روش اصولی مطالعه دروس اختصاصی انسانی، تجربی و ریاضی – ایمنا

آرمین بابائی سمیرمی از شهرستان شاهرود استان سمنان میباشد، دانش آموز مدرسه شهید بهشتی شاهرود، توانسته است رتبه 56رشته تجربی منطقه2 را کسب کند. روش مطالعه ادبیات عمومی برای کنکور | ادبیات درسی است که در کنکور سراسری ضریب 4 دارد و این ضریب به شدت بالایی هست و اگر کسی بتواند درصد 70 تا 80 ادبیات عمومی را در کنکور کسب کند ، می تواند تراز و رتبه خودش را تغییر بدهد. دفترچهای کنارتان بگذارید و نکات مهم را در آن یادداشت کنید. صحبت جالبی که توی این وویس از ایمان میشنویم این هست که اگر لغتی در داخل متن کتاب بود و در انتهای کتاب نیاورده شده بود، خودمون این لغت رو یادداشت کنیم تا دفعه بعد هنکام خوندن لغت ها، اونو هم بخونیم. به این صورت که تمام وزنهای موجود در کتاب درسی سه پایه را استخراج میکنید و همراه با یک بیت به عنوان مثال، داخل یک دفترچه یا برگه یادداشت میکنید؛ حالا این وزنها را همراه با مثالهایشان چندین و چند بار مرور کنید تا به ملکه ذهن شما تبدیل شوند.

روش مطالعه تاریخ ادبیات برای کنکور

سعی کنید در ابتدا برای حل هر تست، مفهومی که از هر بیت دریافت می کنید را رو به روی آن بنویسید و بعد گزینه درست را انتخاب کنید. همچنین بیت هایی که فهمیدن آن ها برای شما سخت است را در یک برگه جداگانه بنویسید و مفهوم آن را هم رو به روی آن بنویسید و هرچند وقت یک بار این برگه را بخوانید. با این روش مطالعه ی فارسی بسیار راحت میشه و درصد ادبیات شما مطمئنا افزایش پیدا میکنه و این روش در واقع، همون موضوعی خوندن درس ادبیات هست.

دقت کنید که در ابتدا این روند شاید برای شما در ابتدا سخت باشد اما به تدریج سطح شما تغییر می کند و شما کاملاً این تغییر را حس می کنید. خبرنامه پیامکی تحصیلیکو در موضوعات مدارس ، کنکور سراسری ، دانشگاه های بدون آزمون ، کارشناسی ارشد و دکتری اطلاع رسانی می کند و برای عضویت در آن کافیست مقطع مربوط به خود را انتخاب کرده و در ادامه شماره تماس خود را ثبت نمایید .

این کارها به مرور زمان اثر خود را خواهند گذاشت و شما خواهید دید که شما بدون گذاشتن زمان زیاد میتوانید قسمت های زیادی از این دروس را مطالعه کنید که این بسیار میتواند برای شما مفید باشد و در زمان شما صرفه جویی کند. مطالعه بهینه دروس اختصاصی نقش پر رنگی در موفقیت داوطلبان کنکور رشته ریاضی دارد. برای تاریخ ادبیات هم قضیه به همین منوال خواهد بود و باید به عنوان مثال تمام آثار هر شاعری رو به خاطر داشته باشی تا در جلسه کنکور دچار مشکل نشی. یعنی همزمان در یک درس، مباحث لغت و تاریخ ادبیات و معنی خوانده می شود. پس اهمیت آن در نظام جدید کمتر شده است و بیشتر به آثار نویسندگان پرداخته است. باز هم تاکید میکنم برای هر مبحث فقط و فقط یک منبع کمک آموزشی تهیه کن و نه بیشتر.

آشنایی کنکوریها با بهترین روش مطالعه دروس تخصصی ریاضی در مدیریت زمان و کسب نتایج مناسب کمک میکند. در این دروس ابتدا مطالب حفظی را مطالعه کنید و سپس بهسراغ سوالات مفهومی بروید. علاوه بر نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، می توانید با مراجعه به مشاور تحصیلی خودتان نیز، راهنمایی هایی را جهت تنظیم روش مطالعه ادبیات مخصوص خودتان دریافت کنید و با آن به نتیجه دلخواهتان برسید. امروز قرار است روش خواندن ادبیات رتبههای برتر را در کوتاهترین زمان ممکن به شما یاد بدهم و مطمئن باشید با اجرای تکنیکهایی که در این مقاله یاد خواهید گرفت میتوانید در روش خواندن درس ادبیات برای کنکور خود یک تحول ایجاد کنید، پس حواسها را جمع کنید و تا انتها این مقاله با من همراه باشید زیرا قرار است به شما کمک کنم تا با دید جدیدی ادبیات کنکور را نگاه کنید؛ در هر قسمت از مقاله که سوالی ذهنتان را درگیر کرد سریعا از بخش نظرات بپرسید تا شما عزیزان را راهنمایی کنم.

روش های مطالعه ادبیات برای کنکور

آریا نیز هم اکنون دانشجوی رشته ی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشد.وی در فایل زیر شما را درباره ی روش صحیح مطالعه ادبیات راهنمایی کرده است. در این مورد نیز، مطالعه را به بعد از عید موکول نکنید و از ابتدای شروع برنامه مطالعاتی خود، نسبت به مطالعه این مبحث نیز اقدام کنید.

روش های مطالعه ای که مطالعه می کنید چکیده از تجربیات رتبه های برتر کنکور های سال های اخیر بوده است که در اختیار شما قرار داده ایم پس با دقت مطالعه کنید. محمد حسین رمضانی نیز در فایل زیر به شما استراتژی مطالعه ادبیات کنکور را بیان کرده و از پیشرفت درسی خود در ادبیات از درصد های پایین تر تا درصد بالا گفته است. پس از عید با زدن تعداد زیادی تست از درس ادبیات به تسلط بالایی در این درس رسیدم که حتی باعث شد، در کنکور نیز در این درس 90 درصد بزنم که بالاترین درصد من نیز است. حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف. برای دریافت مشاوره کنکور ارشد با رتبه های برتر – اطلاع از شرایط تحصیل در هر یک از دانشگاه، نحوه برنامه ریزی از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما