مقصر تولید خودروهای بی کیفیت کیست؟

[ad_1]

فرارو- پس از تصادف زنجیره ای بهبهان و باز نشدن ایربگ ها، اختلاف پلیس و خودروسازان بر سر کیفیت خودروهای داخلی ادامه دارد. احمد نعمت بخش، دبیرکل انجمن خودروسازان ایران در این خصوص درباره حادثه تصادف بابهان و وضعیت باز نشدن ایربگ خودروها، گفت: اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بودند، اما در این حادثه ایربگ داشتند. تصادف.از عقب.به طور کلی جلوی خودرو ال 90 آسیبی ندیده و باعث از کار افتادن ایربگ شده است.از 15 خودروی پراید 11 دستگاه به دلیل سال ساخت فاقد ایربگ بوده اند.» در این تصادف 8 دستگاه سپا محصولات دارای کیسه هوا بودند که به دلیل برخورد از عقب غیرفعال شدند. “

به گزارش فرارو، نعمت بخش افزود: نکته حائز اهمیت این است که اکثر خودروهای حادثه دیده دارای ایربگ بوده اند اما در این مورد از پشت درگیر بوده اند به همین دلیل ایربگ ها باز نشدند البته طبق قوانین اگر دو خودروی حادثه‌دیده کمتر از 15 کیلومتر در ساعت حرکت کنند، ایربگ آنها باز نمی‌شود، لازم به ذکر است: «ایستادن برخی از خودروهای تصادف پس از تصادف طبیعی است و ایربگ‌ها کار نمی‌کنند. . . “

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ حمل و نقل پلیس راهور در خصوص اظهارات نعمت بخش گفت: از اظهارات دبیر انجمن خودروسازان بسیار متعجب هستم، اعلام این موضوع دلیل بر باز نشدن ایربگ است. خوب، وقتی یک ماشین از عقب آسیب می بیند، منطقی است که ماشین دیگری از جلو به آن برخورد کند. “یعنی 60 ماشین با هم برخورد می کنند و هیچ کدام از ایربگ ها باز نمی شوند زیرا همه آنها از عقب آسیب دیده اند. “

جهانی ادامه داد: امیدواریم همه با پاسخ های غیر فنی و غیرمنطقی پاسخ ندهند و افکار عمومی را با چنین نگرشی سردرگم نکنند، بلکه اصلاح و ارتقای نواقص ایمنی و ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل را در جهت تحقق بیاندیشند. مسئولیت های ما، “ایمنی افراد بیشتری را به عهده بگیریم. “

جنجال خودروهای بی کیفیت؛ چه کسی مسئول تصادفات مرگبار است؟مقصر تولید خودروهای بی کیفیت کیست؟
امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه مشکل کیفی خودروهای داخلی تنها یک مجموعه نیست، گفت: کیفیت فرآیندی است که از یک جا، یک جا شروع می شود، بنابراین این کار از خودروساز شروع می شود و خودروساز تولید کننده مواد اولیه است. ، کیفیت فرآیند ارزیابی آغاز می شود و در این خصوص باید توجه داشت که مواد اولیه مورد استفاده در ساخت قطعات خودرو باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد.

وی افزود: متأسفانه در این زمینه شاهد استفاده خودروسازان و قطعه سازان از کم کیفیت ترین و ارزان ترین قطعات هستیم، بنابراین یکی از جنبه های مشکل در دسترس بودن مواد اولیه بی کیفیت است که به عنوان مثال منجر به ایربگ خودرو می شود. به موقع بود.» اقدام نکنید. قطعه سازانی که برای خودروسازان کیسه هوا می سازند باید پاسخگو باشند که چرا این کیسه های هوا در زمان حادثه کار نکرده اند.

امینی بیان کرد: از سوی دیگر مشکل استفاده از مواد اولیه نامرغوب تنها در صنعت خودرو نیست، در بازده صادرات محصولات کشاورزی از جمله فلفل دلمه ای نیز وجود دارد و استفاده از سموم و آفات وارداتی از چین بی کیفیت است. , بیش از حد مواد خام بی کیفیت چینی باعث چنین مشکلاتی شد.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: یکی از حلقه های مفقوده ایمنی صنعت خودرو، بحث کنترل کیفیت و سیستم های ارزیابی ساخت است که در ساختار صنعت خودرو و قطعه سازی وجود ندارد. می‌خواهم توصیه‌ام را بگویم مادر غیرفعال است.پاسخ نمی دهد تا بتوانید ببینید نمی توان یک سازمان یا شرکت را به خاطر بی کیفیتی خودروهای تولید شده توسط یک زنجیره سرزنش کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه و حضور نیروهای متخصص تولید قطعات خودروهای داخلی بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: حیف است که خودروسازان با وجود نیروی انسانی مازاد در این زمینه کار درستی انجام نمی دهند، اما این نیروی انسانی به سادگی وجود ندارد. تخصص لازم از سوی دیگر می توان گفت که حتی شرکت های خودروسازی نیز نمی توانند در زمینه مونتاژ به خوبی عمل کنند، زیرا در تصادف زنجیره ای بهبهان خودرو مونتاژ شده نیز آسیب زیادی دید، بنابراین کیفیت ساخت این خودرو اگرچه به صورت CKD وارد شده و در داخل مونتاژ می شود اما بالا نبوده است و اگر نیروی اختصاصی در شرکت داشتیم اصلا چنین مشکلی برای خودروسازان به وجود نمی آمد.

کارشناس صنعت خودرو، وی گفت: انحصار این صنعت یکی دیگر از مشکلاتی است که منجر به تولید قطعات بی کیفیت می شود. آنها مجبور نیستند برای جلب رضایت مشتریان و افزایش سهم بازار خود کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند، با توجه به اینکه دو خودروساز بزرگ کشور در انحصار هستند، اکنون در انحصار هستند، بنابراین تا زمانی که صنعت خودرو در انحصار باشد. خودروهای ایران و سایپا عزم لازم را نخواهند داشت بیایند برای نجات جان مردم و صاحبان خودرو خودروهای باکیفیت تولید کنند.

امینی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در این زمینه جایگاه ملی صنعت خودرو است متأسفانه به دلیل دخالت مداوم دولت در صنعت خودرو، مدیران سیاسی بدون تخصص و تجربه در این صنعت به قدرت رسیده اند. در این زمینه باید دید که شرکت های خودروسازی به حیاط خلوت دولت های مختلف تبدیل شده اند. دولت برای اینکه افراد باتجربه سر کار بیاید فکر می کند که سیاستمداران مدیران صنعت خودرو هستند و در نتیجه امروز می بینید که مدیران نیز با دولت تغییر می کنند، در این صورت ما شاهد مدیریت این صنعت نیستیم. ثبات شرکت های خودروسازی

وی افزود: این زمانی است که دولت به شرکت های خودروسازی بی اعتنایی می کند چرا که امروز دولت نمی تواند وارد عمل شود و یقه خودروسازان را به دلیل گرانی که توسط مدیران سیاسی برای شرکت های خودروسازی ایجاد می شود، بگیرد زیرا در دولت های مختلف شرکت های خودروسازی برای ساخت فشار وارد می کنند. ایستگاه های مختلف در ونزوئلا، سنگال و سایر کشورها، هدر دادن سرمایه های دلالان خودرو، یا قانونگذاران داخلی خواستار ساخت ایستگاه های استانی برای حوزه های انتخابیه خود هستند، اما چنین زیرساختی موضوعی نیست.

امینی اذعان داشت که چنین اقدامی هزینه‌های سرباری را برای خودروسازان به همراه خواهد داشت و تا زمانی که دیدگاه‌های سیاسی بر صنعت خودرو حاکم باشد، خودروسازان منابعی را صرف تحقیق و توسعه برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی نمی‌کنند، بلکه برای سایر موضوعات برتر هزینه می‌کنند. بله، مشکلات از بین نمی روند، آنها از بین می روند.

مدیری که در سمت شرکت خودروسازی می نشیند باید فردی قوی، مستقل، توانا، مسئولیت پذیر باشد و در عین حال بار اصطلاحات را در موقعیت های مختلف به دوش بکشد.» مدیران باید داشته باشند. نروید چون وضعیت امروز صنعت خودرو تا حدودی نتیجه مدیران نالایق و ناکارآمد است. این در حالی است که قوه قضائیه، مجلس و دولت به هیچ وجه در خصوص عملکرد مدیران شرکت های خودروسازی به وظایف خود عمل نکرده اند و همین امر باعث شده تا همه از بی کیفیتی خودروهای داخلی صحبت کنند. ماشین.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما