگییی که یشیش از 100 ففف که با ژیژیژی ساقق مرتطط هسه سند – بررسی پپسسل آمییی – تسطسط طالبان کشکشه ششهاند.

حمیدالله پشت فرمان وانت 4 × 4 خود، قیمت را برای راندن مهاجران در بیابان دو برابر کرده است جوان 22 ساله خندان میگوید:. سه میلیون تومان (حدود 120 دلار) میگرفتیم، حالا شش میلیون شده است.

هر روز صدها راننده با خودروهای خود صف میکشند و مردان و زنان و کودکان را سوار می کنند.

خبگزگز یک رزز در ماه گذشگذشه ححود 300 خُرَرَشَشش شکد کهکهک ککام با حوض 20 ههجج در ز پپ یشیشیش.

طالبان خروج افراد با این شماره‌ها را تکذیب کردند و چنین گزارش‌هایی را «تبلیغات» خواندند.

ههاججان افغان ققق هه مزز پاکسکسان ییقاچاقچی هس ططف فیگیگ حححیی یشند و سفسفی شششار با پپی مپیپی اییان سس مزززاان ساز زیشیشد.

برای میهن رضایی، سفرهای غیر قابل تصور به عنوان عضوی از گروه قومی شیعه هزاره، این دانشجوی 20 ساله طعمه آسانی برای جنگجویان جندالله خواهد بود، یک گروه تروریستی افراطی که مسئول آدم ربایی های متعدد در صحرا است او میگوید:. را گردن میزدند، اما اکنون مردم را نگه میدارند و باج میخواهند؛. بنابراین هدف رضایی و دوستانش بالا رفتن از دیوار مرزی است که از زرنج تا آنجا که چشم کار می کند امتداد دارد این یک مانع مهیب است، یک دیوار بتنی پنج متری (16) فوتی) که بالای آن سیم خاردار است و برج های دیده بانی با نگهبانان مسلح شده است.

قاچاقچیانی که بهترین مکان را برای عبور میشناسند، قرار است به نگهبانان رشوه بدهند تا از کسانی که شبها از دیوارها بالا میروند، چشم بپوشند میهن که بارها را به ناموفق داشته باشد، میگوید:.

وحید احمد مهاجر افغان در حالی که فرزندانش منتظر خروج از کشور به سوی ایران هستند، در داخل ساختمانی مخروبه در استان نیمروز در جنوب غربی کشور نشسته است برادر وحید در ژانویه موفق شد -. جستجو کردند – و از ایران تلفن زد تا از موفقیت خود بگوید این جوان 30 ساله در حالی که میلرزد گفت: همه اینها به خاطر گرسنگی است … اگر هنوز امید داشتیم، هرگز کشور را ترک نمیکردیم.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما