زندگی در روستای آلزایمری ها

[ad_1]

روزنامه خراسان – فاطمه قاسمی: آلزایمر یک بیماری پیشروی زوال حافظه و کارهای مهم ذهنی است که به دست مهارت های فکری و اجتماعی، پاسخی ارتباط، گفتار، داوری و بسیاری از جنبه های عملکرد روزانه مغز ممکن است این بیماری به حدی برسد. شدید می شود که زندگی افراد را دستخوش تغییر بزرگ می کند، به طور مثال ممکن است فراموش شود که غذا بخورند یا حتی یک غذای سالم درست کنند، یا ممکن است فراموش کنند که به اندازه کافی مایعات بنوشند و همین امر باعث می شود که بدن بیابد و مشکلاتی در سلامت شان داشته باشد. شود و …. بیماری پزشکی فعلی برای این بیماری به طور موقت علایم را بهبود می بخشد، اما در صورت دریافت کارایی، حفظ استقلال و سلامت روان بیمار شاید بهتر نباشد.

زندگی در روستای آلزایمری ها

در این بین، یکی از حقایق عجیبی که درباره هلند وجود دارد و بیشتر مردم دنیا از آن بیاطلاع هستند، این است که این کشور یک روستای آلزایمریها دارد! آن روستای هوگویک میگویند.این روستا برای نگهداری از افراد مسن مبتلا به آلزایمر طراحی و ساخته شده و فقط کسانی که از آلزایمر یا زوال عقل رنج میبرند، اجازه زندگی در آن جا را دارند.

جالب است که طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی در سپتامبر 2019، بیش از 50 میلیون نفر در جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و هر ساله حدود 10 میلیون مورد جدید تشخیص داده شده و پیش بینی می شود این آمار تا سال 2030 به 82 میلیون و تا 2050 می رسد. در پرونده زندگی امروز سلام به معرفی سبک زندگی مردم روستای «هوگویک» در هلند میپردازیم، روستایی که بارزترین تفاوتش با روستاها و شهرهای دیگر این است که پرستاران و دکترهای زیادی در آن جا به صورت 24 ساعته کار می کنند. یکیکیکند و ححاسشان ححی هه صص ناحسحسحسس هه هه اففاد سالخوره هر ای شککسی، سسامیشیشان را هههیی کککد.

مراحل شکل گیری ایده ساخت روستای «هوگویک»

زندگی در روستای آلزایمری ها

در شهر کوچک «ویسپ» در حومه آمستردام هلند، روستای محصور به نام «هوگویک» قرار دارد که رسانه ها به آن لقب «روستای آلزایمرها» داده اند. هوگویک پیش از این در سال 1993 به عنوان بیمارستانی معمولی برای نگهداری از آلزایمریها فعالیت میکرد.

او وقتی از مادرش تماسی مبنی بر سکته درمانی و مرگ پدرش دریافت کرد، تنها فکر کرد که آرامش میکرد این بود که پدرش هرگز نباید در خانه سالمندان باشد. با خدمات مراقبتی انسانیتر و به دور از حال و هوای بیمارستانی تبدیل می شود.

فرانک با داشتن فرزندی ناشنوا و مایکل با مادربزرگی آلزایمری، از چالش های مراقبتی این افراد کاملا آگاه است. بهتر است این افراد آشنا شوند. آلزایمر انجام شده است.

فضاهای داخلی، عمومی و شخصی همگی مناسب با نیاز به طراحی و مسیرها، راههای ورودی و خروجی در این روستا در نظر گرفته شده است تا بیماران صدمه یا سردرگمی در پیدا کردن راهها باشند. 152 سالمند در فضایی تقریبا معادل 10 زمین فوتبال در سال 2009 ساخته شده و در سالهای بعد از گسترش فضا به تعداد خانه ها و ساکنان آن هم اضافه می شود. سازمان های محلی تامین شد.

۷ نوع سبک زندگی به انتخاب ساکنان

در هوگویک هر سالمند بر اساس روش زندگی پیشین و سطح سلامتش، در خانه های متفاوت همراه با امکانات مختلف زندگی سبک زندگی در این روستا به دسته های مختلف تقسیم می شود: شهری، لوکس، معمولی، مذهبی، صنعتی، اندونزیایی و فرهنگی خواسته ها،. اسسانداره ها، پیشیپیشیه ززگیگی، علیق یییار و گفگفگگ با خانواهه هییار، تییییییککنه نوع سسک زگیگی بای یه تزه زهار اسس.

زندگی در روستای آلزایمری ها

در مرحله ساکنان خانه، همخانه، مراقبت، خدمات و نوع چیدمان را بر اساس عقاید مشترک انتخاب خواهند کرد. مثلاً در سبک زندگی صنعتی، ساکنان به حرفه و شغلی که در آن موضوع قرار دارند و این عشق را به کار مورد علاقه آنها برای صحبت با همخانه هایشان می دهند. .. بوده‌اند و جو خانه این افراد گرم و دنج با چیدمانی سنتی است.

مهم ترین سرگرمی این افراد در خانه پخت و پز و غذای قدیمی است. ، فیلم، موزهگردی و کنسرت لذت میبرند. غذای کلاسیک هلندی است.

امکانات جالب روستای آلزایمری ها

در هر خانه شش تا هشت نفر با بیشترین وجه مشترک و یک یا چند کارمند مدیریتی ثابت، بسته به سبک زندگی آن خانه و برای هماهنگی فعالیت های ساکن هستند. .. وهمچنین خریدهای روزانه از طریق فروشگاههای داخل روستا انجام می شود.این روستا دارای خیابانها، میادین، باغها و پارکهایی است که ساکنان می توانند با خیال راحت در آن پرسه بزنند.

درست مثل هر روستای دیگر، هوگویک مجموعه از امکاناتی مانند رستوران، سینما، تئاتر، استخر، مسیر دوچرخه سواری و … را ارائه می دهد. روی نیمکت در فضای باز روحیه خود را بهبود می بخشد.این روستا بر آن چه ساکنانش می تواند انجام دهد و نه آن چه نمی تواند انجام دهد. از ایی سسسا هه یییوانند از ایی اهه هکند و هه ایی ترد نبع بآی مییییی ایی رسسا تایی یشیشد.

زندگی در روستای آلزایمری ها

مراقبت نامحسوس کادر پزشکی

250 پرستار و پزشک در 24 ساعت شبانهروز در این روستا ساکن هستند و همه جوره حواسشان به افراد سالخورده روستاست. یک اسان هسه سند که حق ززگیگی عایی دارند و با ایی ییاه هیچ برناهی برای غییغییغی عادهای معمولی آها ندارن.

مراقب لباس های معمولی معمولی را به جای لباس و روپوش های سفید پزشکی می پوشانند و در ظاهر با نقشی دیگر به آلزایمرها خدماتی را ارائه می دهند که باعث نگرانی و ناراحتی می شوند. تسس شش شدایان شششند.ثثثا گاهی پپسساران ر یییی خدمایی، باغا یا ففشششهه ههههطغیغیسسسسقی مرااقق ساککان رسسسا هسهسند.

لطفاً برای خروج پیدا کنید!

تنها یک برای خارج شدن ساکنان از راه نجات دنیای جدیدشان وجود دارد، آن هم دری است که 24 ساعت قفل است و نامحسوس با شدیدترین خطر امنیتی محافظت می شود تا ساکنان روستا دچار سرگردانی نشوند. خیلی محترمانه میگوید که این در قفل است و بهتر است دنبال دیگری باشید!اما ساکنان برای گردش در محدوده آزاد هستند، می توانند از فروشگاه ها بازدید و خرید کنند، موها و سر و شانه ها را در آرایشگاه ها صفا بدهند یا در یکی از 25 باشگاه تفریحی. و ورزشی موجود در هوگویک فعالیت می کنند.

دوربین در سراسر روستا نصب شده و ساکنان را دقیقاً زیر نظر دارند تا مبادا به صدمه بزنند. ساخت اسس، یییاران با یشیششیشی برای اججام کاههای مختفف و خرج از خان ه ححی یسسز و ججگگی یارند.

زندگی در روستای آلزایمری ها

چاپ پول مخصوص روستای اهالی

مدیریت امور مالی و مفاهیم عددی غالبا یکی از مهارتهای پیچیده برای بیماران به آلزایمر است تا جایی که ممکن است به ناتوانی در شناخت اعداد و حساب و کتاب منجر شود. فقط به عنوان عادی سازی و شبیه سازی به یک زندگی عادی ماهانه مقداری پول اما نه آرزوی واقعی به ساکنان هر خانه برای خرید ملزومات کوچک مانند خمیردندان، تنقلات و لوازم مصرفی شخصی پرداخت خواهد شد. تصمیم می‌گیرند که این مقدار پول را چگونه بودجه‌بندی کنند.

زندگی غیر رایگان، ولی نسبتا ارزان در این روستا

هزینه مراقبت از هر بیمار آلزایمری برای در این روستا پنج تا شش هزار یورو در ماه است، اما حمایت از دولت با شرایط اقتصادی، تخفیف و یارانه شامل حالشان می شود. یورو در ماه است یعنی اقامت در این روستا حتی بسیار ارزان‌تر از ماندن و اقامت در این روستا گاه حتی بسیار ارزان‌تر از ماندن و اقامت در این روستا حتی بسیار ارزان‌تر از ماندن و اقامت در مدر خانه سوالات معماران معماران معرال خانه.

مدیران هم با ارائه گزارش‌های روزانه به خانواده‌ها برای خاطرجمعی که می‌توانند انجام دهند و به آنها اطمینان بدهند که ساکنان را به اندازه کافی اجتماعی عادی دارند. مراقبت از آن‌ها متحمل می‌شوند.

زندگی در روستای آلزایمری ها

پژوهشگران درباره این روستاها چه می‌گویند؟

محیط و سبک زندگی این افراد، در سلامت آنها بسیار تعیین کننده است. به دلیل آسیب مغزی و کارافتادگی بخشهای مربوط به تفکر، تفکر و حافظه آسان نیست و این افراد به خوبی با دیگران ارتباط ندارند. عارضه‌های جانبی به مرور آماده مرگ می‌شوند.

به گفته پزشکان یک محیط زندگی هدفمند، آرام و با استانداردهای مراقبتی برای این بیماران، آرامش، اعتماد به نفس، استقلال، هویت شخصی، سرزندگی و فعال بودن به همراه دارد و این همان تفاوت بارز روستای هوگویک با سایر آسایشگاه های مخصوص نگهداری از بیماران است. است.

خانه های سالمندان سنتی با ظاهری بیمارستانی، درگوا بیماری به بیمار مبتلا و مدام به آنها تبدیل می شود که شما بیمار هستید، نمی توانید از خودتان مراقبت کنید همه چیز را فراموش کنید و …، اما در هوی یک ساکنان در خانه خود و … مانند افراد سالم زندگی و با دیگران مراوده می کنند. مشکل جهانی ترغیب شده است.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما