حقایق اقتصادی درباره بورسی شدن استقلال و پرسپولیس

[ad_1]

فرارو- استقلال و بهشکل رسمی توسط سازمان بورس بهعنوان ناشر اوراق بهادار معرفی شده اند، اما هنوز تعداد زیادی تا وعده پرسپولیس باقی مانده است. یکی از شروط، ارزش گذاری دو باشگاه استقلال توسط مشاوران سرمایه گذاری و تامین سرمایه است که در پایان این پروسه احتمالاً قیمت خواهد داشت. ارزش گذاری توسط کارشناسان رسمی در حالی انجام می شود که سازمان بورس میگوید مشاوران سرمایه گذاری و تامین سرمایه آن را انجام می دهد.

به گزارش فرارو، شفاف نبودن صورتهای مالی و بندهای حسابرسی در صورتهای مالی دو باشگاه، ابهام درباره بدهیهای مالیاتی، بدهی بابت قرارداد با مربیان و بازیکنان سابق و همچنین بخشی از پولها و اسناد مالی که در سالهای قبل توسط مدیران برداشت شده و هرگز برنگشته مهم است. این فرصت را می توان به فال نیک گرفت و خرید سهام استقلال و پرسپولیس را از نظر اقتصادی بررسی کرد.

محل پیشنهاد استقلال و پرسپولیس در بورس

حذف استقلال و پرسپولیس از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا توسط AFC، باعث روند خصوصی سازی این دو باشگاه شد. پشت سر گذاشته‌ایم.

قدم بعدی تعیین تکلیف مالکیت دو باشگاه و قطع وابستگی است که باید با کمک بورس انجام شود. پخش شود.

اعلام شده استقلال و پرسپولیس حدود 10 درصد سهام خود را به معنای افزایش سرمایه به مردم ارائه می دهد که این 10 درصد، معادل 50 درصد سرمایه ثبتی دو باشگاه است. حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی تمام بازیکنان و مدیران ادوارتاریخ دو باشگاه، حدود 350 میلیارد تومان در قالب سهام به مردم ارائه می کند. استقلال و پرسپولیس، سهامدار این دو باشگاه خواهند بود.

شیوه پیشنهاد استقلال و پرسپولیس در بورس

نماد استقلال و پرسپولیس بهعنوان ناشر اوراق بهادار ثبت شده است، اما این موضوع را نباید به منزله پذیرش در فرابورس دانست. سازمان خصوصی سازی میگوید از ثبت دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس نزد سازمان بورس، کمیته درج نماد فرابورس موضوع را بررس می کند. پس از آن مردم می توانند در قالب افزایش سرمایه دو باشگاه، سهامدار باشگاه ها شوند. میدانیم در روزی که انجام می‌شود، تعداد افراد حقیقی و حقوقی مشارکت‌کننده نیست و ثبت سفارش با فرمولی مثل عرضه اولیه خواهد بود و افزایش سرمایه توسط مردم از طریق صرف سهام رخ می‌دهد.

افزایش سرمایه به روش صرف سهام یعنی چی؟

فقط سهام یکی از مواد ماده 160 تجارت قانون است که بر اساس آن شرکتها می توانند سهام خود را برابر با مبلغ اسمی، بفروشند یا علاوه بر ارزش اسمی سهام، مبلغی را بهعنوان اضافه کردن ارزش سهام خریداری کنند. سهامی خاص، مبلغی است مازاد بر ارزش اسمی سهامی که شرکت در زمان فروش سهام عادی دریافت کرده است. از ارزش اسمی است، می تواند سهام جدید را با قیمت بیشتر از ارزش اسمی منتشر کند که این مورد قطعا شامل استقلال و پرسپولیس نمی شود. از آنجایی که این کار از محل افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید حاصل می شود، باید آن را جزو منابع تامین مالی شرکت ها بهحساب آورد.

بررسی فقط خرید سهام استقلال و پرسپولیس

گفته می شود در صورت نهایی شدن عرضه، استقلال و پرسپولیس هرکدام یکشبه صاحب حدود 350 میلیارد تومان پول می شوند اگر فکر می کنید این مقدار قابل توجه است، پس وقتش رسیده با حقایقی تلخ و باورنکردنی روبرو شوید؛ توصیه می کنید یک لیوان آب خنک دم دستتان را بگیرید. .

گزارش های رسمی نشان می دهند بیش از نصف درآمد باشگاه پرسپولیس در سال 1400، نتیجه عملکرد این تیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصول 2020 و 2021 بود. با توجه به محرومیت این تیم از شرکت در مسابقات فصل آینده، این باشگاه از محل درآمدهای اسپانیایی پارسال 48 میلیارد تومان کسب کرده و کمک های مردمی نیز سه میلیارد تومان و 500 میلیون تومان است. حساب آنها واریز شده است. پرسپولیس پارسال تنها مبلغ 127 میلیارد تومان است.

استقلال با وجود درآمد 126 میلیارد تومانی، متحمل زیان خالص 12 میلیارد تومان است. باشگاه از تبلیغات محیطی، حدود پنج میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. رقم قرارداد کادر فنی و بازیکنان استقلال، کمتر از پرسپولیس است و به 110 میلیارد تومان باشگاه میرسد، اما این رقم بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان در مسابقات مختلف بین کادر فنی و بازیکنان خود تقسیم شده است. اعتبار فرابورس ایران، اعتقاد به افزایش سرمایه از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم باعث می‌شود منابع دریافت سهام شرکت‌های استقلال و پرسپولیس از منابع جذب شده برای تسویه بدهی‌ها و اصلاح صورت‌های استفاده مالی انجام شود. مبلغ بدهی 330 میلیارد تومان و مجموع بدهی های استقلال حدود 273 میلیارد تومان است که از این مبلغ 75 میلیارد تومان می شود که باشگاه باید به بازیکنان و مربیان پرداخت کند.

به این ترتیب اگر بپرسید در چنین شرایطی خرید سهام استقلال و پرسپولیس از نظر اقتصادی بهصرفه خواهد بود یا نه باید بگویم جواب منفی است که تنها با نظر هواداری و از روی تعصب تیمی اقدام به این کار کنند.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما