سه دلیل برای تاب آوری اقتصاد ایران در برابر تحریم ها

[ad_1]

فرارو- اقتصاد ایران به شدت از تحریم‌ها آسیب دید، اما فروپاشی نشد.

به گزارش فرارو به نقل از اکونومیست، همزمان با بسته شدن یک در، در دیگری باز می شود. در سال ۲۰۱۸ میلادی، آمریکا از توافق هسته‌ای چندجانبه با ایران خارج شد.

در نتیجه چنین توافقی با ایران قریب الوقوع به نظر می رسد.

تجربه ایران آموزنده است.در یک دهه گذشته آن کشور تحت فشار تحریم های دچار رکود، کاهش ارزش و تورم بیشتر است. اشکایی بازار بوسس هههان گگاهی بر ایی مضضض اسس.سیسیایی از شزکککایی که ززه هانه هاند و قق یاففهاند درآآجا دارای سهام هسه سند است.

تحریم های آمریکا برای دهه ها در ایران یک واقعیت عینی بوده است. تحریم ها از سال 1979 میلادی آغاز شد که «جیمی کارتر» رئیس جمهور اسبق آمریکا نفت از ایران را ممنوع کرد و دارایی های آن کشور در آمریکا را به دنبال تسخیر سفارت آمریکا در جلوگیری از تهران کرد. با این وجود، تحریم‌ها علیه ایران با پیوستن سایر کشورها به طور واقعی آغاز شد.

برای تحت قرار دادن ایران به منظور محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای، موجی از تحریم‌های بین‌المللی بین سال‌های 2010 و 2012 میلادی، میان‌آیین علیه تهران وارد عمل شد. از آن زمان، یک رژیم تحریمی با درجات از شدت و ضعف علیه ایران، مسدود شد و بانکهای سراسر جهان توسط آمریکا از تامین مالی هر گونه منبع مالی برای ایران منع شدند.

اقتصاد ایران در فاصله سالهای 2012 و 2018 این کشور در فاصله سالهای 2012 و 2018 دچار رکودی می شود. نفت ایران حفره بزرگی در امور مالی دولت آن کشور ایجاد کرد.

نتیجه این موضوع نرخ تورم مزمن رو به بالا بوده است. هه یک هه برای شش اققصایی اشاهه هارد.ششش توییی ناخص صاخی اییان ناچیز بوهه اس ش گش ضضضی از ایی هه بدتر ششد.

ایران چند صد هزار بشکه نفت در روز صادر می کند. در قالب نفت مالزی، عمان یا امارات متحده عربی صادر شده است.

شکستن تحریم ها خطرناک است، اما برخی از پالایشگاه های خاص جهان حاضر هستند در ازای کاهش شدید قیمت، این خطر را قبول کنند هم چنین، دلار تنها آرزوی کاربرد نیست: ایران را با یوان چین و درهم امارات نیز می دهد.

برخی از منابع بزرگ مانند نمونه معادن و فلزات از دسترسی به انرژی و قابل اعتماد سود میبرند. و ترکیه مرز زمینی دارد.

با این وجود، برای عرضه کنندگانی که به بازار داخلی 83 میلیونی خدمات ایران ارائه می کنند، این وضعیت را به یک موهبت تبدیل می کند. ایران میگوید: «در تهران خرید لباس، اسباب بازی و لوازم خانگی ایرانی را پیدا کرد.» او میگوید:.

برخی از شرکت‌های بزرگ در فهرست تحریم‌ها، اما صدها شرکت کوچکتر در فهرست تحریم‌ها دارند. از شهروندان عادی ایران متوجه این موضوع شده اند.

بازار بورس در سال 2020 با انباشته شدن سرمایه های خرد دچار انفجار می شود. برای ایرانیان، اکنون چشمانداز واقعی روزهای بهتری در پیش است. دردناک با تازه شروع شده است.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما