(عکس) سامسونگ یک گوشی جدید با پردازنده عظیم موبایل عرضه می کند

سامسونگ به طور رسمی از Exynos 2400 SoC رونمایی کرده است و به احتمال زیاد از این تراشه در سری گلکسی اس 24 آینده استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس گزارش های منتشر شده، سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا صرف نظر از منطقه و بازاری که در آن به فروش می رسد، تنها از چیپست نسل سوم اسنپدراگون 8 استفاده خواهد کرد. از سوی دیگر، گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس بسته به منطقه از اگزینوس 2400 یا اسنپدراگون 832 استفاده خواهند کرد. نسخه‌های مجهز به اگزینوس 2400 گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس احتمالاً در آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکای لاتین و نسخه‌های مجهز به اسنپدراگون در آمریکای شمالی در دسترس خواهند بود.

این رویکرد مشابه رویکردی است که سامسونگ در مورد سری گلکسی S22 اتخاذ کرد. طبق گزارش‌ها، سامسونگ در مراحل نهایی تصمیم‌گیری در مورد عرضه انواع مختلف سری گلکسی اس 24 است. بنابراین بعید است که شرکت در حال حاضر استراتژی خود را تغییر دهد.

تراشه جدید اگزینوس نسبت به نسل قبلی اگزینوس دارای 70 درصد پردازنده سریع‌تر و پردازش هوش مصنوعی 14.7 برابر سریع‌تر است. همچنین دارای پردازنده گرافیکی Xclipse 940 است که بر اساس آخرین معماری RDNA 3 AMD ساخته شده است.

با این حال، بر اساس روندهای گذشته، بعید است که پردازنده گرافیکی Exynos 2400 به خوبی Snapdragon 8 Gen 3 اجرا شود. تراشه Exynos 2400 بر روی گره 4 نانومتری LPP+ ساخته شده و دارای یک پردازنده 10 هسته ای است.

در همین حال، انتظار می‌رود نسل سوم تراشه اسنپدراگون 8 از آخرین نود TSMC استفاده کند، اما برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند که نسخه‌هایی در هر دو فرآیند 3 و 4 نانومتری وجود خواهد داشت. زمانی که کوالکام در Snapdragon Summit خود در این ماه رونمایی کند، در مورد این فرآیند بیشتر خواهیم آموخت.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما