عواقب ساخت 4 میلیون خانه در چین

[ad_1]

فرارو- رئیس شرکت عمران شهر جدید در خصوص استفاده از چین برای تولید مسکن در ایران گفت: معتقدیم باید از ظرفیت سازندگان داخلی برای اجرای مسکن استفاده کرد. شرکت‌ها، «دیدگاه ما این است که سازندگان داخلی فعالیت کنند»، اما مهم این است که در کیفیت و فناوری ساخت و ساز رقابتی باشیم.

به گزارش فرارو، علیرضا جعفری افزود: در این راستا باید از فناوری های نوین استفاده کنیم، اولویت ما همکاری با سازندگان داخلی است، اما تاکنون مذاکراتی با شرکت های خارجی از چین و ترکیه برای انتقال دانش و کسب تجربه داشته ایم. توانمندی های صنعتی جهان

پیامدهای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی دولتی توسط شرکت چینی و ترکیه ای کوزو حضور چینی ها و ترک ها در بازار املاک ایران
احمدرضا سرحدی کارشناس بازار مسکن گفتگو با فرارو وی درباره ساخت واحدهای جهشی تولید مسکن توسط چینی ها و ترک ها در ایران گفت: از رئیس دولت سیزدهم که اعلام کرد دولتش تا پایان امسال 4 میلیون واحد مسکونی می سازد، این اصطلاح را بسیاری از کارشناسان تایید می کنند، در ساخت چنین واحدهایی در این رقم وجود ندارد و زیرساخت ها و امکانات لازم در میدان فراهم نشده است.

وی افزود: بحث حضور شرکت‌های چینی در ایران فقط مربوط به حوزه املاک نیست، زیرا به نظر می‌رسد چینی‌ها در ازای واحدهایی که در ایران می‌سازند از ایران پول نمی‌گیرند، بلکه در ازای آن نفت ایران را قطع کردند حالا یک خلوص در این زمینه وجود دارد و این هم مثبت است و هم منفی، خوبی ماجرا این است که دولت می تواند آن را بفروشد چون بحث فروش نفت در ازای مسکن واحدهای مردمی است که می سازد. چیزی است که امروز کشور به آن نیاز دارد و مسکن در این کشور به یک بحران تبدیل شده است.

سرحدی افزود: مردم به دلیل افزایش قیمت نمی توانند مسکن تهیه کنند، اما با این 4 میلیون مسکن عده ای سرپناه خواهند داشت، اما جنبه منفی آن این است که اگر چینی ها بخواهند در ایران خانه بسازند، به صورت سنتی و با استفاده از آن و نه استفاده کنند. استفاده از آنها هیچ ماده ای برای این کار وجود ندارد، زیرا خانه های پیش ساخته را در سطح وسیع به ایران آوردند و آنها را صنعتی کردند و در عین حال در کشور کارگاه هایی برای مونتاژ خانه های پیش ساخته راه اندازی کردند.

این کارشناس بازار املاک خاطرنشان کرد: بنابراین این موضوع به انتقال دانش و فناوری ختم نشد و تنها چند خانه ساخته شد و چین توانست نفت ایران را ارزان‌تر بخرد، همچنین شرکت‌های پیمانکاری و تولیدی بزرگ نیز با توجه به اینکه می توانند در میان آنها شرکت کنند، اما چون چینی ها می توانند تعداد زیادی واحد بسازند، معمولا پروژه های بسیار کمی به دست شرکت های ایرانی می رسد، نمی توانند در این زمینه تجارت کنند.

وی همچنین درباره حضور شرکت های ترکیه ای در ایران گفت: با توجه به سابقه شرکت های ترک در ایران و ساخت مسکن مهر به ویژه تجربه کوزو در پاراد، آنها نیز آرزوی حضور در ایران را دارند چرا که می توانند کسب درآمد کنند این مشکل بزرگ را به همراه دارد. مانند چین، ترکیه نیز خانه های پیش ساخته را صنعتی می کند.

سلهادی با اشاره به اینکه شرکت‌های داخلی در صنعتی‌سازی مسکن موفق نبوده‌اند، گفت: صنعتی‌سازی مسکن در ایران با وجود هیاهو، پروژه‌ای شکست خورده است زیرا اساساً برای آن انجام می‌شود، ساخت و ساز مسکن رو به افول است و ساخت و ساز شتاب می‌گیرد. اما شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های خصوصی بزرگ که ادعای صنعتی شدن دارند، نه تنها این کار را انجام نمی‌دهند، بلکه مسکن را بسیار گران‌تر از روش‌های سنتی ساخت و ساز از مصالح می‌کنند.

وی اذعان می کند: همچنین در تمامی صحبت های مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر حضور سازندگان ایرانی در لایحه قانون جهش تولید مسکن، هیچ اشاره ای به ساخت و ساز صنعتی مسکن خانگی نشده است زیرا وجود دارد. ظرفیت ایرانیان برای ساخت مسکن موجود در ایران وجود ندارد.تکنولوژی مربوط به ساخت شهرک اکباتان قبل از انقلاب است که پس از آن کشور تکنیک های جدید خانه سازی را تجربه نکرده است، بنابراین حضور خارجی ها در طرح های مسکن دولت اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. .

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما