چگونه اوکراین می تواند چراغ ها را با حمله روسیه به منابع برق خود روشن نگه دارد

[ad_1]

اما ذخایر زغال‌سنگ و گاز طبیعی این کشور در زمستان امسال پایین‌تر از حد نرمال بود. خطوط معمول عرضه، از معادن تا بنادر، ممکن است محدود باشد، در معرض خطر حملات یا آسیب دیده باشد. به ویژه، خطوط راه‌آهن که زغال‌سنگ را ارسال می‌کنند. DTEK اشاره کرد که در یک نیروگاه جداگانه در Zaporizhzhia منفجر شدند.

گئورگ زاخمان، کارشناس ارشد اندیشکده اقتصادی بروگل، که بر مسائل انرژی اوکراین تمرکز دارد، می‌گوید پر کردن خروجی یک نیروگاه هسته‌ای به سرعت ذخایر را تخلیه می‌کند.

مقامات و مدیران انرژی در کشور بر احتمال دیگری فشار می آورند: ادغام سریع شبکه کشور با سیستم اتحادیه اروپا برای فعال کردن جریان برق، به ویژه در صورت قطعی ناگهانی یا گسترده تر.

این تلاش از قبل در حال انجام بود.در سال 2017، اپراتور اصلی انتقال کشور، Ukrenergo، قرارداد اتصال با ENTSO-E، انجمن اروپایی بیش از 40 اپراتور انتقال را امضا کرد. شبکه‌ها می‌توانند با هم کار کنند، همچنین آزمایش‌های ایمنی سیستم گسترده و انواع توافق‌نامه‌های پیچیده نظارتی و بازار برق.

زاخمان در تحلیلی در سال گذشته خاطرنشان کرد که یکپارچگی کامل همچنین مستلزم روشن کردن یا ساخت خطوط انتقال از طریق مجارستان، مولداوی، لهستان، رومانی و اسلواکی است. ظرفیت، سطح مورد نیاز اتحادیه اروپا و ENTSO-E برای چنین ادغام های فرامرزی.

UKRENERGO NPC SE در کیف
دفتر مرکزی Ukrenergo در کیف، شرکت برق اوکراین که برای ادغام شبکه خود با سیستم اتحادیه اروپا لابی می کند.

پاولو بالاننکو/الامی

انتظار می رفت که همه اینها حداقل 600 میلیون یورو هزینه داشته باشد و سال ها طول بکشد.

اکنون امید این است که طرفین بتوانند سیستم‌ها را در «حالت اضطراری»، به طور بالقوه ظرف چند روز یا چند هفته، با کنار گذاشتن برخی از الزامات و توافق‌های معمول، همگام‌سازی کنند. زاخمن می‌گوید که ادغام محدود ممکن است به خطوطی که در حال حاضر اوکراین را با مجارستان و اسلواکی متصل می‌کند، وارد کند. .

رویترز گزارش داد، کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا گفت که توافق گسترده ای برای حرکت به جلو در «هرچه سریعتر» وجود دارد.

اما هنوز ممکن است چالش‌های فنی و سیاسی مهمی وجود داشته باشد که ادغام را متوقف می‌کند. اواخر ماه گذشته، ENTSO-E گفت که اپراتورهای انتقال آن گزینه‌ها را «فوراً ارزیابی خواهند کرد» و تلاش را «اولویت» قرار خواهند داد. t جزئیاتی در مورد وضعیت فعلی تعهد ارائه کرد یا زمان تخمینی را اعلام کرد.

در پاسخ به یک تحقیق بررسی فناوری MIT، دفتر مطبوعاتی آن گفت که کارشناسان آن در حال ارزیابی گزینه‌های مختلف هستند و باید ملاحظات فنی، ثبات سیستم، مسائل نظارتی و نگرانی‌های امنیت سایبری را در نظر بگیرند.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما