انرژی گرمایشی زمین در نهایت به کنترل درآمد!

[ad_1]

فرارو- سال هاست که ایده استفاده از انرژی گرمایشی زمین برای تولید برق به عنوان یک منبع پاک و بی پایان مورد توجه قرار گرفته و حتی در برخی از انتخاب های محدود نیز صورت گرفته است، اما آسیب های دسترسی به این منبع باعث می شود تا چنین منبع انرژی عمل کند. چرخه زندگی ما حضور نداشته باشد. کند.

به گزارش فرارو، یک شرکت انرژی پیشرو به نام Quaise که در سال 2020 راه اندازی شده است، توجهات بعدی را به دلیل هدف جسورانه خود برای فرو رفتن در پوسته زمین، به خود جلب کرده است. این شرکت در دور اول جذب سرمایه برای آزمایش اولین فاز برنامه خود، بیش از 63 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. به طور بالقوه انرژی زمین گرمایی را برای جمعیت بیشتر در سراسر جهان در قرار می دهد.

با وجود تسلط روزافزون ما بر خورشید و باد به عنوان منابع بازار انرژی سبز، متأسفانه در سمت دیگر، تلاش ها برای برداشت از مخزن عظیم گرما در عماق زیر پای است. ما شکل قابل توجهی عقب مانده به دلیل این عقب افتادگی نیز بسیار پیچیده نیست؛ همه ما میدانیم که از انرژی زمین گرمایی هم به دلیل پاک بودن و هم به دلیل بی حدو حصر بودن آن می توان از مشکلات انرژی ما استفاده کرد. را حل کند، اما متأسفانه نقاط کمی در جهان وجود دارد که سنگهای بسیار داغ به سطح پوسته نزدیک باشد. به طور معمول در نقاط مختلف زمین وجود دارند که با تکنولوژی فعلی دستها دارند که با تکنولوژی کنونی دستها شروع می شود.

با این همه شرکت Quaise با طرح یک ایده جدید قصد دارد تا این غیر ممکن است امکان پذیر باشد. در واقع، این شرکت قصد دارد با روش جدید، اما نچندان پیچیده خود، قصد دارد از این موضوع استفاده کند. ما برای رفتن در پوسته این سیاره در حدود 12.3 کیلومتر (7.6) ما به پایان رسیده است. «شاهکارهای مهندسی شگفت انگیز» ندانست.

رسیدن به چنین اعماقی در دل زمین بی شک قابل احترام است، ولی باید دانست که برای دسترسی به انرژی گرمایی، هنوز باید بیشتر به درون زمین فرو برویم. سر را خرد کنیم و سپس آنها را دوباره به سطح برسانیم ابزارهای حفاری همچنان باید چنین سنگ را در دمای بیش از 180 سانتیگراد (356 درجه فارنهایت) آسیاب کنند. اینجاست که شرکت Quaise با یک راه حل ساده وارد می شود و آن «حفاری کمتر و سوزاندن بیشتر است.»

راه حل Quaise که از تحقیقات گداخته شده است در مرکز علوم و فیوژن پلاسما MIT متولد شده است، با استفاده از میلی متری تابش الکترومغناطیسی است که اتمها را مجبور به ذوب شدن با هم می کند. ارائه سریع الکترونها در داخل میدانهای مغناطیسی، به طور مستقیم یک روش حفاری نوین ایجاد می کند؛ بنابراین شرکت Quaise انتظار دارد که با یک ژیروترون با توان مگاواتی به جدیدترین ابزارهای حفاری، در عرض چند ماه از میان سخت ترین و بهترین ها سنگ ها تا اعماق 20 کیلومتری. (۱۲.۴ مایلی) عبور کند.

انرژی گرمایشی زمین در نهایت به کنترل درآمد!

در این اعماق، گرمای سنگهای اطراف می تواند به دمای حدود 500 درجه سانتیگراد برسد. و سرمایه گذاری خود پیش بینی می کند ظرف دو سال آینده دستگاه های قابل نصب را در میدان های مورد نظر نصب کند و اگر همه چیز خوب پیش برود، می توان تا سال 2026 یک سیستم فعال تولید برق زمین گرمایی را عملیاتی کرد. تمام نیروگاه‌های قدیمی سوخت زغال سنگ را تصاحب کند و آن‌ها را با انبریت انار تأسیس کند.

دانشمندان معتقدند حتی بدون این فناوری، تقریباً 8.3 درصد از انرژی جهان می تواند از یک منبع زمین گرمایی می تواند باشد که حدود 17 درصد از جمعیت جهان را پوشش می دهد. با این حال در حال حاضر، کمتر از نیم درصد از برق جهان از گرمای زیر پای ما تامین می شود. عمل این توسعه تنها کسری از این درصد است. آنچه مسلم است این است که زمان انتشار گازهای گلخانهای و محدود کردن گرمایش جهانی برای فرار از یک فاجعه، رو به اتمام است. آن رسیده است که کمی درک‌تر برویم.

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی- فرارو

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما