تغییر ساعت رسمی سلامت ما را به خطر می‌اندازد!

[ad_1]

فرارو- در برخی از نیم کره شمالی، تغییر ساعت رسمی کشور در اول فصل به امری معمول است، اما برخی از افراد باور دارند که چنین تغییری واقعاً وجود ندارد و برخی از مردم نیز این موضوع را ناراحت کننده میدانند. تاساعت سسی یو ه ججو ببرند، یک یاففه ججیی پزشکی ششان ییهه که ایی غییغییغی ساعت مککک اسس برای سسامی افاد یزیز زیان بار باشش.

به گزارش فرارو، بر اساس این تحقیق حدود یک سوم آمریکایی‌ها می‌گویند که تغییر ساعت رسمی کشور آن هم در ناراضی است. اکثریت قاطع یعنی 63 درصد از مردم این کشور به طور کلی موافق حذف این تغییر ساعت هستند.

دکتر بث آن مالو، استاد عصب شناسی مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در نشویل تنسی و مدیر بخش خواب این مرکز تحقیقی که در سال 2020 در مجله JAMA Neurology منتشر شد، به همراه همکارانش شواهدی را بررسی کرد که تغییر ساعت فصلی را با افزایش سکته های مغزی انجام داد. این برنامه‌ها نیز با حضور در یک جلسه کنگره ایالات متحده، به طور جدی بر اساس شواهدی ایجاد کردند که خطر ایجاد تغییر ساعت رسمی برای سلامت افراد را نشان می‌دهد.

گزارش خواب؛ یک عارضه جدی!

از ساعت تابستانی به ساعت استاندارد در هر نوامبر (اول پاییز) با برگرداندن ساعت ها یک ساعت به عقب به نظر می رسد که برخی از افراد ممکن است با این تغییر احساس عدم تعادلی که آن هم با این تغییر احساس می شود. چند هفته ثابت می شود، اما مشخص است که تحقیقات جدید آن را با جدیت بر سلامت مرتبط نیست. کمتری با این ساعت پیدا می کند.به عبارت دیگر، با وجود اینکه ساعت ما میگوید 8 صبح است، احساس می شود 7 صبح است. شبانه روز ویژه می‌گذرد، زیرا نور صبح برای کمک به تنظیم ریتم طبیعی بدن ارزشمند است؛ ما را بیدار می‌کند و هوشیاری ما را بهبود می‌بخشد.

علم می گویند دقیق این امر هنوز مشخص نیست، اما ممکن است به دلیل نور بر افزایش سطح کورتیزول، هورمونی که پاسخ آن را تعدیل می کند، یا تأثیر نور بر آمیگدال، بخشی از مغز که درگیر احساسات است، تأثیر می گذارد. این می تواند با خواب تداخل داشته باشد و باعث شود ما در کل کمتر بخوابیم، ملاتونین را در مغز به شدت می اندازد، و این اثر می تواند از آن بیشتر باشد. افراد به دست دادن یک ساعت خواب در شروع وقت تابستانی عادت می کنند، ادامه می دهند.

همچنین مشخص می‌شود که این موضوع می‌تواند بر بلوغ افراد تأثیرگذار باشد. 20 سال ادامه دارد.اما تغییر ساعت رسمی در نوجوانان ممکن است تا در دریافت نورهایی که به خوابیدن آنها کمک کند، کمتر داشته باشند، چرا که در معرض مشکلات خواب ناشی از نور طولانی شبانه روز هستند. به عنوان مثال، بسیاری از کودکان مدرسه را حدود ساعت 8 صبح یا زودتر شروع می کنند. مدرسه میروند.

جغرافیایی تغییر ساعت رسمی

جغرافیا نیز می تواند تأثیر تغییر ساعت فصلی بر افراد نقش داشته باشد. این منطقه که در حاشیه غربی بالاتری از چاقی، مشاهده می‌کند، بیماری‌های قلبی و سرطان سینه را مطالعه می‌کند و همچنین هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی بالاتری را نیز دریافت می‌کند. منطقه غربی نیز زمانی بالاتر است.

ناهماهنگی شبانه روزی به عدم تطابق در زمان بین ریتم های بیولوژیکی ما و دنیای خارج اشاره دارد. کارهای روزانه، مدرسه یا خواب بر اساس ساعت است، نه بر اساس طلوع و غروب خورشید. برای مثال کشوری که در یک ساعت کامل قرار می گیرد، اختلاف شرق و غرب آن به صورت واقعی یک ساعت خواهد بود، در حالی که هر دو منطقه از یک منطقه رسمی پیروی می کنند. متوجه شدم که مثلا در مناطق غربی افراد چقدر باید زودتر و در تاریکی بیدار شوند.

تاریخچه مختصری از تغییر ساعت فصلی

کنگره ایالات متحده آمریکا در طول جنگ جهانی اول و بار دیگر در طول جنگ جهانی دوم، و بار دیگر در طول بحران انرژی در اوایل دهه 1970، طرحی را برای صرفه جویی انرژی در تابستان وضع کرد. این ایده تا مقدار زیادی نادرست است، زیرا نیاز به گرم شدن ممکن است در صبح در افزایش افزایش یابد، در حالی که نیاز به تهویه مطبوع نیز می تواند در آینده بعد از افزایش یابد. ظهر در تابستان افزایش می یابد.

در حالی که این حقیقت ثابت شده است، این تغییر بسیار ناچیز است و به نظر می رسد اثرات منفی سلامتی آن بر میزان کمتری داشته باشد. پس از جنگ جهانی دوم، تاریخ شروع و پایان ساعات تابستانی به دولت های ایالتی گذاشته شده است. سال 1966 صصصیایی ککد.ای قانون تاییهای سساسی ساعت تاسسسایی ییکشهه آئیتی تیکشهه آئیی تا آئییی یکشیکشهه اککب تییی ککد.

در سال 2007، کنگره قانون زمان یکنواخت را اصلاح کرد تا ساعت تابستانی را از دومین یکشنبه ماه مارس به اولین یکشنبه ماه نوامبر افزایش داد، تاریخ هایی که تا امروز به قوت خود باقی است. برای مثال، آریزونا و هاوایی به همراه پورتوریکو، جزایر ویرجین ایالات متحده، جزایر ماریانای شمالی، گوام و ساموآی آمریکایی در زمان استاندارد دائمی هستند. آن‌ها هم باید به ساعت دائمی و بدون تغییر بپیوندد.

با این همه آمریکایی ها در مورد اینکه آیا زمان دائمی تابستانی را باید داد یا زمان استاندارد دائمی، اختلاف نظر دارند. طبیعی است و خورشید مستقیم در ظهر یا نزدیک ظهر، درست در بالای سر ما قرار می گیرد در مقابل، در زمان تابستان از مارس تا نوامبر، نور طبیعی یک ساعت بعد به طور غیر طبیعی تغییر می کند. تاسسا و ناسالم اسس، اششندان معقققند که بایی ساعت تاسسایی ایزن اسساندارد ائئی یا معقول ئکیی.

منبع: sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما