پاکی هوای روستای افسانه‌ای که دیگر واقعیت ندارد!

[ad_1]

فرارو- ساکنان شهرهای بزرگ همیشه برای رهایی از هوای شهر، مسیر روستاهای اطراف را در پیش میگیرند تا ساعتی را از هوای پاک آنجا لذت ببرند، اما گویی این لذتی که ما میبردیم جز همان هوای شهر نبود که به خاطرش کیلومترها راه را طی کند. یک یافته جدید نشان می دهد حتی در مناطق روستایی که هواتر به نظر می رسد، بیماران ذرات ناسالمی را یافته اند که در جو شناور هستند. .

به گزارش فرارو، دانشمندان میگویند ذرات ریز با قطر کمتر از 2.5 میکرومتر (PM2.5) بیشترین آسیب را به سلامت انسان وارد میکنند، زیرا این آلایندهها به اندازهای کوچک هستند که به اعماق ریههای ما نفوذ کرده و به سلولها و بافتهایی که در آنجا آسیب میرسانند. سازمان بهداشت جهانی نیز یک آستانه ایمنی برای سطوح PM2.5 محیطی تعیین کرده است، اما تحقیقات نوظهور می دهد که جرم ذرات را نشان می دهد که نسبت به ترکیب شیمیایی آن برای سلامت انسان بیشتر است. بیشتر برای تولید انواع فعال دارند که می‌توانند ساشات انشاشش را تولید کنند

پاکی هوای روستای افسانه‌ای که دیگر واقعیت ندارد!

این موضوع حتی در روستایی که نسبتا کمتری از PM2.5 داشت، به سطوح مشابهی از پتانسیل پیالاتیو در هر چهار مکان بردند. منطقه روستایی را می‌داد، اما این مطالعه نشان می‌داد، فعالیت‌های کشاورزی تنها 12 درصد از توده PM2. سایت های شهری کمتر از 54 درصد بود.

«به طور کلی، مطالعه ما نشان می دهد که منابعی به طور قابل توجهی در جرم PM2.5 نقش دارند، لزوما از نظر سلامتی به اندازه مهمی» در همین راستا، دلایل استدلال می کنند که این مطالعه بر اساس نمونه های هفتگی PM2.5 است که در تابستان و پاییز 2018 و زمستان و بهار 2019 از شیکاگو، ایندیاناپولیس و سنت لوئیس و همچنین سن 2019 است. یک مکان روستایی در ایلینویز بازیابی شد.

تیم تحقیقاتی با تجزیه و تحلیل ترکیبی، جرم و پتانسیل اکسیداتیو این نمونه ها، یک همبستگی ضعیف بین جرم و سمیت ذرات ریز پیدا کرد. سایر مواد شیمیایی صنعتی مانند سرب، همچنین، مس و منگنز در زمستان و پاییز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. سمی که در روستاهای ایلینویز می تواند به دلیل فعالیت های کشاورزی مانند استفاده از کودها و علفکش ها باشد. قارچ کش‌های مس نیز به روش مشابه اسپری می‌شوند.

پاکی هوای روستای افسانه‌ای که دیگر واقعیت ندارد!

احتراق زغال سنگ و سوزاندن زیست توده، علیرغم که در 12 کیلومتری (7 مایلی) یک نیروگاه زغال سنگ قرار دارد، بیش از 80 از جرم PM2.5 روستایی ایلینویز را تشکیل می دهد. را به دنبال میآورد، اما مشخص شد که منابع کشاورزی که از نظر جرم سبکتر هستند، دو برابر سمیتر از آن هستند نویسندگان نتیجه میگیرند:. ادعا با یافته های دیگر علمی نیز ممکن است مشخص شود؛ به عنوان مثال، مطالعه ای که در سال 2019 در پکن انجام شد، نشان داد که وسایل نقلیه تنها 10 درصد از جرم PM2.5 منطقه را تولید می کنند.

با این حال، اندازه گیری پتانسیل های محیط زیستی هر یک از مواد شیمیایی بسیار پیچیده تر از اندازه گیری جرم همه آلاینده های است. ججی آآهاها مرد آزآزایش ههای سسی ضیا برای تظیظیظیکککنهههاسیگذ زیسزیس و سیاسسگذاران رآیآیهه انت ططالهه مر شششیه معبر. مجله مواد خطرناک منتشر شده است.

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما