آیا کشاو پراساد ماوریا پس از شکست در انتخابات مجلس، معاون وزیر اوتار پرادش باقی خواهد ماند؟

[ad_1]

دهلی نو: اگرچه حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) در انتخابات اخیر مجمع اوتار پرادش به پیروزی رسید و راه را برای تصاحب مقام نخست وزیری یوگی آدیتیانات برای دومین دوره متوالی هموار کرد، اکنون همه نگاه ها به سمت معاون وی کشاو پراساد است. مائوریا که در مسابقه نظرسنجی مجمع در سیراتو شکست خورد.

موریا که گفته است کارگر BJP است و هر کاری که حزب به او بگوید انجام خواهد داد، با ۷۳۳۷ رای به پالاوی پاتل از حزب سامجوادی شکست خورد.

در حالی که مائوریا 98941 رای به دست آورد، پاتل، خواهر بزرگ وزیر اتحادیه، آنوپریا پاتل، 1،06،278 رای به دست آورد.

همچنین بخوانید | کشاو پراساد موریا، 10 وزیر دیگر در دولت یوگی آدیتیانات کرسی های خود را از دست دادند.

“با کمال فروتنی، ماموریت مردم حوزه انتخابیه مجمع سیراتو را می پذیرم. از تک تک کارگران حزب تشکر می کنم و همچنین از رای دهندگانی که به من رای داده اند تشکر می کنم. این لحظه خوشحالی برای ما است که BJP یک بار دیگر به دلیل سیاست های نخست وزیر نارندرا مودی در اوتار پرادش و در سه ایالت دیگر دولت را تشکیل داده است.”

شایان ذکر است که فردی که عضو هیچ یک از مجلسین ایالتی نباشد نمی تواند وزیر شود، سپس به وی مهلت شش ماهه داده می شود تا قانونگذار شود، اما موریا همچنان می تواند معاون باشد زیرا او می تواند نماینده باشد. در حال حاضر عضو شورای قانونگذاری (MLC) است.

مائوریا، به ویژه، در انتخابات مجلس 2017 شرکت نکرده بود، اما فرصتی برای شرکت در انتخابات MLC به او داده شد و سپس به عنوان معاون CM در دولت تحت رهبری یوگی آدیتیانات منصوب شد. دوره تصدی MLC ها شش سال است.

Maurya چهره OBC حزب است و به احتمال زیاد در کابینه UP 2.0 باقی خواهد ماند.

در همین حال، یوگی آدیتیانات قرار است روز یکشنبه (13 مارس) برای دیدار با نخست وزیر نارندرا مودی و گفتگو در مورد کابینه جدید به دهلی سفر کند. احتمالاً تاریخ مراسم سوگند نیز در این دیدار مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به گزارش ANI، آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه، جی پی نادا رئیس ملی BJP و بی‌ال سانتوش دبیر کل ملی نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.

سواتانترا دو سینگ، رئیس UP BJP، وزیر سونیل بانسال، رادا موهان سینگ، مسئول ایالت، نیز آدیتیانات را در سفر 2 روزه خود به پایتخت ملی همراهی می کنند.

بر اساس گزارش‌ها، BJP در حال بررسی چند چهره جدید در کابینه یوگی است و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که رهبری حزب فهرستی اساسی از معاونان و وزیران احتمالی را بر اساس صلاحیت‌ها، کاست و معادلات منطقه‌ای تهیه کرده است.

(با ورودی های آژانس)

تلویزیون زنده



[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما