رازهای خانهداری؛ نجات دادن برنج شده است

[ad_1]

برترینها: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دقیقاً میهمان باشد، برنجتان بسیار نرم و یا به اصطلاح شیفته شده باشد در این حقیقت اگر زمان کافی باشد می توانید سریعاً به درستی برنج جدید شوید و یا با آن برنج شوید. غذای جدید مانند (کبه عربی، سوپ، آش، شیربر، کوکو و …) درست کنید. شد.

در ادامه 10 راهکاری که در وب سایت دلبرانه در جهت بهبود برنج شکسته شده است را نشان می دهد. خواندن تا شاید در واقعیت به کارتان بیاید.

رازهای خانهداری؛ برنج شفته رو چکار کنم؟

۱٫ برنج را زیادی هم نزنید

یادتان باشد اولین نکته این است که از هول این است که ببینید برنج چقدر شفته و نرم شده شروع کنید که با کفگیر زدن به برنج و هم زدنش چرا که این کار بدتر دانه های پلو را خرد کرده و باعث خمیرتر شدن برنج می شود.

2. برنج را آبکشی کنید و روی آب سرد بریزید

اگر برنج هنوز آب دارد، ولی نرم شده (حالا چه برنج کته، چه برنج آبکش) سریع آن را درون آبکش خالی کرده و آن را با آب سرد یا بهتر بگویم آب یخ شست و شو دهید. شود ضمنا آب سرد می شود برنج نرم از این نمی شود.

رازهای خانهداری؛ برنج شفته رو چکار کنم؟

۳٫ ته دیگ بیاندازید

اگر برنج شده حتما ته آن ته دیگ بیاندازید (مثلا از ته دیگ نان یا سیب زمینی استفاده کنید) سعی کنید یک درجه یک درست کنید. یییواند ککار غذا از هه یگیگ اسسفاهه ککد.هه عیگاهه یک هه یگیگ ططایی جذاب ظظم هههاهها ا از نکش شش برج جکی پپت یکیککد.

۴٫ به برنج روغن بدهید

شاید شما برای سلامتی و رژیمی بودن برنج معمولاً به آن روغن اضافه می شود، اما وقتی برنج شفته لازم است حتماً به روغن برنج یا کره اضافه کنید، چرا که روغن باعث می شود دانه های برنج از هم جدا شوند و دیده شوند. حتی اگر برنجتان نسبت به معمول کمی چربتر باشد. بوی بدی ایجاد خواهد کرد.

رازهای خانهداری؛ برنج شفته رو چکار کنم؟

5. به برنج به هیچ عنوان آب اضافه کنید

بعضی ها عادت دارند وقتی پلو را بارندند کمی آب (معمولا نصف استکان) آب به کنار آن اضافه می کنند تا برنج بخار کند و دم بکشد. بکنیم آب اضافه برنج شود تا خمیرتر نه این که به آن آب هم اضافه کنیم!

6. در قابل باز کردن

بله میدانم شما عادت دارید برای پختن پلو در قابلمه را کیپ کنید یا حتی از دم کنی استفاده کنید تا برنج حسابی بخار بیافتد، اما حالا باید برعکس این کار را انجام دهید. به صورت قطره های آب به داخل پلو شما برمی گردد و می شود نرم و نرم می شود.پس در قابلمه را باز یا نیمه باز گذاشت تا آبش تا قطره تبخیر شود.

از دم کنی استفاده کنید

مواردی که در بالا گفتیم استفاده از دم کنی برای بخار افتادن به برنج است، ولی حالا که ما میخواهیم آب برنج تبخیر بهتر است نه تنها از دم کنی استفاده نکنیم بلکه در قابلمه را هم نبنیدیم و بگذاریم آبش کاملا تبخیر شود.

رازهای خانهداری؛ برنج شفته رو چکار کنم؟

8. شعله را بیشتر کنید

بیشتر این شعله باعث می شود آب اضافی در برنج تبخیر شود و کمی خشک شود و ظاهر شود که ادامه یابد. خواهد شد.

9. وقتی برنج آماده شد را خاموش کنید و اجازه دهید کمی سرد شود

مظظرم ایی یسیسیس که بری رسسک ککی چکه ههیی که چچد حظهحظه اجازه زههیه بخاری برجج خاجج ششد کافی اسس ایطتزالت نری از حالت نری یر یآییآییآی.

۱۰٫ برنج را قالبی سرو کنید

مکانهایی که میدانید برای سرو قالبی برنج لازم است کمی برنج نرمتر برداشته شود پس میتوانید به این بهانه که میخواستید برنج را در قالبهای آماده کنید (قالبهای گرد، قلب ف گل و …) اجازه دهید کمی نرمتر شود.

رازهای خانهداری؛ برنج شفته رو چکار کنم؟

اگر شما هم تجربه‌ای در نجات دادن برنج دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما