توافق، حباب قیمت مسکن را می‌ترکانند؟!

[ad_1]

در پی شنیده شدن خبرهای خوبی از کشورمان با طرف خارجی در وین، رفته بازارهای مختلف در حال احیا هستند؛ کاهش قیمت ارز و سکه و طلا در روزهای، نوید تسری ثبات در این بازارها به بازارهای موازی ویژه بازار مسکن و حتی کاهش. قیمت ها را می دهد.

به گزارش مهر، هر چند که برخی با احتمال پذیرفتن بازار مسکن از کاهش قیمت بازارهای موازی موافق و موافق «چسبندگی قیمت ها در بازار مسکن» در کنار «نامتوازن دوازدهم هستند و می توانند» که باعث می شود از نظر سیاست خارجی مسکن دولت یازدهم و یازدهم باشد. ر برابر افزایش تویی سکسک بود راافف خو با ادعای «کاهش هششی قیقیت سکسکسک» دآ ماههای آآی عنوان یکی کند.

نایب رئیس اتحادیه املاک: کاهش شدید قیمت مسکن عده‌ادی را ورشکسته کند، قبول ندار

حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، بازار مسکن در سال جاری به طور کلی یک بازار راکودی عنوان و اظهار کرد: در قیمت های مسکن شاهد کاهش نبودیم؛ در فصل پاییز یک رشد نسبی در مقایسه با ماه های قبل. از آن رخ داد؛ اما با ورود به زمستان، این رشد دوباره متوقف شد و بازار مسکن در یک وضعیت رکودی در خرید بخش و فروش به سر میبرد؛ قیمت ها نیز تا حدودی در ثبات به سر میبرند.

تا اواخر بهار ۱۴۰۱، بازار مسکن آرام است،

وی افزود: پیش بینی من از بازار مسکن در سال آینده این است که در 3 ماه ابتدایی، بازار مسکن وضعیت مشابه 3 ماه پایانی امسال (زمستان 1400) خواهد داشت؛ به عبارتی، میزان تغییر نسبی نخواهد داشت و به آرامی و بی تلاطمی خواهد داشت. را در بازار مسکن در پیش داریم.

این کارشناس اقتصاد مسکن، احتمال افزایش سرعت در آینده بهار و اوایل تابستان در سال آینده را محتمل دانست و گفت: با توجه به رکود چنده، احتمالاً این توقف در تابستان 1401 شکسته خواهد شد.

توافق در مذاکرات حباب قیمت مسکن را می‌ترکانند

وی در خصوص اثرگذاری نوسانات آرزوی یا دستیابی به توافقات بین‌المللی در بازار مسکن مشخص کرد: دستیابی به توافقات بین‌الملل در قیمت مسکن است و نرخ‌ها را به قیمت واقعی آن برمی‌گردانند؛ اما مردم را نگران می‌کنند و می‌گویند که ممکن است ورشکسته شوند، قبول ندارم؛ بازار مسکن یک بازار مقاوم است و تا زمانی که توازن میان عرضه می شود و نمی شود، به تلاطمی که در وضعیت اقتصاد کلان و همچنین وضعیت مردم اثر منفی بگذارد، نمی شود؛ اما حباب قیمت ها که به صورت نامتعارف ایجاد شده است، ترکیده خواهد شد و قیمت‌ها به قیمت واقعی نزدیک‌تر شده و قدرت خرید مردم بالا می‌رود.

کاهش قیمت دلار در کاهش قیمت مسکن است؟

عقبایی در مورد کاهش قیمت دلار بر بازار مسکن نیز اضافه شد: کاهش دلار نیز در کاهش قیمت بی تأثیر نیست، اما به تنهایی عامل تغییر قیمت مسکن نیست و عوامل متعددی در ایجاد تغییر در قیمت بازار مسکن قیمت مسکن در یک مقوله بلندمدت است. اسس که بضضا غییغییغییات در سا ,ی بازاهها, 6 اه تایک سال ززان ییرد تز أثیأثیأثیگذار باشش و ماند لار و ططا در ککتاه مدت اثثپذیپذی یسیسیس.

نایب رئیس مشاوران املاک استان تهران گفت: با توجه به اینکه دولت سیزدهم طرح احداث 4 میلیون مسکن را سر داده و باید از نیمه دوم سال آینده شروع احداث و حتی بهره برداری از این واحدها باشد، در تهران مطمئناً در کنترل قیمت مسکن، ایجاد بازار رقابتی و حتی کاهش قیمت مسکن هم نقش مثبت ایفا کند.

کارشناس اقتصاد مسکن: بازار مسکن در برابر قیمت‌ها مقاومت می‌کند

خشایار باقرپور کارشناس اقتصاد مسکن نیز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره پیش بینی بازار مسکن در سال آینده و توافقات بین المللی و نوسانات ارزی بر این بازار اظهار داشت: با توجه به بازار مسکن و همچنین چسبندگی قیمت ها، این بازار دیرترین تاثیرات را از بازار می کند. آرزو چه کاهشی و چه افزایشی خواهد داشت.

وی افزود: تجربه‌های سال‌های گذشته نشان می‌دهد هیچ کاهشی برای کاهش قیمت مسکن اثری ندارد؛ در همین دو سال اخیر، در مقطعی از قیمت دلار تا 19 هزار تومان افزایش یافت و سپس به کانال 13 هزار تومان کاهش یافت و مدت‌ها در آن مشاهده شد. همین دامنه باقی ماند؛ اما دیدیم که قیمت مسکن در همین مقطعی که از دلار 18 تا 19 هزار تومان به 13 تا 14 هزار تومان کاهش یافت، قیمت مسکن که پیش از آن به دلیل افزایش نرخ دلار رشد داشت، به قیمت های سابق بازنگشت.

سازمان‌ها را به غلط به مردم می‌دهند

وی با اشاره به شنیده شدن خبرهای خوبی از بین المللی و کاهش قیمت دلار در روزهای متوالی، بیان کرد: اشتباه را به مردم نشان می دهد و مانند آبان ماه سال گذشته اعلام می کند که مردم خانه نخرند و قرار است ارزان شود؛ این شعارها نه پشتوانه است. دارد و نه سابقه تاریخی در بازار مسکن؛ این اطلاعات جزئی دارد که به بازار مسکن لطمه بزند و باعث شود تا یک مکان ثابت بپرد، هیچ اثر دیگری ندارد و عملا به تعمیق رکود بازار مسکن و تعطیلی مسکن علمی و کاهش شدید. گردش مالی در بخش مسکن میانجامد.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما