یافتن رابطه بین فقر و سلامت عمومی

[ad_1]

کو در دانشکده پزشکی هاروارد ثبت نام کرد، جایی که تحصیلات خود را در سال 1991 به پایان رساند. پس از اخذ اقامت، به عنوان عضو هیئت علمی کرنل، به برزیل رفت تا یک پروژه بهداشت عمومی را که به طور مشترک توسط وزارت بهداشت این کشور و مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده تامین می شد، هدایت کند. در سالوادور، یکی از فقیرترین شهرهای برزیل، کو گروهی محلی از پزشکان و متخصصان بهداشت عمومی را برای رویارویی با هزاران چالش بهداشت عمومی آموزش داد.

عکس محبت آمیز

او می‌گوید: «این یک دوره شهرنشینی سریع بود. ما شاهد شیوع چندگانه عفونت‌هایی بودیم که توسط موش‌ها یا پشه‌ها منتقل می‌شدند که در جوامع زاغه‌نشین شلوغ شهر همه‌گیر شدند. عفونت‌هایی مانند دنگی، مننژیت، لپتوسپیروز، و زیکا. “

در سال 2010، کو کرنل و برزیل را به مقصد ییل ترک کرد، جایی که در تقاطع سلامت عمومی و عدالت اجتماعی کار می‌کند. برای رفتن بیشتر، برای درک اینکه دقیقاً چه چیزی در مورد فقر است که بر پیامدهای بهداشتی ضعیف تأثیر می گذارد. و مهمتر از همه، ما باید روی ظرفیت جوامع آسیب پذیر برای حل مشکلات آنها سرمایه گذاری کنیم.”

نیوهیون هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر اجتماعی-اقتصادی از سالوادور دور است. و کووید-19، ویروسی که در هوا منتقل می‌شود، کاملاً با بیماری‌هایی که کو در برزیل با آن مواجه می‌شود متفاوت است. اما یکی از عناصر تجربه همه‌گیری یکسان بود. نابرابری های اجتماعی درست مانند اپیدمی های زیکا در برزیل.» او می گوید: «اینجا در ایالات متحده، اولین موج ویرانگر را داشتیم که جوامع خانه های سالمندان را تحت تأثیر قرار داد. ما شاهد نرخ مرگ و میر در جوامع سیاه پوست و لاتین بودیم که پنج تا شش برابر بیشتر از این بود. اما با افزایش دسترسی گسترده به آزمایش، اجرای دستورات و سیاست های مربوط به ماسک صورت و فاصله گذاری اجتماعی، و مهمتر از همه – ارائه حمایت های اجتماعی برای آسیب پذیرترین جمعیت خود، توانستیم این سطوح را کاهش دهیم.

درس هایی که او گرفته است، پیامدهای عمیقی دارد: «ما 5 میلیون را دیده ایم [deaths] در این همه گیری [globally as of the end of 2021]او می‌گوید: “اگر نمی‌خواهیم شاهد مرگ 5 میلیون نفر دیگر باشیم، باید دنیا را واکسینه کنیم. در حال حاضر، بیشتر مردمی هستند که در کشورهایی زندگی می‌کنند که می‌توانند واکسن را تهیه کنند. اگر با مسائل اجتماعی مقابله کنید. عواملی که بر نتایج نابرابر سلامتی تأثیر می‌گذارند، می‌توانید تفاوت ایجاد کنید و تا زمانی که نتوانیم از همه محافظت کنیم، واقعاً نمی‌توانیم از خود محافظت کنیم.»

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما