کلاهبرداری بانک کشتی سازی ABG: مالک شرکت، جدول زمانی پرونده و هر آنچه که باید بدانید

[ad_1]

دهلی نو: در موردی که به عنوان بزرگترین پرونده کلاهبرداری بانکی شناخته می شود، اداره مرکزی تحقیقات (CBI) شرکت کشتی سازی ABG Ltd را به همراه رئیس سابق و مدیر عامل آن ریشی کاملش آگاروال و دیگران رزرو کرده است. گفته می شود طرف های ادعایی کلاهبرداری کرده اند. بانک دولتی هند (SBI) و 27 بانک و وام دهنده دیگر به ارزش بیش از 22842 کرور روپیه.

مالک کشتی سازی ABG کیست؟

ABG Shipyard Ltd متعلق به گروه ABG است، شرکتی که در تجارت کشتی سازی و تعمیر کشتی فعالیت می کند. شرکت کشتی سازی مستقر در بمبئی است. این شرکت توسط Rishi Agarwal تبلیغ می شود. کارخانه های کشتی سازی شرکت در Dahej و Surat در گجرات واقع شده اند. کشتی سازی ABG بیش از 165 کشتی را در 16 سال ساخته است.

جدول زمانی پرونده تقلب در کشتی سازی ABG

– حساب وام کشتی سازی ABG برای اولین بار در جولای 2016 به عنوان دارایی غیرجاری (NPA) اعلام شد.

– SBI اولین شکایت خود را در 8 نوامبر 2019 ثبت کرد. حساب وام در سال 2019 تقلب اعلام شد.

– CBI در 12 مارس 2020 به دنبال توضیحاتی در مورد شکایت SBI بود.

– SBI در آگوست 2020 یک شکایت جدید ارائه کرد.

– CBI پس از “بررسی دقیق” به مدت بیش از یک سال و نیم در FIR شکایت در 7 فوریه 2022 به شکایت SBI اقدام کرد.

پرونده تقلب در کشتی سازی ABG: نام چه کسانی در لیست CBI است؟

علاوه بر آگاروال، سی‌بی‌آی، مدیر اجرایی آن زمان، سانتانام موتاسوامی، مدیران، آشوینی کومار، سوشیل کومار آگاروال و راوی ویمال نوتیا و شرکت دیگری ABG International Pvt Ltd را معرفی کرده است.

آنها گفتند که این آژانس آنها را به اتهام توطئه جنایی، تقلب، نقض کیفری اعتماد و سوء استفاده از موقعیت رسمی تحت قانون IPC و قانون پیشگیری از فساد محکوم کرده است.

CBI در بیانیه رسمی خود گفت که در روز شنبه، 12 فوریه، 13 مکان را در محل متهم از جمله مدیران شرکت خصوصی در سورات، بهاروچ، بمبئی، پونه و غیره جستجو کرد. مهاجمان منجر به کشف اسناد مجرمانه شدند. این آژانس اضافه کرد همچنین بخوانید:

بر اساس گزارش PTI، CBI همچنین خاطرنشان کرد که وجوه برای اهدافی غیر از آنچه که توسط بانک‌ها آزاد شده است استفاده شده است. این آژانس همچنین خاطرنشان کرد که حسابرسی پزشکی قانونی توسط ارنست و یانگ خاطرنشان کرد که متهم با هم تبانی کرده و اقدامات غیرقانونی انجام داده است. به عنوان وجوه، اختلاس و نقض کیفری اعتماد بین سال های 2012-2017. همچنین بخوانید:

– با ورودی های PTI.



[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما