ده ها هزار اوکراینی می توانند بدون ترس از اخراج در ایالات متحده بمانند

[ad_1]


پرچم آمریکا در حالی که از کنار ساختمان شهر/منطقه دنور می گذرد، از روی یک رکاب باز می شود، که در روز دوشنبه به رنگ زرد و آبی در حمایت از اوکراین روشن شده است. ساختمان کنگره ایالت کلرادو نیز در حمایت از اوکراین به رنگ آبی و زرد روشن خواهد شد.

دیوید زالوبوفسکی/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

دیوید زالوبوفسکی/AP


پرچم آمریکا در حالی که از کنار ساختمان شهر/منطقه دنور می گذرد، از روی یک رکاب باز می شود، که در روز دوشنبه به رنگ زرد و آبی در حمایت از اوکراین روشن شده است. ساختمان کنگره ایالت کلرادو نیز در حمایت از اوکراین به رنگ آبی و زرد روشن خواهد شد.

دیوید زالوبوفسکی/AP

دولت بایدن به ده‌ها هزار اوکراینی که در حال حاضر در ایالات متحده زندگی می‌کنند محافظت موقت در برابر اخراج اعطا خواهد کرد.

وزارت امنیت داخلی روز پنجشنبه اعلام کرد که اوکراین را به عنوان وضعیت حفاظت شده موقت یا TPS تعیین کرده است. حدود 30000 اوکراینی تخمین زده می شود کسانی که به طور موقت در ایالات متحده زندگی می کنند یا تحصیل می کنند تا 18 ماه به طور قانونی بمانند و کار کنند.

الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی در بیانیه‌ای گفت: «حمله از پیش برنامه‌ریزی‌شده و بدون تحریک روسیه به اوکراین منجر به جنگی مداوم، خشونت‌های بی‌معنا و ناچاری اوکراینی‌ها برای پناه بردن به کشورهای دیگر شده است.» در این زمان‌های فوق‌العاده، ما به پیشنهادات خود ادامه خواهیم داد. حمایت و حمایت ما از اتباع اوکراینی در ایالات متحده است.”

کاخ سفید تحت فشار فزاینده ای از طرف مدافعان و قانونگذاران مهاجر بود تا اوکراینی ها را به کشور جنگ زده بازگرداند. اوایل این هفته، ده ها سناتور نامه ای را امضا کردند که در آن از دولت بایدن خواستند که اوکراین را برای TPS تعیین کند – و از دولت خواسته بودند که این کار را انجام ندهد. برای وادار کردن اوکراینی ها به «بازگشت به منطقه جنگی».

سناتور رابرت منندز، DN.J.، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، این اقدام را ستود.

منندز گفت: “اطمینان از اینکه حدود 30000 اوکراینی در ایالات متحده می توانند از حمایتی که شایسته آن هستند برخوردار شوند و فرصت کار و زندگی در ایالات متحده بدون ترس از بازگشت به کشور تحت محاصره را داشته باشند، کاملاً کار درست و اخلاقی است.” در بیانیه ای گفت.

به گفته DHS، TPS فقط به اوکراینی‌هایی اعطا می‌شود که در تاریخ 1 مارس در ایالات متحده حضور داشته‌اند. این بدان معناست که برای بیش از یک میلیون اوکراینی که از زمان آغاز تهاجم روسیه به کشورهای همسایه اروپایی برای پناهندگی به کشورهای اروپایی رفته‌اند، اعمال نخواهد شد. .

TPS برای محافظت از شهروندان در برابر کشورهایی در نظر گرفته شده است که درگیری‌های مسلحانه یا بلایای طبیعی آن را ناامن می‌کند. مسیری برای اقامت دائم فراهم نمی‌کند.

اما منتقدان می گویند که این برنامه به صدها هزار نفر اجازه داده است تا زمانی که TPS تمدید شده است، به طور نامحدود در ایالات متحده بمانند – و هشدار دادند که این زمان تفاوتی نخواهد داشت.

حامیان مهاجر از این اقدام استقبال کردند – در حالی که از ایالات متحده خواستند تا برای پناهندگان اوکراینی اقدامات بیشتری انجام دهد.

کریش اومارا ویگناراخا، رئیس و مدیر اجرایی سرویس مهاجرت و پناهندگان لوتری، در بیانیه‌ای گفت: محافظت از خانواده‌های اوکراینی در برابر اخراج حداقل کاری است که می‌توانیم در میان حمله روسیه انجام دهیم که غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار داده است.

علی نورانی، رئیس مجمع ملی مهاجرت، در بیانیه‌ای گفت: تصمیم برای اعطای TPS به اوکراینی‌ها «یک حرکت مهم است که تاریخ ما را به عنوان پناهگاهی امن برای کسانی که با ظلم مواجه هستند، بیان می‌کند.» اما در همان زمان، نورانی از دولت خواست تا “بازسازی زیرساخت ها و ظرفیت اسکان مجدد پناهجویان را در اولویت قرار دهد تا میراث خود را به عنوان یک چراغ استقبال از دموکراسی ادامه دهد.”



[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما