تحقیقات بازار نشان می دهد که سیاه پوستان و کودکان خردسال کمترین احتمال را دارند که هالووین را جشن بگیرند

سیاه‌پوستان آمریکایی و بچه‌های بزرگ کمترین احتمال را دارند که هالووین را جشن بگیرند، اما به دلایل مختلف، داده‌های اخیر بازار نشان می‌دهد.

گروه کلاژ، یک شرکت تحقیقاتی مصرف‌کننده مستقر در بتسدا، مریلند، این هفته گزارش داد که تنها 55 درصد از سیاه‌پوستان و 56 درصد از افرادی که به یک نظرسنجی پاسخ داده‌اند، گفته‌اند که به هر نحوی 31 اکتبر را جشن خواهند گرفت، در حالی که بیش از 7 در 10 مورد است. بزرگسالان

در مقایسه، 75 درصد از بزرگسالان سفیدپوست، 71 درصد از اسپانیایی ها و 60 درصد از آسیایی ها گفتند که در جشنواره سالانه گل و اجنه شرکت می کنند – همانطور که 84٪ از جوانان Gen Z، 81٪ از هزاره ها و 69٪ از اعضای Gen X شرکت می کنند.

به گفته محققانی که در ماه مارس از 3883 بزرگسال مورد بررسی قرار دادند، سیاه‌پوستان آمریکایی به دلیل نژادپرستی در مراسم هالووین، از جمله افراد خوش‌گذرانی که چهره سیاه می‌پوشند، بیشتر از دیگران بیرون می‌آیند. در همین حال، بسیاری از کودکان نوپا تسلیم شده اند، زیرا دیگر کودکانی در سن مدرسه ندارند تا به آنها انگیزه دهد.

سودیپتی کومار، مدیر بینش‌های چند فرهنگی کلاژ، به واشنگتن تایمز گفت: «مشکلاتی در نحوه برگزاری جشن هالووین در آمریکا وجود دارد که می‌تواند سیاه‌پوستان آمریکایی را کمتر در آن شرکت کند، از جمله لباس‌ها و تزئینات نژادپرستانه هالووین».

وی افزود: یک عنصر ایمان نیز وجود دارد. جنبه تاریک بیشتر معنوی و مذهبی است و ریشه های بت پرستی هالووین ممکن است برای برخی از خانواده ها خوب نباشد.

جک مک‌کینون، مدیر ارشد درک فرهنگی کلاژ، گفت که مشارکت در فعالیت‌هایی مانند ترفند، تزئین خانه و کنده‌کاری کدو تنبل در میان جوانان و والدین کودکان خردسال بسیار زیاد است – جای تعجب نیست.

آقای مک کینون گفت: «بخش Gen X هنوز هم بچه‌هایی دارد که جذب این تعطیلات می‌شوند، در حالی که هزاره‌ها درگیر این تعطیلات هستند و Gen Z هنوز «بچه‌هایی» هستند که زیاد به مهمانی‌های هالووین می‌روند. از سوی دیگر، بومرها دلایل زیادی برای شرکت در جشن ندارند.

به گفته کلاژ، اعداد امسال با نظرسنجی های دو ساله گذشته شرکت مطابقت داشت.

تنها استثنا افزایش جزئی از سال 2021 تا 2023 در میان سفیدپوستان آمریکایی بود که این تعطیلات را جشن می گرفتند، که آقای مک کینون آن را به بازگشت خانواده های بیشتری به رویدادهای حضوری پس از محدودیت های COVID-19 نسبت داد.

این گزارش همچنین به تفاوت های نژادی در نحوه برنامه ریزی بزرگسالان برای جشن گرفتن تعطیلات آینده اشاره می کند.

بیش از 6 نفر از هر 10 بزرگسال گفتند که آنها آب نبات را اهدا می کنند، که رایج ترین شکل مشارکت در بین تمام سنین و گروه های نژادی است.

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که فیلم هالووین یا برنامه های تلویزیونی ویژه را تماشا می کنند یا خانه های خود را تزئین می کنند، در حالی که بیش از 4 نفر از هر 10 نفر لباس می پوشند و تقریباً سه نفر از هر 10 نفر در یک مهمانی لباس شرکت می کنند.

تماشای فیلم‌های هالووین در میان بزرگسالان سفیدپوست (62 درصد) و سیاه‌پوست (58 درصد) بیشتر از سایرین رایج بود، که آن را به برترین فعالیت تعطیلات برای گروه دوم تبدیل می‌کند.

اسپانیایی ها لباس پوشیدن (52٪) و ترفند یا درمان (49٪) را ترجیح می دهند. توزیع آب نبات بهترین فعالیت برای بزرگسالان آسیایی و سفیدپوست بود و 70 درصد از هر دو گروه گفتند که این کار را انجام خواهند داد.

دکور خانه در میان بزرگسالان سفیدپوست و اسپانیایی تبار رایج‌تر بود و 58 درصد از هر دو گروه گفتند که خانه‌های خود را خالی از سکنه کرده‌اند.

بر اساس این نظرسنجی، شکلات و کره بادام زمینی شیرینی های ترجیحی هالووین برای اکثر بزرگسالان در تمام سنین بودند. بزرگسالان سفید پوست «شکلات و کره بادام زمینی»، آسیایی ها «فقط شکلات» و سیاه پوستان و اسپانیایی ها آب نبات چوبی را دوست داشتند.

Demissue Ejara، استاد امور مالی و تحلیلگر بازار در دانشگاه نیوهیون در کانکتیکات، گفت داده ها نشان می دهد که هالووین برای “آینده قابل پیش بینی” همچنان محبوب خواهد بود.

آقای اجارا در ایمیلی گفت: “ریشه های تاریخی هالووین در اروپا است و اگر اروپایی های بیشتری آن را جشن بگیرند، منطقی است.” اما بسیاری از فرهنگ‌ها در سرتاسر جهان تعطیلات نوع هالووین را جشن می‌گیرند و دلیلی وجود ندارد که انتظار کاهش این جشن در ایالات متحده وجود داشته باشد.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما