کشف اولین فرهنگ انسانی که توسط یک شهاب سنگ نابود شد!

[ad_1]

فرارو- بیش از 1500 سال پیش، فرهنگ گسترده ای به نام سان هوپول شناخته می شود هوپول (یا فرهنگ هاپر)، که امروزه در سراسر شرق ایالات متحده گسترش یافته است، به طور ناگهانی ناپدید شد، و دانشمندان هرگز نمی دانند که چرا این ناپدید شدن رخ داده است. اما اکنون تیمی از دانشمندان شواهدی پیدا کرده اند که نشان می دهد انفجارهای کیهانی و شهاب سنگی ممکن است جدی ترین علل باشند.

به گزارش فرارو، سن هوپول (همچنین به عنوان فرهنگ هوپول شناخته می شود) جنبه های مشترک تمدن بومی آمریکای پیش از کریستف کلمبیا را توصیف می کند که در رودخانه های شمال شرقی و غرب میانه شرق وودلند از 100 قبل از میلاد تا 500 پس از میلاد شکوفا شد. سن هوپول یک فرهنگ یا جامعه واحد نیست، بلکه یک جمعیت پراکنده است که توسط یک شبکه مشترک از مسیرهای تجاری به هم متصل شده اند. این فرهنگ بسیار گسترده است و از ساحل شمالی دریاچه انتاریو تا تپه‌های رودخانه هندی کریستال در فلوریدا امروزی امتداد دارد.

کشف اولین فرهنگ انسانی که توسط یک شهاب سنگ نابود شد!

در حدود سال 500 پس از میلاد، این فرهنگ ناگهان ناپدید شد، بدون هیچ نشانه ای از مبادله کالا، معماری، یا حتی تولید هنری. ناپدید شدن فرهنگ هوپول معمایی بوده است که بسیاری از دانشمندان سال ها در تلاش برای حل آن هستند. جنگ برای ثروت، رقابت بین سکونتگاه ها، تغییرات آب و هوایی که منجر به مهاجرت حیوانات شد و حتی گسترش کشاورزی به جای تجارت از جمله فرضیه هایی هستند که منجر به این انقراض فرهنگی شدند، اما هیچ یک از این فرضیه ها قابل اثبات نیست. ناپدید می شوند یک راه تحقیقاتی جدید اکنون باز است؛ بقایای یک دنباله دار در نزدیکی زمین پیدا شده است.

محققان در 11 مکان باستان شناسی مختلف در هوپول در سه ایالت مختلف کاوش کردند و غلظت های غیرعادی ایریدیوم و پلاتین را پیدا کردند که نشانه ای از قطعات شهاب سنگ است. در همین حال، یک لایه زغال چوب در رسوبات نشان دهنده یک دوره گرمای شدید است. فرضیه این است که بقایای یک دنباله دار در حال عبور ممکن است با زمین در نزدیکی جامعه هوپ، اوهایو برخورد کرده باشد، که باعث انفجار هوایی با تأثیری عمیق و بالقوه مخرب بر محیط محلی شده است.

کشف اولین فرهنگ انسانی که توسط یک شهاب سنگ نابود شد!

شواهدی از افرادی که تکه‌های شهاب سنگ را جمع‌آوری می‌کنند و آنها را در جواهرات و ابزار جاسازی می‌کنند، و همچنین نشانه‌هایی از فاجعه در فولکلور محلی، نشان می‌دهد که باید رویداد مهمی در آن زمان رخ داده باشد، و محققان معتقدند که ممکن است پیشرفت‌های مهمی در کمک‌های اجتماعی داشته باشد. البته سرنخ های دیگری نیز وجود دارد؛ در نزدیکی مرکز منطقه بارش شهابی، تپه ای ساخته دست بشر از آن دوران وجود دارد که به شکل دنباله دار است. کار زمینی میلفورد آنها گفتند. برخی از محققان این بنا را چنان وحشتناک می دانند که بازماندگان این فرهنگ آن را برپا کردند. همچنین در میان برخی از قبایل امروزی (که بسیاری از آنها از فرزندان فرهنگ هوپل به شمار می روند) همچنان شایعاتی مبنی بر حوادث فاجعه بار در قبایل سابق وجود دارد.

کنت تانکسلی، انسان شناس دانشگاه سینسیناتی در اوهایو می گوید: «میامی یک مار شاخدار است که به آسمان می رود، سنگ ها را روی زمین پرتاب می کند و به رودخانه می افتد.» در واقع، وقتی به By the time نگاه می کنید. دنباله دار از هوا می گذرد، شبیه مار است. “شاونی به “پلنگ آسمان” اشاره دارد که قدرت تخریب جنگل را دارد و داستان قبیله اتاوا در مورد روزی است که خورشید از آسمان به زمین فرود آمد.” که در گذشته های دور، یک اتفاق وحشتناک این مردم را نابود کرد.

به گفته محققان، شهاب‌سنگ‌های به جا مانده در چنین رویدادهایی می‌توانند اطلاعاتی مانند اثر انگشت را در اختیار ما بگذارند. تانکسلی گفت: “رویدادهای کیهانی مانند سیارک ها و انفجارهای دنباله دار مقادیر زیادی عنصر کمیاب به نام پلاتین را به جای می گذارند.” مشکل این است که پلاتین در فوران های آتشفشانی نیز وجود دارد. بنابراین ما همچنین به دنبال عنصر کمیاب دیگری بودیم که در رویدادهای فرازمینی مانند برخورد شهاب‌سنگ‌ها یافت می‌شود و رشته‌ای از ایریدیوم و پلاتین را پیدا کردیم.» این تیم از تکنیک‌هایی مانند میکروسکوپ الکترونی روبشی و طیف‌سنجی پراکندگی انرژی برای شناسایی رسوباتی که عناصر را جمع‌آوری کردند، استفاده کردند. که در . بقایای شهاب سنگ ها در فرهنگ هوپل در مقایسه با مکان ها و زمان های دیگر به طور غیرعادی متراکم هستند.

کشف اولین فرهنگ انسانی که توسط یک شهاب سنگ نابود شد!

همزمان با استفاده از روش کربن 14 و سن یابی نوع انجام شد. محققان تخمین می زنند که این رویداد بین سال های 252 تا 383 پس از میلاد اتفاق افتاده است. سوابق تاریخی نشان می دهد که در مجموع 69 دنباله دار در همین دوره ثبت شده است. مطالعه جدید نشان می دهد که چنین انفجار فضایی می تواند آتشی به مساحت 9200 مایل مربع (حدود 23828 کیلومتر مربع) ایجاد کند.

اکنون تحقیقات بیشتری برای درک بهتر چگونگی تأثیر بارش شهابی بر چنین منطقه وسیعی برنامه ریزی شده است. به عنوان مثال، چشم انداز گیاه در آن زمان را می توان با مشاهده دقیق گرده های به دام افتاده در رسوبات تجزیه و تحلیل کرد. با این حال، دانشمندان اعتراف می کنند که هنوز اسرار حل نشده زیادی وجود دارد، زیرا نگاه کردن به 1500 سال تاریخ آسان نیست. هنوز چیزهای زیادی برای کاوش در این مکان ها و دوره های زمانی خاص وجود دارد.دیوید لنتز دیرینه شناس دانشگاه سینسیناتی گفت: “برای اینکه بدانیم دقیقا چه اتفاقی برای این فرهنگ افتاده است، ما فقط چند نقطه روشن در تاریکی داریم.” برای منطقه فاجعه بار برای مردم.» لازم به ذکر است که نتایج این مطالعه در مجله منتشر شده است. گزارش های علمی منتشر شده است.

منبع: Science Alert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما