پمپ نکته: تکانش بده

همچنین موتور پمپ نصب شده باید قابلیت آب کردن داشته باشد. در چاهی پمپ را نصب کرده ایم ولی پس از راه اندازی فشار مورد انتظار را تامین نمی کند و مقدار فشار در خروجی بسیار کمتر است، علت چیست؟ حداکثر فشار مجاز یک پمپ (Pump) ممکن است به صورت یک عدد واحد یا به صورت دو عدد برای عملکرد پیوسته و موقتی بیان شود. جایگاه های سوخت را براساس میزان ذخیره سازی و قابل حمل بودن یا نبودن به دو دسته زیر می توان تقسیم کرد.

هر قدر پمپ، آب را به ارتفاع بالاتری هدایت کند میزان دبی کم و هد پمپ آبدهی صفر می گردد. رابطه هد پمپ و فشار، آن، یک رابطه مستقیم است. برای محاسبات افت در لوله ها از دو رابطه معروف به نام های دارسی ویسباخ و هیزن ویلیامز استفاده می شود. برای خط انتقال با تولید زیاد یک روش بسیار ساده استفاده از رابطه هیزن ویلیامز است. پمپ دنده ای نمونههای کوچک و ساده ای هستند که دارای قطعات محرک کمی میباشند. این پمپها بسیار دقیق میباشند و سرعت جریان نسبتاً ثابتی را در حدود 6-250L / hr ارائه می دهند. این پمپ ها معمولا دارای محرک الکتریکی هستند و به عنوان پمپ های مستغرق برقی (Electrical Submersible Pumps) یا ESP شناخته می شوند. مقدار این لقی استاندارد مشخصی نداشته و به عوامل زیادی از جمله، میزان آبکشی یا دبی پمپ ، میزان ارتعاشات مجاز پمپ ، نحوه نصب پروانه (اور هنگ Overhang یا یک طرفه است یا هم محور با شافت) ، دو سمت شافت پمپ توسط یاتاقان گرفته میشود یا آزاد است و چندین پارامتر دیگر بستگی دارد و عموماً به صورت تجربی توسط پمپ سازها تعیین میشود.

و پروانه های دو مکشه میزان لقی از هر طرف چقدر است؟ بوستر پمپ ها بسته به میزان مصرف آب در انواع دو و چند پمپی، مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ های سانتریفیوژ دار بخصوص در نوع پروانه بسته آن می بایستی فقط برای پمپاژ آب تمیز و بدون هیچ نا خالصی استفاده شود اما در برخی مدلها مثل پروانه ورتکس پمپ از این ظرفیت و قابلیت برخوردار است که بتواند آب را با درصد معینی از نا خالصی هم پمپاژ و منتقل کند. پمپ گریز از مرکز که از محبوب ترین و پرفروش ترین پمپ های دینامیکی است، به صورت ایجاد خلاء با استفاده از چرخش پروانه عمل می کنند.

عموماً مقدار هوای محلول مجاز در سیال پمپاژ شونده برای پمپ های سانتریفیوژ یا گریز از مرکز کمتر از 6 درصد است. در پمپ حلزونی در دهانه مکش فشار بیشتر است یا دهانه رانش؟ این تفاوت باعث ایجاد فشارشده – که به طور همزمان یک مایع را می کشد و فشار میدهد،- و نیروی کافی برای ایجاد جریان فراهم می کند. این شرکت دارای استاندارد و کیفیت روز دنیا توانسته خود را به عنوان مطرح ترین برند در زمینه تولید پمپ آب عرضه کند. این برند یکی از برترین انتخاب ها در حوزه پمپ های خانگی در بازار ایران بشمار می آید . خرید اینترنتی پمپ آب را می توانید به راحتی از منزل یا محل کار خود نیز انجام دهید و از این طریق یک خرید بسیار جذابی را برای خود رقم بزنید.

در صنعت یا از کنتور و فلومتر ها استفاده می شود (که امروزه کنتورهای مغناطیسی جایگاه ویژه ای دارند) و یا با استفاده از ریزش آب از سرریز دبی را اندازه گیری می کنند. ونتوری متر ، اوریفیس و دیگر وسایل اندازه گیری دبی نیز رایج هستند. در نتیجه مجرا بیش از حد پر می شود و جهت جلوگیری از آسیب دیافراگم در کورس برگشت، صفحات کانتور مانع حرکت بیش از اندازه دیافراگم می گردند. شرکت هایپر صنعتی فامکو با بیش از دو دهه تجربه و فعالیت پویا در صنعت، همواره در زمینه مشاوره و فروش انواع پمپ های پیستونی از جمله پمپ پستونی برتولینی و پمپ پیستونی اینترپمپ ایتالیا، انواع کارواش های خانگی و همچنین کلیه لوازم جانبی و متعلقات آنها، آماده خدمت رسانی به مشتریان محترم می باشد.

3. قطر دهانه ورودی و خروجی پمپ، بیش از 1.5 اینچ باشد. در کاتالوگ یک پمپ سرعت ماکزیمم ورودی 2 متر بر ثانیه معرفی شده است، لوله ورودی به پمپ 5 اینچ است و با این لوله سرعت بیشتر خواهد شد. اورینگ ها از قسمت های بسیار حساس در مکانیکال سیل به حساب می آید و با افزایش دما این قسمت ها آسیب دیده و خرابی اورینگ منجر به نشتی مکانیکال سیل خواهد شد. شما ناچار به تعمیر و یا تعویض پمپ پکیج شوید؛ که در چنین شرایطی می توانید، پمپ آب پکیج ایران بوتان و رادیاتور را با قیمت کف بازار از فروشگاه ایران بوتان خریداری کنید! استفاده از ابزارهایی نظیر اینورتر یا درایو برای راه اندازی الکتروپمپ و خاموش کردن آن تاثیر به سزایی در کاهش لرزش الکتروپمپ شناور خواهد داشت. در مناطقی که اختلاف سطح کم است و شیب نمیتواند فشار لازم را ایجاد کند، از چه پمپی استفاده می شود؟ در نظر گرفتن مناسب فشار بخار سیال به حداقل رساندن خطر حفره کمک می کند.

در بقیه پمپ ها، سیال به شکل دایرهای حرکت می کند، فقط پمپ اسکرو دارای الگوی جریان محوری و سرعت های داخلی پایین است. از پیستون موازنه یا بلبرینگ ساچمه ای در قسمت پشت پروانه استفاده می شود و در پمپ عمودی طبقاتی Vertical که به پمپ توربینی شافت و غلاف نیز مشهور است، موتور در پایین قرار دارد. شیر کشویی (برای مصرف در شبکه های آب زبانه شیر روکش لاستیکی دارد و در تاسیساتی که آب گرم را منتقل میکند، زبانه معمولاً برنجی و بدنه چدنی است)، شیر گروت و شیر کروی و شیر پروانه ای از انواع شیرها هستند. انواع مختلفی از پمپ ها وجود دارد که براساس عملکردهایی که انجام می دهند نامگذاری می شوند – از جمله پمپ های بتونی ، پمپ های دوغاب ، پمپ های رنگ ، پمپ های آسیاب و بسیاری دیگر. بسیاری از این پمپ ها ، از جمله پمپ دوار، پمپ جابجایی مثبت هستند. این سوپاپ باید کاملاً آب بندی شده تا در بین مخزنی که در پایین قرار دارد و پمپ – https://www.webdarsi.ir/%d9%be%d9%85%d9%be-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a8%d8%aa%d8%af%db%8c%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%87%d9%85%d9%87-%d8%af%db%8c%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86/ – همیشه مقداری آب موجود باشد. به این شکل که پمپ را کاملاً هواگیری کرده و سپس استارت کنیم.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با الکتروموتور سه فاز – https://upsanat.ir/product-category/electricmotor/three-phase-electricmotor/ – وب سایت خود باشید.

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما