راهنمای مرد تنبل برای المنت میله ای

از جمله معتبر ترین تولید کنندگان المنت میله ای به شمار میروند. المنت میله ای جزو گروه قطعات و دستگاه های صنعتی به شمار میرود. در انتقال گرما به روش گرمایش همرفت، المنت میله ای دمای اطراف را گرم می کند و سپس با انتقال جریان های همرفت طبیعی گرما به محیط مد نظر، حرارت از المنت میله ای انتقال می یابد. در صورت استفاده این نوع هیتر و بالا بردن راندمان کاری المنت نکاتی مانند استقرار مناسب و انتقال حرارت تولیدی هیتر به نحو مطلوب، استفاده از ترموکوپل و ترموستات جهت کنترل دما، استفاده از اتصالات مناسب با ویژگی تحمل حرارتی، در نظر گرفتن شرایط محیط و دیگر عواملی که در طراحی و تولید آن تاثیر می گذارد باعث افزایش کارکرد المنت می گردد.

نیاز زمان اضافی؟ بخوانید این نکاتی برای حذف المنت میله ای

این المنتها از انتقال بسیار پرقدرتی برخوردارند و به دلیل عدم وجود اشعه ماورابنفش یا UV از محیط زیست محافظت میکنند. به دلیل تولید گرمای زیاد، المنت های حرارتی میبایست از مقاومت الکتریکی بالایی برخوردار باشند تا در هنگام استفاده دچار مشکل نشوند. المنت های میله ای با توجه به قرار گرفتن در معرض آب و سایر مایعات میبایست از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا سریع دچار آسیب نشوند پس توصیه میشود این المنت را از تولید کننده ای تهیه کنید که سابقه بالایی را در تولید این قطعه داشته باشد تا چه از نظر مادی چه از نظر کیفیت دچار ضرر نشوید. المنت میله ای که در بین قدیمی ها و بازاری ها بیشتر با نام المنت لوله ای شناخته میشود نوع خاصی از المنت است که بالاترین مقاومت الکتریکی را داشته و همچنین مصرف انرژی آن نیز در مقایسه با سایر المنت ها پایین تر است. همان طور که در ابتدا نیز گفته شد المنت حرارتی انرژی برق را دریافت میکند و آن را تبدیل به انرژی گرمایی میکند. یکی از نکات مثبت المنت های فشنگی، قابل کنترل بودن آن ها توسط ترموکوپل های مختلف و استفاده در فضای فشرده می باشد.

تواریخ المنت میله ای

المنت سیلیکونی از جنس نیکروم یا نیکل است و یکی از پر کاربرد ترین محصولات در صنایع گرمایشی و سرمایشی است. وجود سوپرآلیاژ فنری شکل از جنس نیکروم در المنتهای شیشهای در داخل لوله قرار گرفته است و نصب راحتی دارد. المنتهای استخری بهگونهای طراحی شدهاند که سیم پیچهای آنها از نوع نیکروم ( نیکل- کروم) و با روکش مس، آلومینیوم و یا استیل تشکیل شده است. گرد، مثلثی، پرس شده و ترکیبی از جمله شکل هایی هستند که می توان به هیتر میله ای داد. از انواع جنس روکش نهایی این نوع مولد های حرارتی می توان به استینلس استیل با گریدهای مختلف از جمله ۳۰۴ و ۳۱۶، مس و اینکونل اشاره کرد.در صورتی که در ساخت المنت میله ای از آلیاژ های خاص استفاده شود تحمل حرارت در روکش این هیتر ها از ۸۷۰ درجه سانتیگراد هم فراتر می رود. المنت حرارتی قطعه ای است در دنیای صنعت که انرژی الکتریکی را دریافت نموده و آن را به انرژی گرمایی تبدیل میکند. برای اینکه بتوان المنت میله ای را با دست حمل کرد معمولا انتهای المنت را به عرض 5 سانتی متر با پیچ و فنر میبندند تا گرما به آن قسمت منتقل نشود و بتوان با دست المنت میله ای را حمل کرد.

اگر شما هم به دنبال خرید المنت های حرارتی هستید ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید. در ادامه این مقاله از پایگاه خبری فردا نیوز توضیحات جامعی را درباره این المنت محبوب ارائه خواهیم داد پس اگر شما نیز به این موضوع علاقه مندید تا انتهای مقاله همراه ما باشید. پس از این مرحله نوبت به تعیین روکش سازنده المنت های میله ای است. یکی از پر مصرفترین المنت ها در انواع صنایع المنت میله ای می باشند، که در سایزهای مختلف می توان آن ها را سفارش داد و با توجه به کاربردی که خواهند داشت با روکش های مختلف مانند مس، تیتانیوم استیل و … یکی از ویژگی های مهم المنت های میله ای قابلیت تطبیق آنها با برنامه های مورد نظر مانند موارد انفجاری یا کاربردهای معمولی و توجه به افقی یا عمودی بودن آنهاست.

وقتی المنت میله ای کسب و کار رشد خیلی سریع

اما مقاومت تنها عامل نیست و عوامل مختلف دیگری باید در هنگام طراحی در نظر گرفته شوند. همچنین این المنت ها را میتوان طور دیگری نیز تقسیم بندی کرد که عبارتست از: المنت میله ای تک فاز، دو فاز و سه فاز. بخاطر این کاربردهای گسترده نمیتوان از یک نوع المنت حرارتی در همه مکان ها استفاده کرد زیرا ابعاد و شکل المنتی که داخل استخر مورد استفاده قرار میگیرد قطعا با المنتی که در کارخانه لاستیک سازی مورد استفاده قرار میگیرد متفاوت است. ترموکوپل ها معمولاً در طیف گسترده ای از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرند. این ترموکوپل تقریبا عملکردی شبیه به تایپ S دارد اما درصد رادیوم بیشتری نسبت به تایپ S داشته و توانایی این دستگاه از دو نوع i و J بیشتر است. اما به جز موارداستفاده المنت میله ای در دستگاههای خانگی، این محصول در کارخانجات و تولیدیهای صنعتی جهت گرم کردن سیالات و قالبها نیز مورداستفاده قرار میگیرد. المنت یک رشته سیم نیمه هادی همراه با مقاومت است که خاصیت داغ شوندگی و تحمل جریان الکتریکی بالا را دارا هستند ، به طور نمونه اگر جریان الکتریکی زیادی در یک سیم نازک ساده به شکل المنت برقرار شود ( اتصال کوتاه ) سیم در عرض چند صدم ثانیه ذوب می شود اما المنت ها این خاصیت را ندارند و جریان های بسیار زیادی را می توانند تحمل کنند ،به انواع و اقسام تجهیزات تولید کننده گرما در هیترهای الکتریکی گفته می شود.

به این ترتیب برای تولید برق با جفت گرمایی می توانیم به دو سر متصل به هم (اتصال گرم) جفت حرارتی ای حرارت وارد کنیم. از این المنت برای گرم کردن مخازن مختلف حاوی مایعات استفاده می شود. المنت های فلنج دار مستقیم در مایعات غرق میشوند و آن را گرم میکنند در حالی که نمیتوان المنت های غیر مستقیم فلنج دار را به طور مستقیم در آب یا در معرض سایر مواد قرار داد زیرا احتمال خوردگی المنت در این حین وجود دارد. بخش­های اضافه شده با سایر بخش­های مدار هم دما هستند. ترموکوپل ها (Thermocouple) که با نام هایی از قبیل: جفت های حرارتی، جفت های گرمایشی، ترموکوبل، حسگر و سنسور سنجش دما شناخته می شوند، رایج ترین تجهیزات اندازه گیری دما هستند که به زبان ساده از دو فلز غیر هم جنس تشکیل شده و این دو فلز از یک سر به هم متصل شده اند. ساختمان ترموکوپل ها با استفاده از اتصال یک فلز و آلیاژ تولید می شوند و با همین مکانیزم ساده قادر به اندازه گیری دما به راحتی در رنج وسیعی از 270- تا حدود 1800 درجه می باشند.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما