کوچکترین باتری جهان به اندازه یک دانه غبار!

[ad_1]

فرارو-بزرگترین دانشگاه فناوری کمنیتس آلمان کوچکترین باتری جهان را به عنوان یک نمونه کاربردی کاربردی ارائه کرده است؛ این باتری “عملکرد ذخیره انرژی ذخیره شده در کمتر از میلی متر مربع” را نشان می دهد.

به گزارش فرارو، اندازه این باتری قابل شارژ به کوچکی یک گرد و غبار است که می تواند کمترین تراشه های کامپیوتری جهان را به مدت ده ساعت تغذیه کند.

تا به امروز میکروباتری ها یا قدرت بسیار کم تولید می کنند، یا محدودیت هایی در مورد محیط استفاده می کنند و یا به اندازه کافی کوچک نیستند، اما باتری های جدید می توانند این کاستی ها را تغییر دهند. برای حل این سیستم جدید شامل پیچیدن نوارهایی از همان فیلمهای مورد استفاده در میکرو باتریهای موجود است که میتوان آنها را آزاد کرد و دوباره کویل کرد. کرد تا کشش کافی برای تامین انرژی یک کامپیوتر کوچک تولید و آزاد شود.

باتری//
این تیم آلمانی هدف خود را ایجاد باتری قابل شارژی تعیین می کند که می تواند تا 100 میکرووات انرژی در هر سانتی متر مربع را در خود نگه دارد. روش “Swiss-roll” یا “micro origami” برای ایجاد محصول سازگار با فناوری های تولید تراشه های استفاده موجود می شود. و قادر به تولید خروجی بالا خواهد بود.

اندازه این باتریها کمتر از یک میلی متر مربع با کمترین چگالی انرژی 100 میکرووات ساعت بر سانتی متر مربع است، اما با این وجود هنوز هم می توانم آن را روی یک تراشه ادغام کرد پروفسور الیور اشمیت، یکی از نویسندگان این مقاله میگوید: “پتانسیل بهینه” ساخت عظیمی برای این فناوری وجود دارد و ما می توانیم در انتظار باتری های آینده بسیار قوی تر را داشته باشیم. این حال، مشتریان امیدوارند که با استفاده از این باتری ها در میکرو نانوحسگرها و حوزه هایی مانند اینترنت اشیا، ایمپلنت های پزشکی، سیستم های میکروباتیک و الکترونیک جهان را شگفت زده کنند.

منبع: gizmochina

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما