(تصویر) کشف گوی‌های شیشه‌های مرموز در ماه

[ad_1]

فرارو- یک ماه نورد رباتیک چینی با نام «یوتو ۲» یوتو-2، رجاایتت ی فقفق هه کشف گگایی ظاهها شیشه های در سسه ور اه هشه اسس که تجج شگفشگفی سیسیایی از زاشششدان ا هه هبال اشش.

به گزارش فرارو، یوتو ۲ یک ماه‌نورد رباتیک است که بخشی از مأموریت چینی است چانگای ۴ به ماه را تشکیل می دهد.این ماهنورد در 12 دسامبر 2018 وارد مدار ماه شد و در 3 ژانویه 2019 یوتو 2 اولین فرود نرم افزار را در سمت پنهان ماه انجام داد و در حال حاضر به عنوان اولین ماهنورد در سمت دور ماه به صورت عملیاتی قرار گرفته است. یوتو 2 تا 7 فوریه 2021، متره از 628 مسافت را در سطح ماه طی کند و جالب توجهی را مخابره کند.

دوربین پانورامای این ربات، در میان گرد و غبار خشک و خاکستری ماه، دو کره کوچک دست نخورده از شیشه را می بیند که همه نگاه ها را به خود معطوف کرده است. ماه نورد Yutu-2 می‌تواند ترکیبی از این گویای مرموز را به دست آورد، اما این مرمهای طبیعی قمری می‌توانند تحقیقات مهمی در آینده داشته باشند.

کشف گوی‌های شیشه‌های مرموز در ماه!

وجود شیشه در ماه غیر معمول نیست، اما این ماده زمانی تشکیل می شود که مواد سیلیکات در معرض دید بالا قرار می گیرند که هر دوی این مواد به راحتی در ماه در دسترس هستند. همچنین برخورد اجسام کوچکتر مانند شهابسنگها نیز گرمای شدیدی ایجاد می کند که در نتیجه آن شیشه تشکیل می شود. با این حال، سخت است که به طور قطع در مورد این موضوع صحبت کنیم، زیرا بیشتر شیشه هایی که تا امروز در ماه کشف شده اند، با کره های کشف شده توسط Yutu-2 باشد. 2 متفاوت به نظر می‌رسند.

در اینجا روی زمین، چنین گوی‌های شیشه‌ای ریز در هنگام برخورد می‌شوند و بسیار گرمای شدیدی تولید می‌کنند که پوسته ذوب می‌شود و به هوا می‌پاشد. بزرگتر هستند و 15 تا 25 ميلي متر عرض دارند. گمان می‌رود که گوی‌های حاصل از برخورد یک شهاب سنگ باشند.

(تصویر) کشف گوی‌های شیشه‌های مرموز در ماه!

با این، بین این دو گوی کشف شده، تفاوت هایی وجود دارد.به نظر میرسد گویهای کناری نیمه شفاف یا کدر هستند و درخشندگی زجاجیه دارند. این گویها در نزدیکی دهانه برخوردی تازه پیدا کرده اند که می توانند نشان دهند که در برخورد با شهابسنگ های قمری گرفته اند، ممکن است از قبل از هم وجود داشته باشد و ممکن است وجود داشته باشد. در زیر سطح مدفون شده بودند و حالا در اثر برخورد بیرون آمده اند.

با این حال، تیم بر این باور است که محتمل ترین توضیح این است که آنها از شیشه آتشفشانی به نام آنورتوزیت تشکیل می شوند و در اثر برخورد دوباره ذوب می شوند و دوباره به کره های گرد نیمه شفاف تبدیل می شوند در مقاله خود مینویسند. , مورفولوژی, هندسه و بافت محلی گلبولهای شیشه ای با شیشه های ضرب های آنورتوزیتی سازگار است که این فرآیند می تواند اشیاء را معادل ترکیب شیشه های شیشه ای به نام تکیت -. شدن به یک توپ در حین سقوط- به وجود بیاورد.»

دانشمندان چینی میافزایند؛. ما نمیتوانیم بدون مطالعه گویهای تازه کشف شده به طور قطع درباره آنها سخن بگویم، اما اگر آنها را معادل تکتیتهای زمین فرضی کنند، ممکن است کاملاً در سطح ماه باشند این تیم را نیز میگوید که این فرضیه میتواند وجود داشته باشد. از احتمالات و سوهانگیز برای تحقیقات آینده را مطرح می کنند این پژوهش را در مقاله خود می نویسند: «به عنوان اولین گوی کشفیهای شیشه ای ماکروسکوپیک و نیمه شفاف در، این مطالعه پیش بینی می کند که چنین گویایی باید در ارتفاع ماهها زیاد باشد و به احتمال زیاد باشد. نتایج این تحقیق در نشریه معبر بولتن علوم منتشر شده است.

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما