چرا لبنانی‌ها به داعش می‌پیوندند؟

[ad_1]

فرارو- بحران‌های اقتصادی لبنان و رکود سیاسی طولانی مدت باعث می‌شود تا ده نفر از سنی‌های آن کشور متقاعد شوند که امیدوارکننده‌ترین آینده برای آنها با پیوستن به داعش رقم خواهد خورد.

به گزارش فرارو به نقل از فارین پالسی، طی چند ماه گذشته، مردان جوان و بیکار سنی از فقیرترین نقاط کشور با وعده دستمزدهای گزاف از سوی داعش فریفته شده اند تا به آن گروه بپیوندند و نیروهای آن گروه را افزایش دهند.

برخی از مردانی که به داعش پیوستند از لبنان به سوریه و عراق گریخته پیشتر در زندان های لبنان بودند و یا مظنون به داشتن ارتباط یا همدلی با گروه های افراطی بودند. بین شیعیان و سنیها در آن وجود دارد.در اوج جنگ داخلی سوریه، صدها مرد از مناطق تحت سلطه سنیهای لبنان در طرابلس، عکار و عرسال به شورشیان سوری، از جمله گروههای افراطی اسلام گرا وابسته به القاعده و داعش پیوستند. در سال 2015 میلادی، بمباران انتحاری داعش در حمل های برج البراجنه از یکی از حومه های شیعهنشین بیروت بیش از 40 نفر را می دهد. کشتند و باعث مجروح شدن بیش از هزار نفر شدند.

با این وجود، ارتش لبنان به سرعت افراط گرایان را در شمال لبنان کرد، ارتش در یک عملیات مشترک با حزب الله صدها جنگجوی داعش، اعضای خانواده. و هواداران آن گروه را از شهر مرزی عرسال به دیرالزور سوریه بیرون راند.

ماه گذشته، تنها یک روز پس از جستجوی داعش برای نفوذ به زندانی در الحسکه در شمال شرق سوریه که 3000 عضو داعش در آن نگهداری می شوند. گروهی از جنگجویان به یک پایگاه ارتش در منطقه العظیم در شمال بغداد حمله کردند و 11 سرباز را در حالی که خوابیده بودند به ضرب گلوله کشتند. را علیه مخفیگاه آنها انجام دادند و 9 عضو ادعایی داعش از جمله دست کم چهار لبنانی را کشتند هر چند رسانه لبنانی اعلام کردند که پنج لبنانی کشته شدند. پوند لبنان از سال 2019 سال 2019 میلادی بیش از 90 درصد از ارزش خود را از دست داده است نتیجه قیمت مواد غذایی بیش از 600 درصد افزایش یافته است. حتی پیش از بحران اقتصادی، 60 درصد مردم طرابلس در فقر زندگی می کنند. صد مرد کشور را ترک کرده اند تا به آن گروه بپیوندند.

یک مقام ارشد امنیتی که به شرط ناشناس ماندن با «فارین پالسی صحبت میکرد» گفت که نیروهای دولتی جوانان لبنانی 18 تا 24 ساله را با پیشنهاد حقوق ماهیانه 500 تا 600 دلار فریب میدهند.

او به «فارین پالسی» گفت: «انتظار دارم اگر وسوسه مالی ادامه پیدا کند تعداد بیشتری لبنان را برای عضویت در داعش ترک کنند با این وجود، کشته شدن دست کم پنج نفر در عراق ممکن است باعث دلسردی شود و دیگران را وادار کند. نظر در تصمیم خود برای پیوستن به آن گروه».

چهار مادر ارتش لبنانی پیوسته به داعش که در دو حمله هوایی در عراق کشته شدند ادعا می کنند که پسرانشان افراط گراند بلکه قربانی بیکاری هستند، ننگ پیشتر پیوستن به گروه های افراطی دیگر و نظارت بر دولت شده اند. ازدواج نامزد کرده بودند و نگران نامعلوم درآمد خود بودند.

با این وجود، یکی از این افراد، «زکریا العدل» که در جامعه خود می‌شناسد، تابستان گذشته برای فرار از فقر لبنان ترک کرده بود و گمان می‌برد که سوار قایق برای خروج به اروپا است. سیف به دلیل ارتباط با یک گروه افراطی مجرم شناخته شده است. ، اما ححی از گذگذاندن وران حکحکیییاش یزیز تسطسط سطاموران امیییی ححح تقیقیقی ققار گگشف مورد مپذیش گامه ققار گگگففه بود.

مادر او به «فارین پالسی» میگوید: «آن چه برای عمر اتفاق افتاد فشار غیرقابل تحملی بود که دولت پس از آزادی از زندان برای او وارد ساختن آنها به طور مداوم او را گرفت و هر از چندگاهی برای تحقیقات مورد شکنجه. قرارمی‌دادند».

ژنرال «الیاس فرهت» یک مقام بازنشسته ارتش لبنان و تحلیلگر سیاسی میگوید سختگیری های ادعایی امنیتی دولتی یا تنش های فرقه های «بهانه ای» برای پیوستن به داعش. او میگوید هسته های خفته فعال و بقایای داعش در منطقه مشکل واقعی هستند.پس از شکست داعش در لبنان و رانده شدن النصره (گروه وابسته سابق به القاعده) به ادلب در سوریه، احتمال سلول های خفته بسیار در طرابلس، عکار و سایر مناطق باقی مانده است. سال گذشته، سرویس های اطلاعاتی لبنان به یک هسته داعش در عکار حمله کردند. گگایه یاارند ففالان حححی عیهیه باززاشش هزاران سسه بدون بحاکک هصفا بظ مبیی بر با ظظ مبیان با گگهه های اففاطی طیبازهزه ککهه اند.

«سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان بزرگترین سنی در آن کشور با اعلام کناره گیری موقت از سیاست و بیان رهبر حزب الله ناراضی در لبنان است. این که در انتخابات آتی ماه مه نامزد نمی شود به ایفای نقش خود پایان داد حریری گفته بود: «من متقاعد شده ام که با توجه به نفوذ ایران، جایی برای لبنان برای هیچ فرصت مثبتی برای وجود ندارد» با این وجود، تصمیم گیری او. یییی آآ راجاش از سیاسس مککک اسس سسسط حزحز الهه بر عصهصه سیاسی سیششاسس ایی گگهه و مححاناش را ایش یشهه.

در پایان جنگ داخلی و غرق در خون لبنان، همه گروه های فرقه های به جز حزب الله دست از سلاح برداشتند. در اکتبر 2021 میلادی، در حالی که حزب الله با کلاشنیکف و نارنجکهای راکتی پاسخ داد و خیابانها در چند دقیقه منطقه جنگی تبدیل شدند.

با این حال، احساس ناامنی محسوسی در کشور وجود دارد که باعث افزایش خرید اسلحه و مهم می شود. دیگران مایل هستند در صورت بروز خشونت‌های سیاسی یا شورش‌های فرقه‌های خود را از خود محبت کنند.

مقامات لبنانی در هماهنگی با همتایان عراقی خود هستند و میگویند که تعداد افرادی که به داعش پیوسته اند اسلامی افزایش یافته اند، اما نگرانی کمتری برای کنترل اوضاع در مقایسه با سال 2014 میلادی دارند.

ترکیبی از فقر و نارضایتی سیاسی ممکن است هم چنان چشمگیر باشد که به گروههای افراطی پیوسته است را برای بسیاری از لبنانیهایی که پیشتر از یک محیط مذهبی محافظه کار آمدهاند و در برخی موارد پیوندهای تثبیت شده با نیروهای افراطی جذابتر هستند.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما