پوتین لایحه جنجالی را امضا کرد

[ad_1]

ایسنا نوشت: رئیس جمهور روسیه بسته از قوانین جدید جنجالی را امضا کرد که قدرت های دولت برای برچسب زدن به افراد و سازمان ها به عنوان “عاملان خارجی” را افزایش می دهد و یک سری از مجموعه های جدید را بر رسانه ها اعمال می کند.

به نقل از شبکه سیبیاس، این قوانین جدید قانون “عامل خارجی” را که در سال 2012 تصویب شده بود، بسط می دهد؛ قانونی که به مقامات اجازه داده شود تا به گروه های حقوق بشری و سایر سازمان ها که حمایت های مالی را از خارج از روسیه صادر کنند. دریافت می کنند، برچسب ها “عاملان خارجی” بزنند. این قانون در سال های گذشته به تعطیلی دفاتر روسی برخی از برجسته ترین سازمان های غیر دولتی، جلسات دادگاه و جریمه های نقدی است. روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان قابل استفاده است.

این متمم امضا شده توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز چهارشنبه چهارشنبه ها را گسترده تر می کنند به طوری که یک شخص یا نهاد ممکن است به طور رسمی به عنوان یک “عامل خارجی” در روسیه تلقی باشد؛ اصطلاحی که بار منفی دارد و به دوره ای می رسد. جنگ سرد باز می‌گردد.

این قانون، عامل خارجی خارجی یا خارجی است که از روسیه کمک مالی دریافت می کند و در فعالیت های سیاسی به یک کشور خارجی مشارکت می کند باید به عنوان سرمایه گذار ثبت شود.

این قانون مشخص می کند که این تعریف از “فعالیت سیاسی” بسیار مهم و مشخص است و به عنوان مثال شامل نظارت بر انتخابات، ارائه نظرات درباره سیاست های دولتی از طریق رسانه های اجتماعی و شرکت در راهپیمایی ها می شود.

ایی تعیفیف هه ققاما ییق قق ر آسآساه انتخابات پارلمایی 2021 رسیهسیه ازز یهه نوع صصای مخافیفی اسسفاهه ککند.

ففف یییالملل ماه گذشگذشه ایی لایحه یحها حکحکحکم ککه ه هشهشار اهه بود که ایی لایحه ییاگگگیک “پیگیپیگی یهههمت ججی” در رسیه سیه اسس.

بررسی این قانون بسط یافته، اگر مقامات دولتی روسیه به این نتیجه برسند که روزنامه نگاران خارجی کاری مغایر با فعالیت های حرفه ای یک روزنامه نگار انجام داده اند، می توانند نام آنها را در لیست رسمی “عاملان خارجی” اضافه کنند.

لایحه دیگری که روز چهارشنبه توسط پوتین امضا شد جرائم مالی را از جریمه هایی که تا پنج سال حبس برای عاملان خارجی که در نشریه روسیه ثبت نام می کنند، می شود. گزارش فعالیت هایشان همان طور که ناکام بوده است، همراه خواهد بود..

«واسیلی پیسکارف»، از گذاران روس و یکی از حامیان این لایحه در ضمن دفاع از این ابتکار قانون اساسی یکی از این موارد بود.

وزارت دادگستری روسیه اخیرا یک سازمان برجسته در حمایت از قربانیان روس خشونت خانگی موسوم به “Nasiliu.Net” را به لیست “عاملان خارجی” خود اضافه کرد و باعث خشم فعالان حقوق بشر شد. کهنه کار به نام «لو پونوماریوف» را که یکی از مهمان دیرینه پوتین به لیست عوامل خارجی مرتبط با رسانه ها همراه با نام چهار تن دیگر از جمله یک خبرنگار «رادیو اروپای آزاد» اضافه کرد.

پوتین با امضای دیگر لایحه در روز چهارشنبه و تبدیل آنها به قانون سال 2020 را به پایان رساندند؛. که علیه رسانه‌های دولتی تبعیض قائل می‌شوند، به طور کامل یا به طور موقت مسدود می‌شوند.

حامیان این قانون را به رسانه‌های دولتی روسیه در مورد رفتاریضآمیز فیسبوک، توییتر و یوتیوب اشاره کردند. حامی کرملین را مسدود کرده است؛ اقدامی که روسیه آن را «سانسور» توصیف کرد.

نیسیسیسگگان ایی لایحه گفگفند، ایی ایحه ششکههای اججما فیگیگی جیجیا ههف سیگیگی از آآها عیهیه پپفففرههای یسیسی یزیز اسسفاهه ششد.

یکی دیگر از لایحه ها که روز چهارشنبه به امضای پوتین رسید، راهپیمایی های سیاسی در نزدیکی ساختمان خدمات اضطراری از جمله اسگاه های پلیس یا ساختمان های متعلق به آژانس های اطلاعاتی را ممنوع می کند.

در حال حاضر به اشتراک گذاری داده های شخصی یا اطلاعات درباره فعالیت های افسران اطلاعاتی یا ماموران مجری قانون یک جرم می شود؛ ابتکار عملی که یک واکنش به تحقیقات اخیر رسانه ها می شود که در جریان آن از افشای اسامی، تصاویر و شماره تلفن ها پخش می شود. افسفسان اططاعایی سسیسیس امییی ففرال که ادعسا کشه هر سسسوم ککد اکسیکسی ناوالییی سیهسیه سیهسس داششند، اسسفاهه شش.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما