دیزل ژنراتور ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

یک مدل از ژنراتور به صورت استندبای ژنراتور ممکن است لازم باشد تا فقط چندساعت در ماه عمل کند اما مدل‌های دیگری از ژنراتورهای پرایم هستند که باید به صورت پیوسته عمل کنند. زمانی که یک ژنراتور جایگزین راه می‌افتد، ممکن است با شرایطی بخصوص عمل کند مانند ۱۰٪ بار اضافه که در طی زمان فعالیت می‌تواند منظور شود. هوا در سیستم سوخت رسانی نیز از رایج ترین خرابی ها در دیزل ژنراتور است که می تواند دستگاه را با مشکل روبرو کند. وجود هوا در انژکتور، حتی به میزان کم هم می تواند عملکرد کل سیستم را مختل کند.

برند انگلیسی پرکینز در ارائه انواع دیزل ژنراتور با عملکرد سریع و منحصر به فرد، بازار جهانی را شگفت‌زده کرده است.

دیزل ژنراتور

خب همانطور که می دانید، بنزین قابلیت احتراق و اشتعال دارد و می تواند در صورت عدم رعایت نکات ایمنی خطر ساز شود. اما دیزل ژنراتور از نظر ایمنی در رتبه بهتری قرار می گیرد و نیاز به سوخت گیری کمتری دارد.

با انجام این کار می توانید میزان بازدهی دیزل ژنراتور را تا حد قابل قبولی افزایش دهید.

ویژگی بهترین دیزل ژنراتورها

به طور کلی کارکردهای طولانی مدت موجب ساییدگی و فرسایش دستگاه می‌شوند. در واقع می‌توان تنها عیب این دستگاه‌ها را اینکه توسط فرد دیگری مورد استفاده قرار گرفته‌اند، در نظر گرفت.

در این مقاله برآن شدیم تا برندهای معروف این دستگاه‌های مهم را معرفی و بررسی کنیم. احتراق ناقص سبب شکل‌گیری دوده و پس ماند سوخت نسوخته می‌شود که مسیر رینگ‌های پیستون را بسته و می‌چسباند و سبب کاهش شدید در کارایی مهر و موم کردن می‌شود و فشار کم ابتدایی را تشدید می‌کند. ژنراتورها وقتی به عنوان آماده به کار استفاده می شوند ، معمولاً چیزی به نام Transfer Switch دارند. این وسیله مکانیکی است که همزمان با منبع تغذیه شبکه ، اتصال ژنراتور به بار را متوقف می کند.

در این ویدئو مراحل خرید و انتقال یک دستگاه دیزل ژنراتور را مشاهده خواهید نمود. برای حفظ و افزایش عمر دیزل ژنراتور و همچنین استفاده ایمن از آن، نگهداری و تعمیرات دوره‌ای باید انجام شود. برای استفاده ایمن از دیزل ژنراتور، باید آن را به درستی نصب و راه‌اندازی کرد و دستورالعمل‌های تولید کننده را رعایت کرد. باید سایز و وزن دیزل ژنراتور را در نظر بگیرید و بر اساس نیاز خود، سایز مناسب را انتخاب کنید.

چرخه تنزل به این معناست که موتور بزودی به‌طور تغییرناپذیری آسیب می‌ بیند و ممکن است هرگز شروع بکار نکند و زمان طولانی تری قادر نخواهد بود که به تمام توان زمانی که نیازمند است، دست یابد. استفاده تحت بار زیر حد مجاز به‌ناچار نه تنها باعث دود سفید از سوخت نسوخته می‌شود بلکه با گذشت زمان‌های بیشتر، با دود آبی روغن کاری سوخته نشتی از رینگ‌های پیستون قدیمی آسیب دیده همراه خواهد شد. حفظ و نگهداری ژنراتور خود بخش مهمی در اطمینان از تأمین انرژی الکتریکی در صورت نیاز به آن است. هنگامی که به عنوان منبع اصلی برق استفاده می شود (به عنوان مثال وقتی منبع تغذیه برق وجود ندارد یا شبکه برای استفاده از آن بسیار ضعیف است) از این به عنوان “حالت جزیره ای” یاد می شود.

از جمله در شرایط آب و هوایی سرد، عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارند.

دیزل ژنراتور برق علاوه بر تمام اجزا و جزئیاتی که بررسی شد، شامل تعدادی تجهیزات قابل سفارشی‌سازی نیز می باشد که به عنوان آپشن ها یا قابلیت های ویژه یک دستگاه ژنراتور دیزلی محسوب می‌شوند. کانوپی برای بیصدا کردن دستگاه و استفاده از تابلو کنترل اتوماتیک و سنکرون از جمله سفارشی‌سازی‌های ژنراتور برق دیزلی محسوب می شوند. دیزل ژنراتور دائم کار، عنوانی است که به این نوع از مولدهای برق اطلاق می شود.

ژنراتور شامل مجموعه ای از قطعات ثابت و متحرک است که در محفظه روکشی قرار گرفته است. این قطعات با یکدیگر به صورت اتوماتیک در ارتباط می باشند که منجر به حرکت نسبی بین میدان های مغناطیسی و الکتریکی و در نتیجه تولید برق می گردد. نمودار تخمین مصرف سوخت دیزل ژنراتور بر اساس اندازه ژنراتور و میزان توان ژنراتور در نظر گرفته شده است.

دیزل ژنراتور کامینز KTA50-G3 قدرت 1400kVA قیمت $$$

سلام جناب بابازاده عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت با شما تماس خواهند گرفت. سلام جناب دانش عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و راهنمایی بیشتر با شما تماس خواهند گرفت.

هر دیزل ژنراتور از روی میزان کیلو وات برقی که تولید می کند رتبه بندی می شود.

از آنجایی که ذرات و مولکول های آب درشت تر و سنگین تر از مولکول های سوخت می باشند، لذا هنگام ورود به فیلتر از منافذ ریز آن عبور نکرده و وارد قسمت پایین فیلتر می شوند. آب های وارد شده به این قسمت به دلیل سنگین تر بودن از سوخت در قسمت پایین پیاله نشست می کنند. هنگام سرویس های روزانه و هنگام کار موتور، آب در داخل پیاله شیشه ای به صورت گلوله های قهوه ای رنگ به راحتی قابل رویت بوده و با باز کردن پیچ تخلیه می توان آنها را خارج نمود.

دیزل ژنراتور

هنگام خرید دیزل ژنراتور مهمترین نکته این است که بدانید برای رفع چه نیازی قصد خرید دارید.

استفاده از یک فوندانسیون مناسب برای قرارگیری دستگاه از مهم ترین نکاتی است که بایستی در نصب دیزل ژنراتور مد نظر قرار دهید. انتخاب فوندانسیون بایستی با توجه به وزن دستگاه و دمای آن انجام گردد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

آبادیزل آماده اعزام کارشناس جهت مشاوره قبل از خرید و فروش دیزل ژنراتور برای شرکت‌ها و صنایع است. انبار بزرگ شرکت و تأمین قطعات یدکی در همه زمان سبب خواهد شد تا شما همیشه با آبادیزل بدرخشید. برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان هنگام خرید ژنراتور برق دیزلی و آگاهی از قیمت ژنراتور برق دیزلی با ما تماس بگیرید. دیزل ژنراتورهایی که به تازگی به بازار عرضه می شوند طراحی و ساختاری مدرن و پیشرفته دارند.

دیزل ژنراتور اف جی ویلسون (FG Wilson) این کمپانی بیش از 50 سال سابقه در سال (1966) در شهر بلفاست انگلستان تاسیس شد.

نصب و راه اندازی یک دیزل ژنراتور باید همیشه توسط یک فرد متخصص و با تجربه انجام گیرد تا از بروز هر گونه مشکل احتمالی به جلوگیری شود. به هرحال موتورهای دیزل می‌توانند بر روی تنوع وسیعی از سوخت‌ها عمل کنند و به پیکربندی بستگی دارد از طریق سوخت دیزل eponymous که عموماً از نفت خام به‌دست می‌آید، معمول هستند. موتورها می‌توانند با تمام طیف عصاره سوخت تجمیع شده کار کنند از گاز طبیعی، الکل، گازوئیل، گاز چوب تا روغن‌های سوخت از روغن دیزل تا سوخت‌های رسوبی.

  • از جمله مطرح ترین سازندگان دیزل ژنراتور در ایران می توان به شرکت بادوین، موتورسازان و بنز ایدم تبریز اشاره نمود.
  • تست دیزل ژنراتور بعد از نصب دستگاه و یا شروع فعالیت بعد از وقفه زمانی طولانی انجام می‌شود.
  • تابلو کنترل دیزل ژنراتور ، وظیفه روشن و متوقف کردن دستگاه را دارد.
  • بررسی و کنترل تمامی اجزای دیزل ژنراتور، بسیار ضروری و حیاتی می باشد و در صورت سهل انگاری، خطراتی از قبیل برق گرفتگی از ژنراتور، سوخته شدن ژنراتور، آتش سوزی دیزل ژنراتور را به همراه دارد.
  • در هنگام استفاده از دیزل ژنراتورها باید اقدامات احتیاطی مناسبی در نظر گرفت؛ مانند استفاده از سیم و کابل های با کارآمدی بالا.
  • در حال حاضر، ذخیره سازی برق در صنعت، خانه و محل کار که به شبکه برقی متصل باشد بسیار مورد نیاز است.

اکثر سیستم های ژنراتور مانند موتور خودرو ازباتری برای استارت موتور  استفاده می کنند. محرک  اصلی و عنصر حیاتی در استارت معمولی  ژنراتور به وضوح باتری است.

دسته اول شامل دیزل هایی می باشد که در آنها از سوخت متفاوتی استفاده می شود. بر این اساس موتور موجود در این وسایل به سه دسته گازوئیل سوز، گاز سوز و در نهایت دوگانه سوز طبقه بندی می شوند.

دیزل ژنراتور

باید توجه داشت که موتور های کامینز ساخت کارخانه های چین و یا هند از نظر قیمتی نسبت به موتورهای دیزل تولیدات کارخانه انگلستان در رده قیمتی بسیار پایین تری قرار دارند. همچنین توجه داشته باشید برخی از رده های دیزل کامینز فقط در کشورهای هند و چین تولید می گردند. به عنوان مثال موتور های دیزل سری KTA50 در حال حاضر فقط در هندوستان تولید می شوند از نظر قیمتی در مقایسه با خانواده هم توان خود یعنی QSK بسار پایین تر هستند.

هیچکدام از سازندگان خارجی برای مشکلات خاص کاری شما نمی توانند کاری انجام دهند. به عنوان مثال مسئله محدودیت فضا، ساخت داکت رادیاتور و یا کانوپی سایلنت جهت کاهش صدا متناسب با محل نصب … از جمله مسائلی است که حتی استفاده از برترین برندهای سازنده ژنراتور برق نیز نمی تواند هرگز مشکل شما را برطرف سازد.

هدف اصلی پانل کنترل دیزل ژنراتور توزیع انرژی الکتریکی تولیدی توسط آلترناتور به بار کاربر یا تجهیزات الکتریکی است. همچنین برای نشان دادن عملکرد دیزل ژنراتور و حفظ ثبات ولتاژ ژنراتور تحت تغییرات بار استفاده می شود. به طور معمول یک دینام AC بخشی از مجموعه دیزل ژنراتور محسوب می شود.

سوخت اصلی که در موتورهای دیزلی مورد استفاده قرار می گیرد سوخت بنزینی و گازوئیلی می باشد. دینام یا ژنراتور AC یک ژنراتور الکتریکی است که انرژی مکانیکی چرخشی را به شکل جریان متناوب به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. حرکت چرخشی موتور را به برق تبدیل می کند، که برای تأمین انرژی بار ژنراتورها استفاده می شود. این برق برای تأمین انرژی مدارس، خانه ها، بیمارستان ها، کارخانه ها، ایستگاه های پایه ارتباط از راه دور و بسیاری از برنامه های دیگر استفاده می شود.

دینام قطعه‌ای است که وظیفه آن تولید جریان الکتریکی بوده و می‌تواند با دریافت انرژی مکانیکی، آن را به الکتریکی تبدیل کند. بعد از اینکه جریان الکتریکی تولید شد می‌توان این جریان را وارد قسمت‌های دیگر کرد و آن را به جریان برق تبدیل نمود.

سازگاری محصولات این برند در شرایط آب و هوای نامناسب، مورد توجه متقاضیان این محصول قرار گرفته است. استفاده از تکنولوژی برتر در ساخت مدل‌های متنوع دیزل ژنراتور، به محبوبیت برند کامینز در جهان افزوده است. یک دیزل ژنراتور بادوین به موازات شبکه اصلی
می تواند برای تامین برق اضافی زمانی که منبع ورودی از شبکه برای پاسخگویی به تقاضای
بار کافی نیست استفاده شود. همچنین می توان از آن برای صادرات برق به شبکه اصلی برای
پشتیبانی از شبکه استفاده کرد.

دیزل ژنراتور

در این مقاله از سری مقالات بینش ابتکار خاورمیانه به بررسی مزایا و معایب دیزل ژنراتور ها می پردازیم. به دلیل مزایای بیشمار، بسیاری از شرکت ها استفاده از این نوع ژنراتورها را انتخاب می کنند. در صورتی که شما تأمین برق اضطراری توسط دیزل ژنراتورها را تجربه کرده باشید، با مشکل تأمین سوخت مواجه می شوید. باید بدانید که این دستگاه ها قابلیت حمل بسیار مناسبی داشته و می توانید آن ها را با خود برای تأمین سوخت، جا به جا کنید.

احتراق داخلی چیست؟ این احتمال وجود دارد که یک موتور احتراق داخلی به موتور نیرو دهد. یک موتور احتراق داخلی از طریق خود منبع سوخت خود را به حرکت مکانیکی تبدیل می کند. قطعات متحرک داخلی همانطور که هوای بیرون با این قسمتهای متحرک با سوخت داخل موتور مخلوط می شود.

برای برآورد عمر مفید دستگاه، از میزان ساعت کارکردی استفاده می‌کنند. به طور میانگین هر دستگاه دیزل ژنراتور حدود ۱۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ ساعت کار می‌کند که حدود بیست تا بیست و پنج سال می‌باشد.

همچنین زمانی که عقربه‌ها بالا هستند، طول عمر باتری کاهش خواهد یافت. شارژرهایی که جهت شارژ کردن باتری دیزل ژنراتور ساخته شده‌اند از جنس فولاد ضد زنگ هستند. به علت ابعاد کوچک بدنه، به عنوان دیزل خانگی و قابل حمل شناخته می‌شود و برای تأمین برق منازل مسکونی، ادارات و محیط‌هایی با متراژ کوچک مناسب است. موتورهای دیزلی بسیار مقاوم، از اجزای بزرگ و سنگین ساخته شده اند که می توانند تعمیرات را گران کنند.

هر کدام از این برندها دارای خصوصیات متفاوتی هستند و بالا بودن سطح کیفی آن ها باعث شده است مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرند.

نگهداری آسان و ساده قطعات دیزل ژنراتور و تأمین راحت سوخت گازوئیلی آن، تأثیر بالایی در افزایش میزان خرید محصول دارد. تجهیزات کارکردی دیزل ژنراتور با سرعت بسیار پایینی به فعالیت ادامه می‌دهند.

این مسئله زمانی پررنگ تر می شود که نصب و راه اندازی آن به صورت غیر استاندارد صورت گرفته باشد. اگر دیزل ژنراتور درست و اصولی نصب نشده باشد ممکن است با به وجود آوردن میزان زیادی گاز باعث آلودگی محیط زیست و بیماری تنفسی در افراد گردد. ساختمان های تجاری و عمومی نیاز بالایی به انرژی و برق دارند و وجود یک ژنراتور برق در اینگونه مراکز بسیار مهم است.

منبع تغذیه برای استفاده روزانه مجموعه های دیزل ژنراتور، در معادن، راه آهن، سایت های ساختمانی، تعمیر و نگهداری ترافیک جاده، کارخانه ها، شرکت ها، بیمارستان ها و سایر بخش ها به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. مجموعه دیزل ژنراتور در مکان هایی استفاده می شوند که به شبکه متصل نیستند، یا در صورت خرابی شبکه به عنوان منبع برق اضطراری استفاده می شوند.

مشکلات وایرادات این بخش خراب شدن قطعات برقی، مشکل در استارت و تایمرها هستند. برند مشخصات دیزل ژنراتور ژنراتور استمفرد، مکالته، لئوری سامر و سایر برندها معمولا کپی این برند ها می‌باشد.

سپس معیارهای مختلف انتخاب یک دیزل ژنراتور مناسب برای کاربردهای مختلف معرفی شدند و نوع سوخت مصرفی ژنراتور نیز مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. سنکرون کردن عبارت است از هماهنگ کردنِ ولتاژ، فرکانس و فاز ژنراتورها پیش از اتصال آن‌ها به سیستم. سنکرون کردن نادرست پیش از اتصال به بار، باعث آسیب شدید به ژنراتور یا «سوئیچگیر» (Switchgear) آن می‌شود. سوئیچگیر یا همان تابلو حفاظت در سیستم قدرت متشکل از مجموعه‌ای از فیوزها و کلیدهای حفاظتی و کنترلی به‌منظور حفاظت از تجهیزات قدرت است.

آهنگ جدید

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما
ما با استفاده از فناوری هوش مصنوعی محتوا را برای این سایت تهیه می‌کنیم و از نظر محتوایی هیچ مسئولیتی نمی‌پذیریم و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.